اردیبهشت 1, 1403 3:58 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش تعمیر DVD مارشال
آموزش تعمیر DVD مارشال

آموزش تعمیر DVD مارشال

تعمیر دی وی دی مارشال بعنوان یکی از بخش های تعمیر دی وی دی، بدلیل موفقیت این برند در بخش فروش دستگاه های دی وی دی پلیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شاید یکی از دلایل خرید محصولات مارشال قیمت پایین تر آن نسبت به سایر برندها بوده باشد اما روش خاص این شرکت در تولید محصولات خود باعث شده تا اکثر مشتریان از خزید خود راضی باشند. مارشال در محصولات خود قطعات غیر ضروری را حذف و مدارات را به ساده ترین شکل طراحی کرده اما در قطعات اصلی از قطعات با کیفیت استفاده نموده که نتیجه آن تولید دستگاه های با کیفیت با قیمتی پایین تر از سایر تولید کنندگان است.

ایرادهای متداول در تعمیر دی وی دی مارشال

  1. روشن نشدن دی وی دی
  2. باز نشدن درب دی وی دی یا باز و بسته شدن
  3. نخواندن دی وی دی (یا اشکالات مشابه مانند گیر کردن تصویر)
  4. قطع شدن تصویر خروجی

علت روشن نشدن دی وی دی مارشال

معمولا در دی وی دی پلیرها بخش پاور ساختار ساده‌ای دارد. در اکثر مدل‌های دی وی دی مارشال برد پاور تنها یک یا دو خروجی دارد. اگر هر ایراد و اشکالی در برد پاور ایجاد شود و خروجی از حالت نرمال خارج شود دی وی دی مارشال روشن نخواهد شد. نوسان برق ورودی علت دیگری است که می‌تواند باعث آسیب دیدگی برد پاور و روشن نشدن دی وی دی مارشال شود. اگر نمی‌خواهید برای مدت طولانی از دستگاه دی وی خود استفاده کنید سیم برق آن را از پریز خارج کنید تا در صورت ایجاد نوسان برق، دستگاه شما آسیب نبیند.

بخوانید  روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک وایرا

علت باز و بسته شدن درب دی وی دی مارشال

چند علت متفاوت می‌تواند باعث باز نشدن یا باز و بسته شدن درب دی وی دی مارشال شما شود.

  1. خرابی سنسورهای کنترل مکانیزم که باز شدن و یا بسته شدن درب را به برد کنترل اطلاع می‌دهد.
  2. خرابی تسمه و یا چرخ دنده‌های بخش مکانیکی
  3. خرابی اپتیکال بلاک یا همان لنز دی وی دی به نحوی که بعد از بسته شدن درب دی وی دی، مرحله خواندن دیسک شروع نشود. در این حالت معمولا درب دی وی دی دوباره باز می‌شود و یا پیام noi disc در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود.
  4. خرابی برد کنترل

یکی از اشتباهاتی که مصرف کنندگان در مواجهه با این ایراد انجام میدهند دستکاری دستگاه و وارد کردن فشار به درب بخش دی وی دی است که باعث سرایت ایراد به بخش های دیگر می شود.

علت نخواندن دی وی دی در دی وی دی پلیر مارشال

مهمترین علت نخوندن دی وی دی در دی وی دی پلیر مارشال خرابی لنز یا همان اپتیکال بلاک دستگاه است. وظیفه اپتیکال بلاک خواندن اطلاعات دیسک و انتقال به برد MPEG است. اپتیک، موتور اسپندل ، موتور اسلدر ، و سنسور لیمیت مجموعه قطعات یک اپتیکال بلاک کلاسیک هستند. خرابی و یا ضعف در عملکرد هر یک از این قطعات باعث می‌شود دی وی دی قادر به خواندن دیسک نباشد.

علت قطع شدن تصویر خروجی دی وی دی مارشال

گاهی ممکن است تصویر خروجی دی وی دی شما قطع شود. در این حالت ابتدا و قبل از این که به نمایندگی تعمیر دی وی دی مارشال مراجعه کنید موارد زیر را چک کنید :

  1. از سالم بودن سیم انتقال تصویر اطمینان حاصل کنید.
  2. خروجی دی وی دی را چک کنید که سیم حتما به خروجی تصویر متصل شده باشد.
  3. ورودی تلویزیون را کنترل کنید
  4. در صورتی که همه موارد بالا درست انجام شده بود با تغییر ورودی تلویزیون، آن ها را هم تست کنید.
بخوانید  نشانه های از کارافتادن مایکروویو

در ادامه به بررسی شرایط مختلف تعمیر دی وی دی مارشال و عیوب متداول و شایع می پردازیم و پروسه تعمیر یکی از مدل های دی وی دی مارشال ME-6067 را بررسی می کنیم.

همانطور که طراحی بخش های مختلف این دستگاه به ساده ترین شکل ممکن اتفاق افتاده که بعنوان نمونه می توان برد پاور این دستگاه را در نظر گرفت که تنها یک ولتاژ خروجی دارد. قطعات کمتری نسبت به سایر بردهای تغذیه که چندین ولتاژ خروجی برای آنها طراحی می شود دارد و در نتیجه با داشتن توان تلفاتی پایین تر میزان خرابی کمتری هم دارد.

در مهمترین بخش دستگاه ( از نگاه تعمیر دی وی دی ) یعنی اپتیکال بلاک، از پیکاپ SF-HD850 استفاده شده که کیفیت قابل قبولی دارد و میزان خرابی آن بسیار کم است.

آموزش تعمیر دی وی دی مارشال

تعمیر دی وی دی مارشال به مانند هر تعمیر دیگری در بخش الکترونیک کاملا تخصصی است. قیمت پایین‌تر دستگاههای دی وی دی پلیر نسبت به سایر دستگاههای صوتی و تصویری باعث می‌شود تا بسیاری از مصرف کنندگان با مشاهده ایراد در دستگاه خود اقدام به باز کردن و دستکاری آن می‌کنند. مثلا وقتی می‌بینند که دی وی دی آنها در خواندن CD مشکل دارد با این تصور که لنز آن کثیف شده اقدام به باز کردن دستگاه و تمیز کردن لنز خارجی اپتیکال پیکاپ با گوش پاک کن و الکل و یا ادکلن و حتی در مواردی با تینر می کنند. باید بدانید که این اقدام باعث آسیب دیدگی اپتیک دی وی دی شده و حتی در صورت سالم بودن آن را خراب می‌کند.

بخوانید  تعمیر تلویزیون منطقه 19

تمیز کردن صحیح لنز دی وی دی پلیر

اپتیک های جدید به نحوی طراحی می‌شوند که خاک نی‌گیرند با این وجود اگر خواستید لنز دی وی دی خود را تعمیر کنید فقط از یک گوش پاک کن معمولی و یک قطره آب استفاده کنید.

روشن نشدن دی وی دی پلیر

اگر چراغ استندبای دستگاه شما روشن می شود پس لازم نیست دوشاخه آن را تعویض کنید. اگر متوجه سوختن فیوز دستگاه شدید برای تعویض فیوز حتما از فیوز یدکی مشابه فیوز قبلی استفاده کنید. استفاده از سیم بجای فیوز و یا مقادیر بالاتر می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به دستگاه شما شود.

باز نشدن درب دی وی دی پلیر

یکی از قطعاتی که ممکن است آسیب دیده باشد تسمه بخش مکانیزم است. برای تعویض تسمه‌ها معمولا از شماره فنی آنها استفاده کنید. اگر این شماره را ندارید می توانید از فرمول یک سایز پایین‌تر استفاده کنید. یکی از اشتباهات در این بخش استفاده از تسمه کوچکتر از حد مورد نیاز است که باعث اسیب دیدگی موتور مکانیزم دی وی دی شما می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *