فروردین 10, 1403 5:57 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش شارژ صحیح گوشی آیفون
آموزش شارژ صحیح گوشی آیفون

شارژ صحیح گوشی آیفون / آیفون‌ها دستگاه‌های قابل‌توجهی هستند، اما پس از خشک شدن باتری، درخشندگی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل مهم است که مراقب سلول داخل آن باشید و اطمینان حاصل کنید که همیشه آن را به درستی شارژ می کنید. در این مقاله مراحلی را توضیح می دهیم که اگر می خواهید آیفون شما تا ساعات پایانی هر روز دوام بیاورد و تا آنجا که ممکن است این کار را ادامه دهید، باید انجام دهید.

آیا نمی گذارید یک شبه شارژ شود؟

از زمانی که گوشی‌های هوشمند وارد بازار شده‌اند، رایج‌ترین روش شارژ مجدد آن‌ها این بوده است که هنگام رفتن به رختخواب آن‌ها را به برق وصل کنید، سپس صبح‌ها با شارژ کامل آن‌ها را جدا کنید تا در طول روز دوام بیاورند.

زمانی که باتری‌ها به شارژ کامل رسیدند، این موضوع بسیار منطقی بود، زیرا هشت ساعت در رختخواب به کاربر و دستگاه زمان می‌داد تا از تلاش‌های روز قبل بازیابی شوند.

اما اکنون، از آنجایی که مدت زمان شارژ باتری به طور چشمگیری کاهش یافته است، زمان آن رسیده است که در مورد نحوه شارژ کردن باک تجدید نظر کنید.

شارژ صحیح گوشی آیفون

آیفون‌ها از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند زیرا، اپل می‌گوید، «سریع‌تر شارژ می‌شوند، دوام بیشتری دارند و تراکم انرژی بالاتری برای عمر باتری بیشتر در بسته‌بندی سبک‌تر دارند». همه اینها ویژگی های خوبی هستند، اما یکی از مواردی که Li-On واقعاً به آن علاقه ندارد این است که به 0 درصد کاهش می یابد و سپس هر روز تا 100 درصد پشتیبان می شود.

بخوانید  رفع خطای iTunes 3194 هنگام بازیابی آیفون و آیپد

اپل مانند بسیاری دیگر توصیه می کند که سعی کنید باتری آیفون را بین 40 تا 80 درصد شارژ نگه دارید. پر کردن تا 100 درصد بهینه نیست، اگرچه لزوماً به باتری شما آسیب نمی رساند، اما اگر به طور منظم آن را به 0 درصد کاهش دهید می تواند منجر به از بین رفتن زودهنگام باتری شود. یک استثنا وجود دارد، زیرا شارژ کامل 0 تا 100 درصد تقریباً یک بار در ماه، فقط برای حفظ وضعیت خوب باتری، حالت خوبی در نظر گرفته می شود.

با این حال، برای همه موارد دیگر، بهترین کار این است که باتری خود را به طور دوره ای در طول روز شارژ کنید تا در آن نقطه شیرین باقی بماند. امیدوارم، این باید سلول را تا زمانی که ممکن است سالم نگه دارد. برای سهولت در دستیابی به این هدف، توصیه می کنیم یک شارژر اضافی در محل کار یا در ماشین خود داشته باشید تا بتوانید وقتی باتری شروع به از بین رفتن می کند، آیفون را روی آن قرار دهید.

آیا می توانم از هر شارژری استفاده کنم؟

در صورت امکان، باید از شارژر همراه دستگاهتان استفاده کنید. اگر آی‌پد دارید، شارژری که همراه آن است نیز سازگار است و ممکن است آیفون شما سریع‌تر از شارژر خودش پر شود.

بخوانید  دلایل داشتن جوهر در فتوکپی شارپ و عدم چاپ

پیشنهادات شخص ثالث مختلفی در خود فروشگاه اپل وجود دارد و سازندگانی مانند Belkin (بریتانیا یا ایالات متحده) و Juice گزینه های معتبری را ارائه می دهند.

از محصولات ارزان قیمت پرهیز کنید، زیرا در برخی موارد به دستگاه‌ها آسیب می‌رسانند. آیا شارژرهای ارزان آیفون ایمن هستند؟

آیا شارژ سریع آسیبی ایجاد می کند؟

خیر. تا زمانی که آیفون شما دارای قابلیت شارژ سریع است (این شامل آیفون 8 به بعد می شود)، باتری و iOS با هم کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بیش از حد گرم نمی شود یا آسیبی به آن وارد نمی شود.

اگر یک قاب محافظ ضخیم روی آیفون خود دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که آن را در حین استفاده از شارژر سریع بردارید تا گرما به راحتی از بین برود و هشدارهای نرم افزاری برای کاهش سرعت جریان برق را تحریک نکند.

اگر آیفون خود را برای مدتی ذخیره کنم چه می شود؟

اگر متوجه شدید که بدون دستگاه خود سفر می کنید یا باید آن را برای چندین هفته یا ماه بدون استفاده رها کنید، باید اطمینان حاصل کنید که قبل از خاموش کردن دستگاه، حدود 50 درصد شارژ شده است.

این کار سلول را از مرگ در حالی که بیکار می ماند محافظت می کند. باتری همچنان با سرعت آهسته اما ثابت شارژ خود را از دست می دهد، بنابراین پس از شش ماه باید یک بار دیگر تا 50 درصد شارژ شود.

بخوانید  رفع خرابی رول دوربین آیفون

برای راه‌های بیشتر برای دریافت بهترین عملکرد انرژی از آیفون خود، راهنمای نحوه بهبود عمر باتری آیفون را ببینید، یا اگر نگران این هستید که سلول ممکن است با مشکل مواجه شود، زمان تعویض باتری آیفون  را بخوانید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *