اردیبهشت 1, 1403 11:22 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آزادسازی فضای ذخیره سازی گوشی آیفون
آزادسازی فضای ذخیره سازی گوشی آیفون

آزادسازی فضای ذخیره سازی گوشی/ آیا اعلان «فضای ذخیره‌سازی تلفن پر است» را در تلفن iPhone خود دریافت کرده‌اید؟ تلفن های این روزها، از پخش کننده موسیقی و دوربین ما گرفته تا سفارش مواد غذایی، به راحتی می توانید خودتان را با تعداد زیادی برنامه استفاده نشده و داده های ذخیره شده در حافظه پنهان پیدا کنید که فضای دستگاه شما را اشغال می کند. اما نگران نباشید، پاک کردن برنامه های اضافی می تواند به شما کمک کند. به سرعت فضا را آزاد کنید در اینجا نکات ساده آنها در مورد کارهایی که می‌توانید برای به دست آوردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر تلفن انجام دهید، از نحوه پاک کردن حافظه پنهان تا نحوه پشتیبان‌گیری از داده‌های خود در فضای ابری آورده شده است.

چگونه حافظه گوشی آیفون خود را بررسی کنیم

اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که بررسی کنید ببینید کدام برنامه‌ها در گوشی ایفون هوشمندتان بیشترین کاربران فضا هستند و برنامه‌هایی را که می‌توانید بدون آن زندگی کنید را حذف کنید. در صفحه‌های استفاده تلفن خود، فضای ذخیره‌سازی موجود خود را به همراه فهرستی از برنامه‌هایتان که از بالا به پایین رتبه‌بندی شده‌اند، بر اساس فضایی که اشغال می‌کنند، مشاهده خواهید کرد. با کمی شانس، اپلیکیشنی را خواهید یافت که فضای زیادی را اشغال می کند و هرگز از آن استفاده نمی کنید، بنابراین برای خداحافظی با آن مشکلی نخواهید داشت.

  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • سپس، General را انتخاب کنید.
  • از آنجا، iPhone Storage را انتخاب کنید.
  • در بالای صفحه، می‌توانید میزان فضای ذخیره‌سازی آیفون خود را بررسی کنید، چه محتوایی بیشترین فضا را اشغال می‌کند و چه مقدار حافظه باقی مانده است.
بخوانید  راهکارهای رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر

چه برنامه هایی را باید حذف کنم تا فضای بیشتری در گوشی آیفون خود داشته باشم؟

در نظر بگیرید که آیا برنامه هایی که به ندرت استفاده می کنید واقعاً باید در تلفن هوشمند شما وجود داشته باشند یا خیر. از خود بپرسید، «آیا این برنامه عملکردی را ارائه می‌کند که من نمی‌توانم با مراجعه به وب‌سایت شرکت به آن دست پیدا کنم؟» اگر این کار را می‌کند، اجازه دهید این کار را انجام دهد. اگر نه، برنامه را حذف کنید و وب‌سایت شرکت را نشانه‌گذاری کنید.

استفاده از گزینه Offload Unused Apps در آیفون شما راهی آسان برای آزاد کردن فضای گوشی ایفون در حالی که داده های برنامه را دست نخورده نگه می دارد. به سادگی به Settings > App Store > Offload Unused Apps بروید تا به طور خودکار در پس‌زمینه اجرا شود، یا می‌توانید با رفتن به Settings > General > iPhone Storage > Offload Unused Apps، انتخاب کنید که به صورت دستی کدام برنامه‌ها را تخلیه کنید.

آزادسازی فضای ذخیره سازی گوشی

از عکس‌ها، ویدیوها، موسیقی از گوشی ایفون هوشمند خود در فضای ابری پشتیبان‌گیری کنید

اگر هنوز به فضای ذخیره سازی اضافی نیاز دارید، آلبوم های عکس و ویدیوی خود را بررسی کنید. حذف عکس‌های تکراری کمک بزرگی خواهد بود—و احتمالاً چیزهای زیادی خواهید داشت، زیرا معمولاً بیش از 10 تلاش برای گرفتن آن سلفی بی‌نقص طول می‌کشد. اما بزرگترین صرفه جویی در فضا، حذف فایل های ویدئویی خواهد بود. فایل‌های ویدیویی معمولاً بزرگ هستند، بنابراین هرچه بیشتر بتوانید از شر آنها خلاص شوید، بهتر است. آنها را در رسانه های اجتماعی یا یک حساب ذخیره سازی ابری پست کنید یا قبل از حذف آنها از تلفن هوشمند خود، آنها را در رایانه خانگی خود ذخیره کنید. همچنین باید آپلود خودکار از رول دوربین خود را در Google Photos یا راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ابری دیگر فعال کنید – راهنمای آسان ما برای پشتیبان‌گیری از عکس‌های تلفن خود را بررسی کنید.

بخوانید  دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

دانلود موسیقی در دستگاه شما نیز می تواند فضای دستگاه شما را اشغال کند. اگر سرویس بی‌سیم یا Wi-Fi در دسترس نیست، فقط موسیقی‌هایی را که واقعاً دوست دارید و می‌خواهید بتوانید به آن گوش دهید، در نظر بگیرید. در غیر این صورت، به برنامه های پخش موسیقی مانند Pandora یا Spotify پایبند باشید، زیرا آنها فضای بسیار کمتری را نسبت به یک کتابخانه موسیقی بزرگ اشغال می کنند.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری برای اندروید و آیفون

  • Google Photos 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد، که بیشتر از بسیاری از سرویس‌های ابری است. Google Photos با ویژگی‌هایی مانند برچسب‌گذاری برای چهره‌ها و مکان‌ها، به‌علاوه پشتیبانی از جستجوی قدرتمند Google، مکان‌یابی عکس یا ویدیوی خاصی را که به دنبال آن هستید ساده می‌کند و عکس‌های گوشی ایفون شما را مرتب نگه می‌دارد.
  • iCloud 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد و به شما امکان می دهد فایل ها را بین دستگاه های iOS و رایانه شخصی خود همگام سازی کنید، اما توجه داشته باشید: در حال حاضر هیچ گزینه iCloud برای دستگاه های اندرویدی شما وجود ندارد. یکی از ویژگی های جایزه، گزینه Family Sharing است که به اعضای خانواده امکان می دهد دسترسی به موسیقی و خریدهای App Store و آلبوم عکس های خانوادگی را به اشتراک بگذارند. راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از iCloud را بررسی کنید.
  • Dropbox 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد و اگر فقط به دنبال پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و همگام‌سازی آن‌ها بین دستگاه‌هایتان هستید، راه‌حلی ساده است. برنامه Dropbox به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور خودکار از عکس‌ها یا ویدیوها در حین گرفتن پشتیبان تهیه کنید، و حتی راحت‌تر می‌توانید فضای ذخیره‌سازی گوشی ایفون خود را به هم نریزید.
بخوانید  5 مورد رایج خرابی HVAC

تعمیر گوشی موبایل آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *