اردیبهشت 1, 1403 7:47 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش ریست کردن لپ تاپ
آموزش ریست کردن لپ تاپ

آموزش ریست کردن لپ تاپ دل

شما کاربران گرامی می‌توانید با اجراب دستورالعمل های ارائه شده در بخش زیر فرآیند ریست کردن لپ تاپ دل خود را به انجام برسانید در صورت مواجهه با هر گونه اشکال می‌توانید به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ دل مراجعه کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. (نکته: پیش از اقدام به این کار از داده ها و اطلاعات ذخیره شده در دستگاه خود بکاپ و نسخه پشتیبان تهیه نمایید).

ریست کردن لپ تاپ دل

دلایل بسیاری ممکن است کاربران لپ تاپ های دل را ناچار به ریست دستگاه کند. پایین آمدن سرعت لپ تاپ و کند شدن آن، درست عمل نکردن برنامه‌ها، نفوذ ویروس به دستگاه، نصب ناخواسته بدافزار و مواردی از این دست برخی از دلایلی هستند که ممکن است کاربران را ناچار به ریست کردن لپ تاپ دل نمایند. فرآیندی که می‌بایست جهت بازگرداندن لپ تاپ دل به تنظیمات کارخانه یا همان ریست فکتوری (factory reset) انجام شود چندان پیچیده نیست و با اندک تغییراتی در تنظیمات دستگاه قابل انجام است. باید توجه داشت که ریست کردن لپ تاپ دل در هر مدل ممکن است با مدل دیگر متفاوت باشد اما به طور کلی این کار در تمامی لپ تاپ ها مراحل مشابهی را نیاز دارد. در صورتی که شما نیز از کاربران لپ تاپ های دل هستید و به هر دلیل تصمیم به ریست کردن لپ تاپ دل خود گرفته‌اید می‌توانید با دنبال کردن مراحل درج شده در بخش‌های آتی این کار را انجام دهید.

بخوانید  6 مشکل اصلی چاپگر HP

پیش از ریست کردن لپ تاپ دل به این نکته توجه نمایید

ریست کردن لپ تاپ دل نیز همچون ریست سایر دستگاه‌های الکترونیکی سبب از دست رفتن پاره‌ای از اطلاعات و داده‌های ذخیره شده در دستگاه می‌گردد. از این رو اکیداً توصیه می‌شود که پیش از اقدام به این کار از داده‌های مهم موجود در دستگاه خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آنها را در دستگاه دیگری ذخیره نمایید. این کار به ویژه می‌بایست در مورد اطلاعاتی که در درایو C لپ تاپ تان ذخیره شده‌اند، انجام شود. بی‌توجهی به این مسئله سبب از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در درایو C خواهد شد.

سیستم خود را Restart یا همان روشن و خاموش نمایید.

پس از بعد از روشن شدن دستگاه و به محض نمایش لوگوی Dell، کلید F8 را فشار دهید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا به منوی Boot انتقال داده شوید.

در این مرحله از ریست کردن لپ تاپ دل نیاز است تا با استفاده از کلید‌های جهت‌نما، Selection را روی گزینه Repair Your Computer واقع در منوی Advanced Boot Options هدایت کنید.

پس از انجام مرحله فوق کلید Enter را فشار دهید و زبان موردنظرتان را انتخاب کنید و روی Next کلیک نمایید.

در این مرحله وارد بخش Administrative User شوید و روی Ok کلیک نمایید.

بخوانید  تعویض هارد دیسک لپ تاپ دل

در ادامه روی گزینه Dell Factory Image Restore کلیک نمایید.

در پنجره Dell Factory Image Restore، گزینه Next را انتخاب کنید و پس از فعال کردن تیک گزینه Yes, reformat the hard drive and restore system software to factory conditions، مجدداً Next را انتخاب کنید.

با طی مرحله فوق ریست کردن لپ تاپ دل شما انجام خواهد شد و دستگاه شما به تنظیمات اولیه و کارخانه‌ای خود بازخواهد گشت. در پایان گزینه Finish را انتخاب کنید و کامپیوتر را مجدداً ریستارت (روشن و خاموش) نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *