فروردین 31, 1403 10:25 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش نحوه اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر
آموزش نحوه اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر

صفر تا صد اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر

اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر/ همه لپ تاپ ایسر های مدرن می توانند به یک صفحه نمایش خارجی مانند مانیتور LCD، پروژکتور یا تلویزیون متصل شوند. صفحه نمایش خارجی می تواند ناحیه مشاهده شما را گسترش دهد و فضای بیشتری را برای برنامه ها در اختیار شما قرار دهد یا صفحه لپ تاپ ایسر شما را منعکس کند. برای اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر این مقاله را مطالعه نمایید.

نحوه اتصال به صفحه نمایش خارجی در ویندوز

برای اتصال صفحه نمایش خارجی به لپ تاپ ایسر، پورت صحیح را روی بدنه لپ تاپ ایسر خود پیدا کنید. اکثر لپ‌تاپ ایسر‌ها از اتصالات زیر یا بیشتر استفاده می‌کنند: HDMI، DisplayPort، DVI، یا USB-C (Thunderbolt 3). برخی از لپ تاپ ایسر های قدیمی از VGA استفاده می کنند. این اتصالات مختلف در تصاویر زیر نشان داده شده است.

هنگامی که صفحه نمایش را به لپ تاپ ایسر خود وصل می کنید، ممکن است لازم باشد یک یا چند کلید روی صفحه کلید لپ تاپ ایسر را فشار دهید تا نمایشگر خارجی “فعال” شود. این ترکیب کلید میانبر بسته به لپ تاپ ایسر متفاوت است، اما اغلب یکی از موارد زیر است: کلید Fn را نگه دارید و سپس F3، F4، F5، F7، F8، F9 یا F10 را فشار دهید.

کلید عملکرد فعال سازی معمولاً تصویری از یک مانیتور روی یا بالای آن دارد. اگر نمی توانید کلید را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای لپ تاپ ایسر خود مراجعه کنید. اگر هنوز مشکل دارید، یا باید یک نسخه از دفترچه راهنما را دانلود کنید، به وب سایت سازنده لپ تاپ ایسر مراجعه کنید.

بخوانید  چرا تبلت ایسوس هنگ می کند؟

اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر

آنچه در مانیتور ثانویه نمایش داده می شود را تغییر دهید

در ویندوز، کلیدهای Windows + P را فشار دهید تا گزینه های Project (برای کنترل پروژکتور یا نمایشگر خارجی) نمایش داده شود.

  • فقط صفحه کامپیوتر – فقط صفحه نمایش اصلی فعال است. صفحه نمایش خارجی استفاده نمی شود.
  • تکراری – تصویر یکسان در هر دو نمایشگر نشان داده می شود. اگر وضوح نمایشگرها متفاوت باشد، وضوح نمایشگر کوچکتر برای هر دو مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Extend – صفحه نمایش خارجی صفحه اصلی را گسترش می دهد. اگر نوار عنوان پنجره را کلیک کنید و بکشید، می‌توانید پنجره‌های برنامه را از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر منتقل کنید.
  • فقط صفحه دوم – نمایش اولیه غیرفعال است و فقط نمایشگر ثانویه فعال است.

نحوه اتصال نمایشگر خارجی در macOS

برای کاربران دارای macOS X 10.8 یا بالاتر:

  • به منوی System Preferences دسترسی پیدا کرده و گزینه Displays را انتخاب کنید.
  • کلید Option را فشار داده و نگه دارید.
  • در گوشه سمت راست پایین پنجره Displays، یک دکمه Detect Displays را پیدا کنید.
  • روی آن کلیک کنید تا macOS مجبور شود هر صفحه نمایش خارجی متصل به رایانه را جستجو کند.

لپ تاپ ایسر متصل به یک ایستگاه اتصال

اگر لپ تاپ ایسر شما به یک داک استیشن متصل می شود، باید چندین پورت ویدئو در پشت آن برای مانیتور وجود داشته باشد. با این حال، انواع پورت ها از برندی به برند دیگر متفاوت است. بسته به ایستگاه اتصال، ممکن است لپ تاپ ایسر مجبور باشد برای نمایشگر دوگانه باز بماند.

بخوانید  نحوه پیدا کردن و حذف برنامه ها در گوشی ایسوس

چگونه می توانم سوئیچ خودکار را غیرفعال کنم یا یک صفحه نمایش خارجی را مشخص کنم؟

برخی از لپ تاپ ایسر ها دارای ویژگی “تغییر خودکار” نمایشگر خارجی هستند که می تواند در بایوس پیکربندی شود.

اگر صفحه لپ تاپ ایسر من شکسته شود مانیتور با لپ تاپ ایسر من کار می کند؟

در بسیاری از موارد، بله. اگر فقط صفحه نمایش لپ تاپ ایسر شکسته باشد، معمولاً یک مانیتور خارجی همچنان با لپ تاپ ایسر شما کار می کند. با این حال، اگر سایر اجزای خراب مانند سخت افزار ویدیوی شما وجود داشته باشد، نمایشگر خارجی ممکن است کار نکند.

نحوه جدا کردن باتری لپ تاپ ایسر

اگر از لپ‌تاپ ایسر مبتنی بر ویندوز یا لینوکس استفاده می‌کنید، این صفحه یک ایده کلی در مورد نحوه جدا کردن باتری لپ‌تاپ ایسر ارائه می‌دهد. اگر باتری لپ‌تاپ ایسر را تعویض می‌کنید، می‌توانید پس از برداشتن باتری قدیمی، باتری جدید را وارد کنید.

در حال برداشتن باتری

  • اگر لپ تاپ ایسر شما به برق وصل است، آن را از برق بکشید یا کابل برق را جدا کنید.
  • لپ تاپ ایسر خود را برگردانید تا پایین آن رو به بالا باشد.
  • قفل باتری را در پایین لپ تاپ ایسر پیدا کنید. تصویر بالا برخی از رایج‌ترین قفل‌های باتری موجود در لپ‌تاپ ایسر‌ها را نشان می‌دهد.
  • برای جدا کردن باتری، سوئیچ ضامن را به طرف مقابل بلغزانید و آن را باز نگه دارید تا باتری آزاد شود.
  • در برخی از لپ‌تاپ ایسر‌ها، باتری خود به خود بیرون می‌آید. در برخی دیگر، باید باتری را به آرامی با نوک انگشتان خود بیرون بکشید.
بخوانید  9 دلیل هنگی لپ تاپ ایسر

موقعیت های دیگر

اگرچه اکثر لپ‌تاپ ایسر‌ها فقط یک ضامن دارند، اما برخی از آن‌ها برای جدا کردن باتری از شما می‌خواهند دو قفل را بکشید. در این لپ‌تاپ ایسر‌ها، چفت‌ها همچنان شبیه نمونه‌های بالا هستند، اما از شما می‌خواهند که هر دو را همزمان حرکت دهید، معمولاً به سمت یکدیگر. همچنین برخی از لپ‌تاپ ایسر‌های قدیمی (لپ‌تاپ ایسر‌های IBM) وجود دارند که باید قفل آن را کشیده و سپس به سمت باتری فشار دهید.

قفل باتری پیدا نشد

اگر نمی توانید هیچ قفل یا دکمه ای برای آزاد کردن باتری پیدا کنید، احتمالاً لپ تاپ ایسر از مکانیزم دیگری برای آزاد کردن باتری استفاده می کند. لپ تاپ ایسر ممکن است نیاز به تعمیر توسط یک تکنسین مجاز تعمیر داشته باشد که می تواند آن را از طریق جداسازی جزئی یا کامل لپ تاپ ایسر جدا کند.

توصیه می کنیم به اسناد لپ تاپ ایسر مراجعه کنید یا وب سایت سازنده را برای مراحل حذف باتری بررسی کنید. اسناد یا وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که آیا برای جدا کردن باتری نیاز به سرویس است یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *