فروردین 10, 1403 0:16 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آموزش نحوه اتصال پرینتر به شبکه
آموزش نحوه اتصال پرینتر به شبکه

آموزش نحوه اتصال پرینتر به شبکه

هر چقدر که پرینتر ها، اتصال شبکه را پشتیبانی می کنند، اتصال بی سیم (Wireless) نیز مهم شده و با تکنولوژی شبکه پیش می روند. اگر شما می توانید پرینتر خودتان را به شبکه متصل کنید، براحتی می توانید تحت ویندوز یا سیستم عامل دیگری، پرینت خود را انجام دهید. اگر پرینتر شما پورت شبکه نداشته و به وایرلس یا WIFI متصل نمی شود، باز می توانید آنرا به سیستم خود متصل کرده و تحت شبکه، آنرا به اشتراک (Share) بگذارید.

قدم اول: قبل از شروع پرینتر خود را چک کنید.

اگر می خواهید عمل پرینت خود را بصورت بی سیم با لپ تاپ انجام دهید، دو گزینه پیش رو دارید:

1- پرینتری در اختیار دارید که مستقیماً به شبکه خانگی یا اداری متصل می شود.

2- پرینتری دارید که قابلیت اتصال به شبکه را ندارد و باید از طریق کامپیوتر متصل به آن، با شبکه به اشتراک بگذارید. (فقط دارای درگاه USB است)

بنابراین حتماً پرینتر خود را بررسی کنید که آیا قابلیت اتصال به شبکه را دارد یا خیر. پرینتر های مدرن امروزی، با کابل شبکه می توانند به شبکه متصل شوند ولی پرینتر های قدیمی تر معمولاً با یک کابل USB به کامپیوتر وصل می شدند.

بخوانید  تلویزیون رسیوردار

قدم دوم: شبکه و ملزومات آنرا بررسی کنید.

پرینتر هایی که مستقیماً به شبکه متصل می شوند، معمولاً بدون مشکل، با ویندوز و مک، به شبکه وصل می شوند ولی اتصال پرینتری که روی یک کامپیوتر قرار است به اشتراک گذاشته شود، کمی نیاز به تنظیمات دارد. قاعدتاً پرینتری که مستقیماً به شبکه وصل می شود، کار را راحتتر می کند از طرفی پرینترهای به اشتراک گذاشته روی یک کامپیوتر، در صورتی در شبکه دیده می شوند که کامپیوتر متصل به آن، روشن باشد.

راه اول – اتصال مستقیم پرینتر به شبکه

نحوه اتصال پرینترهای دارای درگاه اترنت (شبکه)، نسبت به یکدیگر متفاوت است.

پرینترهایی که با کابل شبکه متصل می شوند، می توانند به سوئیچ، روتر یا مودم تحت شبکه مستقیماً وصل شده و IP بگیرند. اما پرینترهایی که قابلیت اتصال WiFi دارند، بسته به نوع پرینتر، باید به SSID مودم یا اکسس پوینت وصل شوند. پرینترهایی که صفحه نمایش دارند، کمک شایانی به تنظیم و اتصال WiFi می کنند. بعضی از پرینتر ها صفحه نمایش نداشته و توسط CD درایور، به WiFi وصل می شوند. نحوه اتصال پرینتر به WiFi، معمولاً در دفترچه راهنمای پرینتر و حتی داخل CD راه اندازی، توضیح داده شده که حتماً مطالعه فرمایید.

بخوانید  نشانه های از کارافتادن مایکروویو

راه دوم – اشتراک پرینتر در شبکه

پرینتر هایی که قابلیت اتصال به شبکه ندارند، توسط یک کابل USB به یک کامپیوتر متصل می شوند. ویندوزهای اخیر مثل 8 و 10 بدون نیاز به CD درایور، عمل راه اندازی را انجام می دهند. ولی در صورت نیاز می توانید از طریق دفترچه  راهنمای پرینتر، توسط CD یا فایل دانلود شده درایور، عمل راه اندازی را انجام دهید.

برای اشتراک پرینتر باید مراحلی را طی کنید که در سیستم عامل ها متفاوت است. اول از همه باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات HomeGroup در ویندوز بخوبی تنظیم شده است. اشتراک پرینتر در شبکه های بزرگتر که از سرور یا دامین استفاده می کنند، جای بحث دیگری دارد که در این مطلب به آن نمی پردازیم.

تنظیم HomeGroup:

1- به Control Panel ویندوز بروید. به قسمت Network and Sharing Center رفته و روی HomeGroup کلیک کنید و Create a homegroup بزنید.

2- مراحل را طی کنید و اطمینان حاصل کنید که Printers & Devices تنظیم آن روی Shared باشد.

3- پسورد ارائه داده شده را کپی یا یادداشت کنید.

4- وقتی HomeGroup ساخته شد. توسط کامپیوتر یا لپ تاپ دیگر که در همان شبکه است، به Control Panel ویندوز بروید. به قسمت Network and Sharing Center رفته و روی HomeGroup کلیک کنید و روی دکمه Join Now همان HomeGroup ساخته شده، کلیک کنید.

بخوانید  تعویض هیت سینک Asus X551CA

5- حالا توسط هر نرم افزاری که قصد پرینت دارید، پرینتر به اشتراک گذاشته را انتخاب کرده و پرینت کنید.

البته مراحل طی شده، برای ویندوزهای 7 به بالا می باشد. برای ویندوز های xp و ویستا، باید به بخش Printer & Faxes در Control Panel رفته و روی پرینتر مورد نظر کلیک راست کرده و Printer properties را زده و بعد روی Share this printer بزنید.

تعمیر پرینتر در محل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *