فروردین 31, 1403 6:35 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آشنایی با فن لپ‌تاپ ایسوس
آشنایی با فن لپ‌تاپ ایسوس

فن لپ‌تاپ یکی از عناصر مهم و تاثیر گذار در کارکرد لپ‌تاپ و عمر طولانی داشتن آن می‌باشد. چرا که هر دستگاهی مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ با کار کردن اجزای مختلف در کنار هم و در مدت زمان به نسبت طولانی دچار تولید گرمای زیاد می‌شود و اگر نتوانیم حرارت تولید شده از این دستگاه‌ها را کنترل کنیم به اجزای داخلی لپ‌تاپ آسیب می‌رسد.

یکی از قطعات بسیار مهم در لپ‌تاپ ایسوس فن لپ‌تاپ است که وظیفه خنک کنندگی برعهده دارد.

فن لپ‌تاپ که با چرخش سریع خود در قسمت زیرین لپ‌تاپ گردش هوا ایجاد می‌کند و حرارت داخل سیستم را به بیرون از آن منتقل می‌کند نیاز به فضایی در زیر لپ‌تاپ دارد تا جریان هوا ایجاد کند. به همین علت است که از متخصصان حوزه لپ‌تاپ و کامپیوتر زیاد می‌شنوید که از قرار دادن لپ‌تاپ خود بر روی فرش، پای خود و هر سطح بسته‌ای که از رد و بدل هوا جلوگیری کند خودداری کنید. این امر سبب می‌شود تا زیر لپ‌تاپ فضای کافی برای جریان هوا وجود داشته باشد و از داغ شدن بیش از حد سیستم شما جلوگیری شود.

تعمیر فن لپ‌تاپ ایسوس

اگر با وجود مراقبت‌ها و کار‌های لازم برای مراقبت از سلامت فن لپ‌تاپ خود گاهی با صدای نابهنجار و در ادامه عدم کارکردن آن مواجه شده اید، باید بدانید که فن لپ‌تاپ به علت رد و بدل کردن هوا و چرخش گرد و غبار در آن هر چند مدت یک بار نیاز به سرویس شدن دارد چرا که درون آن به علت وجود روزنه‌هایی برای رد و بدل هوا گرد و غبار موجود در هوا نیز وارد می‌شود و پس از چندی جرم گرفته و درون آن لایه‌ای از گرد و غبار ته شنین شده مشاهده می‌شود. اما پس از گذشت مدتی از کارکرد لپ‌تاپ حتی با وجود سرویس کردن منظم می‌بینیم که فن لپ‌تاپ ایسوس دچار مشکل می‌شود و یا حتی از کار می‌افتد که در هنگام این اتفاق با مراجعه به مراکز تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس می‌توانید در جهت عیب یابی، تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

بخوانید  دلایل ایجاد لکه های سیاه در مانیتور لپ تاپ

فن لپ‌تاپ ایسوس

چه موقع نیاز است فن لپ‌تاپ تعویض شود؟

اولین نیاز شما برای تشخیص نیاز به تعویض داشتن فن لپ‌تاپ یا نداشتن آن مراجعه به افراد با تجربه در این زمینه است. این افراد با بررسی شرایط فن لپ‌تاپ شما و دیدن هر آنچه که باید می‌توانند به شما بگوید که آیا فن لپ‌تاپ شما قابل تعمیر است یا خیر، تلاش بر آن است که تا جایی که بشود با تعمیر قطعات اورجینال لپ‌تاپ تعمیر شده و به دست شما برسد. چرا که کیفیت قطعات اورجینال و اصلی خود لپ‌تاپ بهتر است. اما اگر نشود قطعه را تعمیر کرد و نیاز باشد که قطعه تعویض شود با صرف هزینه به نسبت پایینی می‌توان آن را تعویض کرد. تلاش بر آن است که قطعات تا حد امکان با قطعات اورجینال تعویض شوند. تعویض فن لپ‌تاپ شما در ادامه استفاده از آن برای شما کیفیت و کارکرد بهتری به ارمغان می‌آورد و عمر آن را طولانی تر می‌کند.

تعمیر صدای نابهنجار فن لپ‌تاپ

برای از بین بردن صدای اضافه‌ی فن لپ‌تاپ راهکارهای فراوانی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از هر یک از آن‌ها عملکرد فن لپ‌تاپ خود را بهبود ببخشید.

  1. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید استفاده از خنک کننده‌های جداگانه است، این کار به خصوص هنگام اجرای برنامه‌های سنگین مثل بازی‌­های با گرافیک بالا کاربرد خیلی خوبی دارند.
  2. کار دیگری که می‌توان کرد استفاده از خمیر سیلیکونی است که باعث کاهش دمای CPU شما می‌شود، در نتیجه این کار CPU شما خنک‌تر شده و فن لپ‌تاپ تان کمتر کار می‌کند.
  3. استفاده از نرم افزار‌های کنترل فن لپ‌تاپ نیز می‌تواند به شما در این راستا کمک کند.
  4. همچنین می‌توانید با تمیز کردن فن لپ‌‌تاپ خود به عملکرد آن بهبود ببخشید که اینکار به دلیل ظرافت قطعات نیاز به انجام شدن توسط متخصص دارد، بنابراین می‌توانید برای این کار به مراکز تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس مراجعه کنید.
بخوانید  دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

فن لپ‌تاپ ایسوس

در نتیجه‌ی این مقاله امیدواریم با بررسی مواردی همچون دلایل صدای فن لپ‌تاپ، چگونگی استفاده از لپ‌تاپ برای جلوگیری از خراب شدن فن، راهکار‌هایی برای بهبود صدای فن لپ‌تاپ و شرایط تعمیر و تعویض فن لپ‌تاپ در راستای بهبود کارکرد فن لپ‌تاپ شما قدمی برداشته باشیم.

آیا می دانید: آموزش نحوه اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *