اردیبهشت 5, 1403 8:44 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آیا می توانید به اطلاعات گوشی های هوشمند شیائومی اعتماد کنید؟
آیا می توانید به اطلاعات گوشی های هوشمند شیائومی اعتماد کنید؟

گوشی های هوشمند شیائومی / شیائومی اکنون بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند است که در ژوئن 2021 جای سامسونگ و اپل را گرفته است. در حالی که ممکن است هنوز بهترین گوشی‌های هوشمند را ارائه ندهند، شیائومی در دستگاه‌های مقرون به صرفه‌ای که به نظر می‌رسد بیش از حد خوب به نظر می‌رسند، پیشرفت می‌کند. با این حال، آنها به دلیل شیوه های حفظ حریم خصوصی و روش های جمع آوری داده ها تحت نظارت مداوم بوده اند. بنابراین آیا می توانید به آنها در مورد داده های خود اعتماد کنید؟ آیا کاربران هنگام استفاده از دستگاه های شیائومی در معرض خطر هستند؟

مشکلات جمع آوری داده های شیائومی: یک تاریخچه مختصر

در سال 2020، شیائومی در حال جمع‌آوری داده‌ها دستگیر شد – حتی در حالت ناشناس مرورگر Mi. این شامل عبارت‌های جستجو و آدرس‌های اینترنتی بود. شیائومی این ادعاها را رد کرد، اما محققان امنیتی شواهدی ارائه کردند که جنبه متفاوتی از ماجرا را نشان می‌داد. برای رفع مشکلات، شیائومی همچنین به‌روزرسانی را ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌داد جمع‌آوری داده‌ها را در حالت ناشناس غیرفعال کنند.

حتی اگر چنین ویژگی برای حالت ناشناس لازم نباشد، آنها آن را برای دفاع از تکنیک های جمع آوری داده های خود اضافه کردند. آنها همچنین به جمع آوری داده های استفاده بیش از حد و غیر ضروری از دستگاه متهم شده اند. بنابراین، با در نظر گرفتن همه این موارد، شیائومی سابقه خوبی با اقدامات حفظ حریم خصوصی خود ندارد.

بخوانید  نکات مهم درباره امنیت Xiaomi Mi Cloud

گوشی های هوشمند شیائومی

سیاست های حفظ حریم خصوصی شیائومی: آیا آنها بهبود یافته اند؟

با توجه به اینکه شیائومی می خواهد بازار غرب را بیش از هر زمان دیگری هدف قرار دهد، آنها سیاست حفظ حریم خصوصی خود را برای شفافیت بیشتر به روز کرده اند. اگرچه ممکن است این بهترین سیاست نباشد، آنها در اینجا بسیار پیشرفت کرده اند.

نه تنها به سیاست های حفظ حریم خصوصی آن محدود نمی شود، بلکه چندین تغییر در پوسته اندروید خود (MIUI) ایجاد کرده اند تا چندین ویژگی با محوریت حریم خصوصی مانند:

  • امکان لغو مجوزهای برنامه های پیش فرض.
  • هنگام استفاده از هر یک از برنامه‌های پیش‌فرض، موافقت‌نامه‌های خط‌مشی رازداری را درخواست کنید.
  • امکان انصراف از کلیه تبلیغات و اطلاعیه های شرکت.
  • گزینه ای برای حذف ابرداده از تصاویر موجود در گالری قبل از اشتراک گذاری آنها.

شایان ذکر است که ویژگی های ارائه شده در نرم افزار MIUI ممکن است بر اساس کشور متفاوت باشد، اما در اینجا، ما از نسخه جهانی MIUI 12.5.5 به عنوان مرجع استفاده می کنیم.

اگر حریم خصوصی اولویت شماست چه باید بکنید؟

برای شروع، می توانید به گزینه های سامسونگ، موتورولا و نوکیا نگاه کنید. اما همه چیز به بودجه و نیازهای شما در هنگام خرید گوشی هوشمند بستگی دارد. دستگاه‌های شیائومی هنوز در بازار غرب جا نیفتاده‌اند، اما انتخاب‌های دستگاهی قانع‌کننده‌ای را برای سایر نقاط جهان ارائه می‌کنند. از یک دستگاه ارزان قیمت 200 دلاری گرفته تا برخی از گوشی های ممتاز، آنها چیزی برای همه دارند.

بخوانید  نحوه رفع عدم دریافت تماس تلفن اندرویدی

برخلاف نرم‌افزار (یا روش‌های جمع‌آوری داده‌ها)، سخت‌افزار ثابت کرده است که اگر نگوییم بهتر، با سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی برابری می‌کند.

و اگر نیاز به دسترسی به مشخصات بهتر روی کاغذ دارید، گزینه های زیادی ندارید. خواه OnePlus، Oppo، Vivo یا هر سازنده چینی دیگری باشد، همه آنها سیاست های حفظ حریم خصوصی مشابهی را ارائه می دهند. نگران نباشید: همچنان می توانید یک دستگاه شیائومی را انتخاب کنید و از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

تعویض قطعات شیائومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *