فروردین 10, 1403 11:09 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 اطلاعاتی درباره مانیتورها
اطلاعاتی درباره مانیتورها

مانیتور(صفحه نمایش)

دستگاه خروجی که اطلاعات را نمایش می دهد و انواع گوناگونی دارد. صفحه نمایش ها در محیط Dos 25 سطر و 80 ستون دارند. زمانی که به وسیله کیبورد، اطلاعات وارد کامپیوتر شود؛ مانیتور آن ها را نمایش می دهد. برخی از رایانه ها مانند Laptopها که قابل حمل هستند،صفحه نمایش تخت دارد.

تمامی تصاویر،حروف، ارقام و علایم ویژه توسط بخش های کوچکی به نام Pixel تولید می شوند. کیفیت این تصاویر به 2 عامل وابسته می باشد.

  • طراحی قطعات الکترونیک
  • اندازه و تراکم نقاط (تفکیک پذیری)

انواع مانیتورها

مانیتور های لامپ تصویری (CRT)

با اندازه 12 و 14 اینچ وارد بازار شده و سپس با اندازه 15 و 17 اینچ تولید شده است و اکثر کاربران از 17 اینچ استفاده می کنند. اکنون 19 و 20 و 21 اینج آن نیز تولید شده ولی به خاطر قیمت آن، زیاد در عموم استفاده نمی شود. این مانیتورها صفحات تخت و محدب دارند که صفحه تخت آن طرفدارهای بیشتری دارد. نحوه ایجاد تصویر در آن ها توسط پرتاب الکترون ها ومیدان های الکترومغناطیسی انجام می شود.

مانیتور های LCD

دارای قطر کم (حدودا 4 سانتی متر ) و بدون لامپ تصویرمی باشد.نام این مانیتورها کریستال مایع هم می باشد، به این علت که این صفحه نمایش ها از در کنار هم قرار گرفتن سلول های کریستال مایع تشکیل شده است. برای دیدن تصویر خوب، زاویه دید باید مستقیم باشد.

مانیتور های LED

همان مانیتورهای LCDها، فقط برای نمایش دادن تصویراز دیودهای نوری استفاده می شود.

اکنون بیشتر مانیتورهای موجود در بازار حالت های هوشمندی جهت کاستن از میزان برق مصرفی هستند و به طور خودکار در چهار مرحله فعال میشوند:

 استفاده از محافظ صفحه نمایش(Screen Saver)

در این حالت از آسیب دیدن مانیتور بر اثر یکنواختی شعاع الکترونی جلوگیری می گردد.

حالت آماده باش (Stand by )

در این حالت مانیتور ۵۰ درصد از مصرف برق می کاهد و به سرعت به ورودی ها پاسخ می دهد.

حالت تعلیق (Suspend)

در این حالت لامپ تصویر مانیتور در حالت خاموش است و ۸۵ تا ۹۰ درصد از میزان برق مصرفی لازم برای کارکردن مانیتور کاسته می شود. در این حالت پاسخ به ورودی ها مثل ماوس و کیبرد کمی کندتر است.

 مرحله خاموشی

در این مرحله  خاموشی توسط کاربر به وسیله کلید روشن، خاموش مانیتور صورت نگرفته بلکه به صورت هوشمندانه این کار توسط مانیتور انجام می گیرد، برق مصرفی در این حالت ۳ تا ۷ وات است.

اطلاعاتی درباره مانیتورها

خیس شدن لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لنوو (Lenovo) ، تلویزیون تبلت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *