فروردین 10, 1403 3:04 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش ریکاوری هارد HDD
آموزش ریکاوری هارد HDD

نحوه آموزش ریکاوری هارد HDD

هارد HDD جزء اولین حافظه‌های ذخیره سازی و توانایی بارگزاری انواع فایل را دارد. اطلاعات ذخیره شده بعد از خاموش شدن لپ تاپ از بین نرفته و امکان دسترسی به آن‌ها برای کاربر موجود است. این مقاله به بررسی کاربرد هارد HDD و آموزش بازیابی اطلاعات در این هارد می‌پردازد.

آشنایی با هارد HDD لپ تاپ

هارد های HDD از قسمت‌های مکانیکی همچون پلتر، هد، اسپیدل موتور و… تشکیل شده که هرکدام وظایف خاصی به عهده دارند. سکتورهای هارد کلیه اطلاعات پراکنده را به صورت پشت هم و خطی ذخیره کرده و از طریق هد به پردازنده اصلی (CPU) منتقل می‌کند. مهم‌ترین وظیفه هارد برق رسانی و تأمین ولتاژ کلیه بخش‌های لپ تاپ است.

خرابی‌های رایج هارد HDD

مهم‌ترین مشکلات هارد دیسک مربوط به قسمت‌های فیزیکی است که در برابر ضربه بسیار حساس بوده و باید در اسرع وقت مورد بازبینی قرار گیرد.

سرعت انتقال و ذخیره سازی اطلاعات به مرور زمان در اثر عواملی مانند پر شدن حافظه کامپیوتر، عدم بروز رسانی به موقع سیستم عامل و بایوس کند شده یا کلاً از کار می افتد.

چگونه اطلاعات هارد HDD را بازیابی کنیم؟

اطلاعات هارد دیسک لپ تاپ ممکن است در اثر یک اتفاق ساده کاملاً ازبین برود در این مرحله بهترین کار بازیابی اطلاعات است.

بخوانید  گوشی آبخورده ایسوس

بازیابی اطلاعات هارد دیسک از روش‌های گوناگون انجام می‌شود مهم‌ترین روش‌ها عبارتند از:

استفاده از قابلیت EaseUS Data Recovery

نرم افزار EaseUS Data Recovery اولین بار توسط شرکت EaseUS و نمونه‌ای از قدرتمندترین نرم افزارهای ریکاوری هارد است. کاربر با استفاده از این نرم افزار امکان دسترسی به کلیه فایل‌های متنی، فیلم، عکس و … را خواهد داشت.

ریکاوری هارد از طریق Recycle Bin

گاهی اوقات اطلاعات در اثر سهل انگاری کاربر به سطل زباله ویندوز منتقل می‌شود که برای بازیابی اطلاعات سطل زباله می‌توان از نرم افزار EaseUS استفاده کرد.

مراحل بازیابی اطلاعات از طریق EaseUS

گام اول: ابتدا نرم افزار مذکور را از سایت‌های معتبر دانلود کرده سپس آن را در ویندوز اجرا کرده و پوشه حذف شده را در آن باز کنید.

گام دوم: تا اتمام جستجوی فایل منتظر مانده در آخر فایل مورد نظر را برای ریکاوری انتخاب کنید.

نکته مهم: نرم افزارهای ریکاوری هارد لپ تاپ را تنها از سایت‌های معتبر دانلود کرده و فیلتر شکن سیستم خود را هنگام استفاده از آن‌ها باز کنید.

هارد HDD تأثیر مهمی در پیشرفت تکنولوژی داشته و کار کاربران را ساده می‌کند اما امروزه استفاده از این هارد منسوخ اعلام شده و به جای آن‌ها می‌توان از هارد های SSD استفاده کرد زیرا سازندگان این هارد ابتدا نیاز افراد جامعه را شناسایی سپس اقدام به تولید این ابزار گرفته‌اند.

بخوانید  علت خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی اندروید چیست؟

کادر نمایندگی محصولات HP آماده خدمات رسانی در هر ساعت شبانه روز هستند و کاربران می‌توانند با ورود به بخش نظرات و ثبت پیشنهادات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *