اردیبهشت 6, 1403 4:15 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 ارتقا قطعات لپ تاپ لنوو
ارتقا قطعات لپ تاپ لنوو

ارتقا و جایگزینی قطعات لپ تاپ لنوو

به راحتی با چند حرکت ساده می توانید چند قطعه از دستگاه خود را جایگزین نمایید.

جایگزینی یا ارتقاء RAM

ارتقاء RAM (حافظه اصلی کار) احتمالاً ساده ترین ارتقا است که می توانید انجام دهید و در عین حال، اغلب یکی از م mostثرترین آنهاست. معمولاً می توانید با برداشتن پوشش سرویس روی پایه، به اسلات های RAM دسترسی پیدا کنید. دو گیره، یکی در دو طرف، هر ماژول حافظه را در شکاف خود نگه می دارد. هنگام تعویض، مطمئن شوید که ماژول حافظه تا آنجا که در کانکتور قرار دارد، قبل از زاویه دادن به پایین برای درگیر شدن گیره ها، نشسته است.

اگر لپ تاپ شما دارای پردازنده 32 بیتی است یا نسخه 32 بیتی ویندوز را اجرا می کند و کمتر از 4 گیگابایت رم دارد، ارتقاء به 4 گیگابایت (حداکثر مورد استفاده) به طور کلی بسیار مقرون به صرفه و نسبتاً ارزان است.

(اگر مطمئن نیستید که لپ تاپ شما 32 یا 64 بیتی است، کلید Windows و “R” را فشار دهید و msinfo32 را تایپ کنید. Return را فشار دهید. به طور کامل منابع لپ تاپ شما ارائه می شود.)

ارتقاء یک لپ تاپ 64 بیتی بیش از 4 گیگابایت ممکن است ارزشمند باشد، به ویژه اگر ویرایش گرافیک، ویدئو یا صدا را انجام دهید یا معمولاً زبانه های مرورگر زیادی باز شده است.

بخوانید  آیا قرار دادن فولاد ضد زنگ در مایکروویو بی خطر است؟

تعویض صفحه کلید خراب یا معیوب

بسیاری از افراد صفحه کلید خراب یا غیرقابل اعتماد را تحمل می کنند بدون اینکه بدانند تعویض آن چقدر ارزان و آسان است.

راهنمای آنلاین را جستجو کنید. به طور معمول، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مجموعه ای از گیرها را در امتداد یک لبه طولانی صفحه کلید رها کنید تا بتوانید آن را بیرون بیاورید. یک کابل روبان همچنان آن را به مادربرد متصل می کند و می توانید با بلند کردن یا آزاد کردن یک نوار بست، آن را رها کنید. (به اتصالات روبان مراجعه کنید.)

در برخی از لپ تاپ ها، صفحه کلید توسط یک یا چند پیچ ​​که باید آن را از قسمت پایین قاب باز کنید ثابت نگه داشته شده یا در زیر قاب بین صفحه کلید و صفحه پنهان شده است. در سایر موارد، صفحه کلید با قسمت بالای بدنه یکپارچه است، اما باز کردن آن چندان سخت نیست.

صفحه کلیدهای جایگزین برای اکثر مدل های لپ تاپ با قیمت حدود 20 پوند به صورت آنلاین در دسترس هستند. مطمئن شوید که برای مدل دقیق خود یکی تهیه کرده اید. همچنین، مطمئن شوید که دارای یک صفحه کلید ملی مناسب هستید، در غیر این صورت ممکن است برخی از کلیدها را در مکان های ناآشنا پیدا کنید.

بخوانید  خرابی از ابخوردگی تبلت

تعویض یا ارتقاء هارد دیسک

اغلب می توانید به سادگی با برداشتن پوشش سرویس روی پایه، به هارد دیسک دسترسی پیدا کنید. در برخی از لپ تاپ ها، به ویژه در مورد مصرف کنندگان، ممکن است سطح اول جداسازی قطعات مورد نیاز باشد.

جایگزینی هارد دیسک با دیسک حالت جامد احتمالاً موثرترین روش تزریق زندگی جدید به یک لپ تاپ قدیمی است. اما اگر به دلیل نرم افزارهای ناخواسته، پنجره های بازشو یا ویروس ها به آرامی اجرا می شود، ابتدا باید با آن ها مقابله کنید.

اگر فضای ذخیره سازی شما تمام شده است، نصب یک هارد دیسک بزرگتر آسان است. هارد دیسک های لپ تاپ از نظر اندازه بسیار استاندارد هستند، هرچند که در ارتفاع های مختلفی وجود دارند. اگر از یک دستگاه با ظرفیت بالاتر استفاده می کنید، مطمئن شوید که ضخیم تر از قبلی نیست.

اگر خوشحال هستید که سیستم عامل خود را دوباره روی دیسک جدید خود نصب کنید، این ساده ترین راه است. برای کپی کردن سیستم موجود، به نرم افزار مناسب شبیه سازی دیسک نیاز دارید. کپی کردن هارد دیسک در SSD کوچکتر نیاز به یک مرحله اضافی برای کوچک کردن سیستم فایل دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *