اردیبهشت 5, 1403 7:43 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آزمایش حس‌گرهای گوشی اندروید
آزمایش حس‌گرهای گوشی اندروید

آزمایش حس‌گرهای گوشی اندروید

نحوه‌ی آزمایش

تست تلفن کارکرده قبل از خرید ضروری می باشد اما بیشتر ازهمه، بررسی برخی از اطلاعات حس‌گرهای گوناگون گوشی‌های اندروید بسیار حائز اهمیت است.

انواع سنسورها در گوشی‌های هوشمند اندروید

اگر شما یک گوشی پرچم‌ دار یا رده‌‌‌ متوسط دارید، حتما دستگاه شما دارای تمامی این سنسورها هست.احتمال دارد گوشی‌های رده‌ پایین به کلیه حس‌گرها مجهز نباشند.

شتاب‌سنج

سرعت گوشی را به هنگام حرکت تشخیص می‌دهد. تشخیص‌دهی شتاب‌سنج در هر حرکت دستگاه انجام می‌شود. گوشی را به صورت تخت روی سطح مسطح قرار دهید تا تشخیص‌دهی به وضعیت پایدار برسد. این حس‌گر همچنین برای تعیین وضعیت سه‌بعدی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژیروسکوپ

یک قدم فراتر از شتاب‌سنج عمل می‌کند. در واقع شتاب‌سنج تشخیص می‌دهد که گوشی در فضای سه‌بعدی در چه وضعیتی قرار گرفته است اما نمی‌تواند چرخش آن را در این فضا تشخیص دهد. ژیروسکوپ به تشخیص این که گوشی در کدام محور در حال چرخش است کمک می‌کند. این موضوع در بازی‌های تیراندازی اول‌شخص و همچنین بازی‌های مسابقه‌ای بسیار کاربردی است.

مغناطیس‌سنج

گوشی شما قادر به تشخیص میدان‌های مغناطیسی است و احتمالاً تاکنون به این موضوع پی برده‌اید. این حس‌گر برای تشخیص قطب شمال به کار می‌رود.

حس‌گر مجاورتی

شامل LED و تشخیص‌دهنده‌ی اشعه‌ی مادون قرمز است و در محل قرارگیری گوش بر روی گوشی قرار دارد. بیش‌ترین کاربرد آن هنگام مکالمه است، هنگامی که دستگاه را بر روی گوش خود قرار می‌دهید صفحه‌نمایش گوشی خاموش می‌شود و با جدا کردن دستگاه از گوش، صفحه‌نمایش مجدد روشن می‌شود. عملکرد آن بر این اساس است که این حس‌گر بر روی شی نزدیک، اشعه‌ی مادون قرمز متراکم می‌کند و تشخیص‌دهنده‌ی اشعه‌ی مادون قرمز فاصله‌ی حس‌گر تا جسم را تشخیص می‌دهد.

بخوانید  تعویض نمایشگر هواوی نووا پلاس

حس‌گر روشنایی

وضعیت روشنایی محیطی که گوشی در آن قرار گرفته است را می تواند تشخیص دهد.

فشارسنج

در گوشی‌های رده‌بالا یافت می‌شود و وظیفه‌ی آن تشخیص ارتفاع گوشی از سطح دریا است. این سنسور به دقت بهتر GPS کمک‌ می کند.

امنیت گوشی های هوشمند

نحوه افزایش سرعت موبایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *