فروردین 31, 1403 7:45 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 کارت شبکه لپ تاپ
کارت شبکه لپ تاپ

از کارت شبکه لپ تاپ چه می دانید؟

کارت شبکه یکی از مهم‌ترین قطعات سخت افزاری و رابط میان شبکه و لپ تاپ است. اهمیت استفاده از این کارت در چند دهه اخیر با پیشرفت تکنولوژی دو چندان شده زیرا بدون کارت شبکه امکان دسترسی به اینترنت، شبکه و فضای مجازی برای کاربران میسر نیست.

مشکلات عمده کارت شبکه اغلب مربوط به بخش نرم افزاری و سیستم عامل لپ تاپ است لذا در این مقاله کاربرد کارت شبکه در لپ تاپ و خرابی‌های رایج آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رایج‌ترین مشکلات کارت شبکه

مهم‌ترین مشکلات کارت شبکه عبارتند از عدم شناسایی درایور توسط لپ تاپ، عدم اتصال به مادربرد (برد اصلی)، مشکلات نرم افزاری مربوط به سیستم عامل و… که در این بخش هر کدام به طور مجزا بیان می‌شوند.

عدم شناسایی کارت شبکه توسط لپ تاپ

مشکل مذکور ممکن است بر اثر عواملی مانند اکسیداسیون (اکسیده شدن) شبکه وایرلس و مادربرد ایجاد شده و برای رفع آن باید اتصالات کارت شبکه و برد اصلی بازبینی و تمیز شود.

عدم بروز رسانی به موقع درایور کارت شبکه

ابتدا درایور کارت شبکه را حذف کرده سپس آن را مجدد در لپ تاپ نصب نمایید. روش‌های مختلفی برای نصب درایور کارت شبکه لپ تاپ وجود داشته که توصیه ما استفاده از قابلیت Driver Updater است.

بخوانید  تعویض صفحه نمایشگر Asus A52F

برای استفاده از این نرم افزار کاربردی ابتدا آن را روی لپ تاپ نصب کرده سپس اطلاعات مورد نظر را در یک فایل جداگانه ذخیره کنید. در مرحله بعد اطلاعات ذخیره شده در برنامه Driver Updater را در یک لپ تاپ سالم مجدداً اجرا کرده، درایور مورد نظر را دانلود و به لپ تاپ مشکل دار منتقل کنید.

مشکلات نرم افزاری کارت شبکه

عبارتند از عدم بروز رسانی بایوس سیستم عامل که برای رفع آن ابتدا سیستم عامل لپ تاپ را کلاً حذف کرده سپس درایور کارت شبکه را مجدداً نصب نمایید. اگر با انجام مراحل بالا مشکلات کارت شبکه بر طرف نشد، سریعاً جهت تعویض آن اقدام کنید.

خرابی برد اصلی لپ تاپ

کارت شبکه ارتباط مستقیمی با برد اصلی (مادربرد) لپ تاپ داشته به همین دلیل مشکلات مادربرد روی کیفیت و عملکرد کارت گرافیک و شبکه لپ تاپ بسیار تاثیرگذار است. متخصصان پیشنهاد می‌کنند به جای تعویض قطعه معیوب از یک کارت وای فای دارای شکاف PCMCIA استفاده کنید.

نکات کلیدی درباره تعویض کارت شبکه

خبر خوب اینکه تعویض کارت شبکه کاری سخت و پیچیده نبوده و اغلب توسط خود کاربران انجام می‌شود اما از آن جایی که کارت شبکه در ارتباط مستقیم با مادربرد قرار دارد، هرگونه احمال یا بی مبالاتی هنگام تعویض کارت آسیب‌های جدی‌تری به دستگاه وارد می‌کند.

بخوانید  تعویض هیت سینک Asus X551CA

توصیه می‌کنیم درصورت نداشتن دانش کافی تعویض قطعات لپ تاپ مانند مادربرد و کارت شبکه لپ تاپ را به متخصصین نمایندگی سپرده و شخصاً دست به کار نشوید.

خدمات نمایندگی محصولات HP

نمایندگی HP با سابقه ترین مرکز در حوزه تعمیر و نگهداری از محصولات الکترونیک است که کلیه امور مربوط به عیب یابی قطعات مختلف را در محیطی کاملاً امن و توسط کارشناسان کارآزموده انجام می‌دهد.

برخی از خدمات نمایندگی HP عبارتند از:

  • فروش کلیه لوازم الکترونیکی از قبیل لپ تاپ، گوشی هوشمند، تبلت، پرینتر و… با خدمات پس از فروش؛
  • گارانتی محصولات به مدت محدود؛
  • برگزار کننده دوره‌های آموزشی در حوزه تعمیر و نگهداری انواع لپ تاپ؛

همچنین این مرکز آماده عقد قرارداد با کلیه شرکت‌ها و نهادهای خدماتی به طور نامحدود است.

جهت ارتباط با کارشناسان مرکز تعمیرات نمایندگی با شماره‌های زیر تماس گرفته یا وارد سایت نمایندگی HP شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *