فروردین 31, 1403 8:17 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آشنایی با 3 مشکل مهم پلاتر
آشنایی با 3 مشکل مهم پلاتر

3 مشکل مهم پلاتر

3 مشکل مهم پلاتر / مهم نیست که چه مارکی از پلاتر جت جوهر دارید، اکثر آنها بر روی یک نوع پلت فرم مکانیکی ساخته شده اند. اگرچه برخی از تفاوت های خاص وجود دارد، اما همه آنها ویژگی های مشابهی دارند. بنابراین، همه چاپگرهای با فرمت عریض مستعد ابتلا به همان نوع مسائل عملیاتی هستند. بنابراین، در اینجا رایج ترین مشکل، و راه حل های پیشنهادی برای هر کدام آورده شده است.

3 مشکل مهم پلاتر

سر چاپ خراب

اینها اجزایی هستند که در واقع جوهر را روی کاغذ یا سایر مواد چاپی پرتاب می کنند. آنها این کار را از طریق مجموعه ای از هزاران نازل چاپ میکروسکوپی انجام می دهند. با گذشت زمان، نازل ها مسدود می شوند و سرهای چاپ به طور طبیعی فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند – درست مانند ترمزهای ماشین شما.

اما، اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، ممکن است پیش از موعد شکست بخورند. خوشبختانه، اکثر چاپگرهای با فرمت عریض مدرن به اندازه کافی پیچیده هستند که می توانند مشکل را خود تشخیص دهند و شما را از این واقعیت آگاه کنند. اگر مشکلی وجود داشته باشد، معمولاً می توانید یک پیام سرویس را با کد خطا در کنترل پنل پلاتر مشاهده کنید.

بخوانید  آشنایی با 3 مشکل رایج پلاتر

ولی همیشه موضوع این نیست. گاهی اوقات مشکلات کیفیت چاپ بدون هیچ دلیل مشخصی شروع به کاهش می کند. مگر اینکه دلیل مشکوک دیگری وجود داشته باشد، هد چاپ معمولاً یک نامزد عالی به عنوان منبع موضوع است. بنابراین، می تواند ایده خوبی باشد که از آنجا شروع کنید.

  • عدم استفاده بزرگترین عامل خرابی زودهنگام هد چاپ است.
  • چاپگرهای بیکار معمولاً منجر به مشکلات هد چاپ می شوند. این می تواند یک پیامد ناخواسته خاموش کردن دستگاه در دوره های کم یا عدم استفاده باشد.
  • هر هد چاپ هزاران نازل میکروسکوپی دارد که اگر مایع جریان نداشته باشد به راحتی با جوهر خشک شده مسدود می شود. به مفهوم ترک یک شیر آب در یک شب یخبندان فکر کنید. همین مفهوم صدق می کند.
  • دو راه حل ساده عبارتند از: 1) بررسی و کالیبراسیون داخلی سر چاپ داخلی و 2) روشن کردن دستگاه خود به طوری که تعمیر و نگهداری چرخه خودکار انجام شود.

گیر کردن کاغذ و روی هم چیدن ضعیف

پلاتر امروزی می تواند سینی های انباشته موتوری را ارائه دهد یا به سادگی به یک سیستم تحویل گرانشی متکی است. به عبارت دیگر، ورق های چاپ شده به سادگی از دستگاه در یک سبد گیر می افتد.

بخوانید  دلایل از دست دادن توان مایکروویو

در چند سال گذشته پیشرفت‌هایی برای ارائه پلاترها با پیشنهادهای انباشته یکپارچه بهتر صورت گرفته است. نمونه‌ای از این سینی خروجی کاغذ جدید با Canon TZ-30000 است.

با این حال، بسیاری از چاپگرهای عریض هنوز از فرمت دراپ سبد استفاده می کنند. در این مورد، در اینجا چند ایده وجود دارد.

  • اغلب، مسائل مربوط به انباشته شدن و انباشته شدن با طرح های فرفری اغراق آمیز می شود. این اغلب یک محصول جانبی از اشباع جوهر در محیط کاغذ و در نتیجه پیچش است. اگر مشکل ساز است، سعی کنید روی استوک سنگین تری چاپ کنید.
  • پلاترهای LED می توانند با الکتریسیته ساکن مشکل داشته باشند. اگرچه ناامید کننده است، اما با برخی اقدامات ضد الکتریسیته ساکن به راحتی می توان این مشکل را برطرف کرد. برای مشاهده بهترین روش برای واحد خاص خود با یک تکنسین خدمات مشورت کنید.
  • برخی از سیستم ها سینی های انباشته مسطح را ارائه می دهند که موثر هستند، اما می توانند فضای زیادی را اشغال کنند.

سازگاری نرم افزار

این یک مشکل بزرگ است، به خصوص در هنگام ارتقاء سیستم عامل رایانه شخصی. درایورها به طور سنتی به گونه ای ساخته می شوند که سازگاری با عقب داشته باشند، اما مطمئناً کمتر رایج می شود.

بخوانید  آیا قرار دادن فولاد ضد زنگ در مایکروویو بی خطر است؟

اکثر توسعه دهندگان تولید انتظار دارند اکثر کاربران با آخرین استانداردها مطابقت داشته باشند. ما این را به طور مستقیم در مورد مشتریانی دیده‌ایم که برای اجرای یک برنامه قدیمی‌تر باید چیزی مانند ماشین Win 7 را آنلاین نگه دارند.

متأسفانه، درایورهای جدید معمولاً با سیستم عامل های قدیمی یا پشتیبانی نشده خوب بازی نمی کنند.

  • پلاتر تولید می کند به طور سیستماتیک پشتیبانی نرم افزاری را در مدل های قدیمی تر زمانی که پایان پشتیبانی سخت افزاری را اعلام می کند، حذف می کند.
  • بسیاری از پلاترهای قدیمی آزمایش شده و واقعی نمی توانند به پلتفرم های سیستم عامل جدیدتر جهش کنند زیرا سازندگان توسعه درایورها را متوقف کرده اند.
  • متأسفانه، گاهی اوقات تنها راه حل این است که فناوری چاپگر خود را با سیستم عامل خود ارتقا دهید. خبر خوب این است که قیمت پرینترهای عریض به میزان قابل توجهی کمتر از چند سال پیش است. در واقع، ممکن است از دیدن اینکه برخی پلاترهای جدید امروز چقدر ارزان هستند، شوکه شوید.

تعمیر پلاتر hp (اچ پی)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *