فروردین 10, 1403 7:30 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش تعویض درام فتوکپی
آموزش تعویض درام فتوکپی

آموزش تعویض درام فتوکپی توشیبا

در بخش زیر آموزش تعویض درام فتوکپی توشیبا به صورت مرحله به مرحله و گام به گام ارائه شده است. توصیه می‌شود در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در حین تعویض درام از ادامه کار خودداری کرده و از یک کارشناس کمک بگیرید. (آموزش ارائه شده کلی است و ممکن است با مدل دستگاه شما سازگاری نداشته باشد).

بررسی یونیت درام

یونیت درام را بررسی نمایید و از این مسئله که شاتر لوله تونر مواد زائد، به آسانی و یکنواختی می چرخد، مطمئن گردید. درام را با آزاد کردن 4 زبانه آن خارج کنید. توجه داشته باشید دنده تشخیص کوچک واقع در داخل پوشش به آرامی شل شود.

جداسازی قفل محور درام

این مرحله از آموزش تعویض درام فتوکپی توشیبا اختصاص به جداسازی قفل محور درام دارد. در این مرحله از تعویض درام دستگاه کپی می‌بایست قفل محور درام جدا شده و با استفاده از صفحه تثبیت‌کننده در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده شود. در ادامه محور و درام حذف گردد و هردو بخش با قسمت های جدید جایگزین گردد. نمد قرمز اطراف وایپر بلید با احتیاط بررسی شده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود. تونر موجود بر روی آن نیز تمیز و پاک شود.

بخوانید  گرم شدن لپ تاپ msi

باز کردن مجموعه سیم شارژ

این مرحله از تعویض درام دستگاه کپی اختصاص به باز کردن مجموعه سیم شارژ (کرونا) دارد. برای این کار مجموعه سیم شارژ (کرونا) را با باز کردن 2 پیچ بزرگ طلایی رنگ باز کنید (در سمت چپ و راست). از سمت چپ تمامی مجموعه را خارج نمایید. دو زبانه پلاستیکی را در جای خود قرار دهید (در سمت چپ و راست). زبانه فلزی را در مرکز قرار دهید.

در این سه نقطه به آرامی مجموعه را به سمت بالا فشار داده و آن را آزاد کنید. قاب شبکه‌ای شکل را از مجموعه شارژر، با فشار دادن در روی زبانه پلاستیک طرف تماس حذف کنید. تیغه زبانه اره‌ای را تمیز کرده شبکه را تعویض نموده، بلید را با باز کردن 3 پیچ آزاد سازید و بلید را به سمت بالا آزاد سازید.

گردگیری و تمیز کردن

این مرحله از آموزش تعویض درام فتوکپی توشیبا اختصاص به گردگیری و تمیز کردن درام دارد. در این مرحله، می‌بایست تونر و فنر مارپیچ را تمیز کنید. در ادامه لوله بازگرداننده تونر استفاده شده را تمیز نمایید. سپس با استفاده از جاروبرقی تمام تونرها را مناسب تمیز کنید. از تمیز شدن تمامی چرخ دنده‌ها و فنر مارپیچ از تونر مطمئن شوید. نمد و فوم‌های سیل‌کننده را تمیز کنید.

بخوانید  6 راه افزایش طول عمر باتری گوشی

نصب بلید جدید را انجام داده و 3 پیچ متوسط آن را ببندید. در صورتی که تیغه به پودر آغشته نشده باشد آن را به صورت سطحی با پودر مخصوص بلید یا پودر بچه آغشته کنید. در ادامه روند تعویض درام دستگاه کپی، قسمت شارژر (کرونا) که تمیز شده است را در محل آن نصب کنید.

دقت نمایید که ابتدا سمت راست آن می‌بایست تنظیم گردد و در ادامه لبه سمت چپ تراز گردد. اسلات خود را با زبانه‌ها هماهنگ کنید و آن را به سمت راست فشار دهید. نصب دو پیچ طلایی باقی مانده را نیز انجام دهید.

گریس‌کاری دنده‌ها و قفل محور

مرحله نهایی آموزش تعویض درام فتوکپی توشیبا اختصاص به گریس‌کاری دنده‌ها و قفل محور دارد. اندکی گریس در سمت دنده‌های غیر تماسی بر روی درام (OPC) و بر روی قفل محور درام بزنید. درام را در محل خود نصب کنید. جهت قفل شدن محور، آنرا در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. دنده تشخیص در داخل پوشش درام را نصب نمایید.

در موقعیتی که نشان داده شده است هر دو دنده را نصب نمایید. این سبب می‌شود تا کپی‌کننده پس از نصب، مجدداً راه اندازی شود. پوشش درام را نصب نمایید. در این حالت، دنده تشخیص، به صورت شل شده در خواهد آمد. نکته آخر آنکه به تعداد دفعاتی که درام تعویض می‌گردد در کنار قاب آن، با رنگی مشخص، علامتی قرار دهید.

بخوانید  احراز هویت دو مرحله ای در گوشی چیست؟

زمان تعویض درام فتوکپی توشیبا

برخی از نشانه‌های خرابی درام فتوکپی توشیبا که در صورت مشاهده آنها می‌بایست تعویض این قطعه را مدنظر داشت عبارتند از: بسته نشدن درب سمت راست کپی، شنیده شدن صدای نابهنجار از دستگاه کپی و خارج شدن برگه سفید، بروز اشکال در دولوپر دستگاه کپی، خروج صدای نابهنجار از دستگاه کپی، چسبیدن و گیر کردن کاغذ، روشن شدن چراغ درام و نمایش Drum Error، چاپ کم رنگ دستگاه کپی، وجود خطوط سفید در تصویر چاپ شده، ریخته شدن پودر دولوپر (پودر سنگین) به بیرون از دستگاه.

مشاهده هر یک از این موارد می‌تواند نشانه‌ای دال بر خرابی این بخش و نیاز به تعویض درام دستگاه کپی باشد. تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر، گردگیری، سرویس و تعویض درام و … از طریق تماس با مرکز تعمیرات دستگاه کپی توشیبا و ثبت درخواست سرویس در محل دستگاه کپی قابل دریافت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *