اردیبهشت 7, 1403 3:04 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 استفاده از مانیتور ایسوس بدون کامپیوتر
استفاده از مانیتور ایسوس بدون کامپیوتر

مانیتور ایسوس بدون کامپیوتر . وقتی در مورد مانیتور ایسوس کامپیوتر صحبت می شود، بیشتر ممکن است فکر کنند که فقط برای نمایش محتوای رایانه شخصی استفاده می شود. اما این درست نیست – این دستگاه خروجی را می توان به هر ابزاری که سیگنال های خروجی ویدئو را ارائه می دهد متصل کرد. این روزها حتی ممکن است با مانیتور ایسوسهای هوشمندی مواجه شوید که روی نرم افزار خاصی کار می کنند و با استفاده از ریموت قابل کنترل هستند.

حتی اتصالات سیمی و بی سیم را ارائه می دهد و کارها را بسیار آسان تر می کند. اما وقتی صحبت از مانیتور ایسوسهای معمولی می شود، اکثر ویژگی ها را ندارند و بدون کامپیوتر، ممکن است احساس کنید که آنها بی ارزش هستند. با توجه به همین موضوع، در اینجا یک راهنمای دقیق در مورد نحوه استفاده از مانیتور ایسوس حتی اگر رایانه شخصی ندارید، آورده شده است.

مانیتور ایسوس بدون کامپیوتر

استفاده از آن به عنوان یک نمایشگر خارجی برای لپ تاپ

بدون شک، لپ‌تاپ‌ها تبدیل به کامپیوتر منتخب در این عصر مدرن شده‌اند. اگر از لپ‌تاپ در خانه استفاده می‌کنید، بهتر است برای افزایش فضای کاری به صفحه نمایش بزرگ‌تری متصل شوید.

در واقع، استفاده از مانیتور ایسوس خود به عنوان یک نمایشگر خارجی می تواند به بهبود ارگونومی کمک کند و حتی تأثیرات مثبتی را بر روند کار شما بیاورد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سر کابل ویدیو را به درگاه خروجی ویدیوی لپ تاپ و سر دیگر را به درگاه ورودی مانیتور ایسوس وصل کنید.

تقریباً تمام لپ‌تاپ‌ها و مانیتور ایسوسهای مدرن حداقل دارای یک پورت HDMI هستند. در چنین مواردی، تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل HDMI است. با این حال، اگر رابط های ویدیویی در دو دستگاه مطابقت نداشته باشند، باید یک آداپتور مناسب تهیه کنید.

بخوانید  صفر تا صد تعمیر گوشی های هواوی

نحوه استفاده از مانیتور ایسوس

در زیر یک راهنمای گام به گام ساده در مورد نحوه استفاده از مانیتور ایسوس خود به عنوان نمایشگر خارجی برای لپ تاپ آورده شده است:

  • ابتدا پورت های ویدئویی را در لپ تاپ و دستگاه نمایشگر خود بررسی کنید.
  • در صورت نیاز لپ تاپ و مانیتور ایسوس خود را راه اندازی کنید. فراموش نکنید که به آداپتور برق دستگاه نمایشگر بپیوندید.
  • کابل ویدیو یا آداپتور را بر اساس پورت های منطبق دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر هر دو دارای رابط HDMI هستند، می توانید از کابل HDMI استفاده کنید. اما اگر لپ تاپ شما دارای HDMI است اما مانیتور ایسوس فقط از VGA پشتیبانی می کند، توصیه می کنیم یک آداپتور HDMI به VGA تهیه کنید.
  • اکنون، انتهای اول کابل HDMI را به خروجی HDMI لپ تاپ وصل کنید.
  • سپس سر دیگر را به ورودی HDMI مانیتور ایسوس وصل کنید.
  • اگر از آداپتور استفاده می کنید، ابتدا آن را به پورت HDMI زن وصل کنید و سپس کابل VGA را به پورت VGA مانیتور ایسوس خود وصل کنید.
  • هنگامی که تمام اتصال برقرار شد، محتوای لپ تاپ باید روی صفحه نمایش داده شود.
  • اتصال لپ تاپ به نظارت برقرار شد
  • به طور پیش فرض، مانیتور ایسوس شما ویدیوی لپ تاپ را کپی می کند. اگر می خواهید صفحه نمایش خود را گسترش دهید، ابتدا Windows + P را فشار دهید تا تنظیمات پروژه باز شود.
  • سپس Extend را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید درب لپ‌تاپ را ببندید و همچنان از نمایشگر خارجی استفاده می‌کنید، این کاری است که باید انجام دهید:
  • وارد منوی استارت شوید، Control Panel را جستجو کنید و آن را اجرا کنید.
  • پس از ظاهر شدن پنجره، System and Security.system and security را انتخاب کنید
  • به Power Options.power options بروید
  • از سمت چپ صفحه، گزینه Choose what closing the lid does را انتخاب کنید. آنچه را که بستن درب در لپ تاپ انجام می دهد انتخاب کنید.
  • در زیر تنظیمات دکمه روشن/خاموش و درب، گزینه When I close the lid را باز کنید. سپس، گزینه‌های On Battery و Plugged را روی Do Nothing قرار دهید. وقتی درب را می‌بندم هیچ کاری در لپ‌تاپ انجام نمی‌شود.
  • در نهایت دکمه Save Changes را بزنید.
  • لوازم جانبی خارجی (صفحه کلید، ماوس، بلندگو و غیره) را وصل کرده و درب آن را ببندید. اکنون می توانید از لپ تاپ خود مانند رایانه رومیزی استفاده کنید. درب لپ تاپ را ببندید اما همچنان از رایانه استفاده کنید
بخوانید  تعویض ذخیره سازی 1580-2 لنوو

اتصال یک کنسول بازی

اگر صاحب یک مانیتور ایسوس بازی هستید، برای پیوستن به یک کنسول بازی می‌توانید روی کیک بپیوندید. بیشتر ما تمایل داریم این دستگاه ها را به تلویزیون وصل کنیم. با این حال، اگر می خواهید عملکرد بهتری در بازی داشته باشید، قطعا باید مانیتور ایسوس را انتخاب کنید.

در مقایسه با تلویزیون، مانیتور ایسوس شما نرخ تازه سازی بالاتر و تأخیر کمتری را ارائه می دهد که کاملاً با بازی های سطح بالا ترکیب می شود. با این حال، اگر در حال حاضر از یک تلویزیون بازی استفاده می کنید، تراکم پیکسل بالاتر آن ممکن است برای شما مناسب باشد. تفاوت های بسیار زیادی بین این دو وجود دارد که در مقالات دیگر به آنها خواهیم پرداخت.

در بازگشت، اتصال کنسول به مانیتور ایسوس کاملاً ساده است. خواه پلی استیشن، ایکس باکس، سوییچ یا هر کنسول بازی دیگری داشته باشید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که کابل ویدیو را به پورت های ورودی مربوطه وصل کنید. سپس سر دیگر را به درگاه خروجی مانیتور ایسوس وصل کنید.

اگر مانیتور ایسوس شما از بلندگوی داخلی پشتیبانی نمی کند، باید بلندگوی خارجی را وصل کنید یا نوار صوتی را انتخاب کنید. می‌توانید مستقیماً هدفون/بلندگو را به مانیتور ایسوس یا درگاه کنسول وصل کنید، هر کدام که آسان است.

بخوانید  6 مشکل رایج لپ تاپ دل

سونی پلی استیشن

اول از همه، آداپتورهای برق مربوطه را هم به مانیتور ایسوس و هم به پلی استیشن وصل کنید. همچنین مطمئن شوید که دکمه پاور مانیتور ایسوس روشن است.

  1. بعد، از یک کابل ویدئویی مناسب (مثلا HDMI) استفاده کنید و آن را به پورت ورودی مانیتور ایسوس وصل کنید.
  2. انتهای دیگر کابل را به درگاه HDMI OUT پلی استیشن خود وصل کنید.
  3. اگر برای اولین بار از پلی استیشن استفاده می کنید، کنترلر را با استفاده از کابل میکرو USB وصل کنید.
  4. اکنون دکمه PS را روی کنترلر خود فشار دهید یا به سادگی پلی استیشن خود را به صورت دستی روشن کنید.
  5. چند لحظه صبر کنید تا کنسول شروع به کار کند. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید، به حساب کاربری خود وارد شوید و از بازی مورد علاقه خود لذت ببرید!

مایکروسافت ایکس باکس

سیم برق DC را به منبع تغذیه Xbox وصل کنید. برای شناسایی پورت، به دنبال لوگوی Xbox بگردید.

  1. اکنون یک سر کابل HDMI را به درگاه خروجی Xbox خود وصل کنید.
  2. سپس، انتهای دیگر درگاه ورودی مانیتور ایسوس خود را بپیوندید.
  3. حالا به سمت جلوی کنسول بروید و دکمه پاور (یکی با لوگوی Xbox) را فشار دهید.
  4. LED باید روشن شود تا تأیید کند که ایکس باکس را با موفقیت روی یک مانیتور ایسوس راه اندازی کرده اید. اکنون باید بتوانید صفحه Xbox را در دستگاه نمایشگر خود مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه: روشن نشدن مانیتور لپ تاپ ایسوس بعد از حالت خواب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *