فروردین 31, 1403 5:03 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آیا مایکروویو برق زیادی مصرف می کند؟
آیا مایکروویو برق زیادی مصرف می کند؟

ما تخمین زدیم که مایکروویو به طور متوسط ​​حدود 15 تا 30 دقیقه در روز استفاده می شود. حدود 1200 وات در ساعت طول می کشد تا یک مایکروویو متوسط ​​کار کند. بنابراین، برای 15 دقیقه استفاده به 300 وات ساعت یا 0.3 کیلووات ساعت نیاز دارد و برای استفاده روزانه به مدت یک سال حدود 390 تومن هزینه دارد.

چگونه متوجه می شوید که مایکروویو شما در حال مرگ است؟

6 نشانه که زمان تعویض مایکروویو فرا رسیده است

  • دود، جرقه و بوی سوختن.
  • غذا به درستی پخته نمی شود
  • هنگام پختن صداهای وحشتناکی تولید می کند.
  • درب به درستی آب بندی نمی شود
  • صفحه کلید کار نمی کند
  • بالای 10 سال است

آیا در زمانی که از مایکروویو استفاده نمی کنید باید درب آن را باز بگذارید؟

آیا در مواقعی که از مایکروویو استفاده نمی کنید باز یا بسته می گذارید؟ بله – باز – اگر به تازگی چیزی پخته اید، زیرا بخار ایجاد شده با باز گذاشتن درب برای مدت کوتاهی از بین می رود. داخلش رو پاک کن سپس برای راحتی آن را ببندید.

آیا بخار مایکروویو را خراب می کند؟

مایکروویو کردن هر چیزی که پوست یا پوسته سفت دارد (مانند تخم مرغ، هات داگ، کدو حلوایی و غیره) یک تجارت پرخطر است. همانطور که رطوبت داخل این غذاها توسط مایکروویو گرم می شود، بخار شروع به ایجاد می کند. فشار می تواند به حدی برسد که غذا “منفجر شود”، که قطعا چیزی نیست که بخواهید آن را تمیز کنید!

بخوانید  تعویض کشوی سیم کارت آیفون 12 مینی

آیا بعد از پخت و پز باید در مایکروفر را باز بگذارید؟

اگر به تازگی چیزی پخته اید، بخار ایجاد شده با باز گذاشتن درب برای مدت کوتاهی بهتر دفع می شود. داخلش باید پاک بشه

اگر در مایکروویو را باز کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

امواج مایکروویو شکلی از امواج الکترومغناطیسی هستند، درست مانند نور مرئی. مایکروویوهای اجاق گاز با باز شدن در به همان سرعتی که وقتی چراغ را خاموش می کنید تاریک می شود ناپدید می شوند. دیواره های اجاق مایکروویو فلزی است که مانع از نشت مایکروویو داخل آن می شود.

آیا پوشاندن غذا در مایکروویو بد است؟

گرمای مرطوب ایجاد شده در هنگام بخارپز کردن غذا یا تخلیه آن با درپوشی که خیلی سفت نیست نیز به از بین بردن باکتری های مضر کمک می کند. اگرچه همیشه ایده خوبی است که هنگام گرم کردن مجدد غذا در مایکروویو آن را بپوشانید (در غیر این صورت، برنامه تمیز کردن بیش از حد است)، اما مایکروویو کردن غذا در ظرف دربسته ممنوع است.

آیا باید چیزها را در مایکروویو بپوشانید؟

از آنجایی که گرما در گردش است، پوشاندن غذا به آرامی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ظرف به طور یکنواخت گرم می شود، بیش از حد پخته نمی شود و طعم بهتری دارد. گرمای مرطوب ایجاد شده در هنگام بخارپز کردن غذا یا تخلیه آن با درپوشی که خیلی سفت نیست نیز به از بین بردن باکتری های مضر کمک می کند.

بخوانید  تعویض دوربین عقب آیفون 12 مینی

آیا استفاده از مایکروویو به مدت 30 دقیقه بی خطر است؟

عنصر فعال در اجاق مایکروویو مگنترون است. این بخشی است که در واقع امواج مایکروویو تولید می کند. اگر برای همیشه باقی بماند، غذا خشک می‌شود، آب می‌جوشد و آنچه باقی می‌ماند کار خوبی برای جذب انرژی مایکروویو نخواهد داشت. وقتی این اتفاق بیفتد، مگنترون احتمالا بیش از حد گرم می شود و از کار می افتد.

مقالات مرتبط:

اشتباهات استفاده از لباسشویی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *