اردیبهشت 5, 1403 11:09 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 اگر مایکروویو شما پر از دود است چه باید کرد؟
اگر مایکروویو شما پر از دود است چه باید کرد؟

به هر دلیلی گاهی اوقات مایکروویو شما پر از دود می شود. ممکن است سوختن غذا باشد، جرقه هایی که از فلز به پرواز در می آیند یا ممکن است یک مشکل الکتریکی یا مگنترون در حال دود کردن باشد. اگر مایکروویو شما دود دارد، هرگز نباید آن را ترک کنید و باید فوراً به مشکل رسیدگی کنید. در اینجا مواردی که باید هنگام وجود دود در مایکروویو انجام دهید و همچنین جزئیاتی در مورد آنچه ممکن است باعث ایجاد دود شده باشد، آورده شده است.

در صورت وجود دود در مایکروویو چه باید کرد؟

اگر از مایکروویو دود می آید، در اینجا مراحلی را به شما توصیه می کنم.

توجه: سعی کنید دود را تنفس نکنید

دود هرگز برای تنفس خوب نیست، اما در مورد آتش‌های مایکروویو این امر به‌ویژه مورد است. دود می تواند ناشی از ذوب پلاستیک در مایکروویو، سیم های برق و عایق آنها یا مگنترون باشد. هیچ یک از این دودها برای استنشاق شما سالم نیستند و باید تا حد امکان از مصرف آنها پرهیز کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنم در حین انجام کارهای زیر نفس خود را حبس کنید و سعی کنید در هر دودی نفس نکشید.

  1. فورا مایکروویو را متوقف کرده و آن را از برق جدا کنید

مایکروویوها وقتی روشن هستند گرما ایجاد می کنند و اگر روشن بمانند در واقع می توانند آتش سوزی را تشدید کنند. امواج مایکروویو در واقع قادر به ایجاد پلاسما هستند که حالتی از ماده بالای گاز است. این بسیار پرانرژی است و طبیعتاً بسیار گرم است که می تواند آتش سوزی را تحریک کند.

بخوانید  ساخت Apple ID رایگان با گوشی (قسمت دوم)

بنابراین اگر دیدید دود از مایکروویو شما می آید فورا مایکروویو را متوقف کنید. سپس مایکروویو را در پریز دیواری خاموش کنید و آن را از دیوار جدا کنید تا مطمئن شوید که برق از سیم‌کشی عبور نمی‌کند.

این به شما امکان می دهد هم مایکروویو را به بیرون ببرید و هم در صورت آتش گرفتن برق، جریان الکتریکی را متوقف کنید.

  1. مایکروویو خود را به بیرون یا به یک منطقه با تهویه خوب ببرید

اگر مقداری از مایکروویو شما می آید، نمی خواهید این دود کل خانه شما را پر کند. بنابراین وقتی دود را استنشاق نمی‌کنید و آتش از کنترل خارج نمی‌شود و خانه‌تان را نمی‌سوزاند، مایکروویو را از بیرون به حیاط یا بالکن خود ببرید و در یک منطقه با تهویه مناسب قرار دهید.

  1. آتش سوزی را بررسی کنید

دود در مایکروویو معمولاً قبل از آتش سوزی است و دود بسیار رایج تر از آتش است. هنوز هم می‌خواهید آتش‌سوزی را بررسی کنید تا در صورت سوختن چیزی وجود داشته باشد. در ویدیوی زیر من یک جعبه پیتزای دومینو را در مایکروویو می پزم. دود از مایکروویو خارج می شد، بنابراین جعبه را بیرون آوردم.

فکر می کردم همه چیز خوب است، اما به زودی متوجه شدم که جعبه در واقع در داخل آتش گرفته است. اگر آتش دارید، می خواهید آن را خاموش کنید. من از آب برای خاموش کردن آتش استفاده می کنم مگر اینکه آتش سوزی نفتی باشد. اگر روغنی است که می‌خواهید آن را خفه کنید، آتش بزنید تا پتو یا کپسول آتش نشانی این کار را انجام دهد.

  1. یک پنجره را باز کنید، یک پنکه بگیرید و اتاقی را که مایکروویو در آن بود تهویه کنید

هنگامی که مایکروویو را به بیرون بردید و از منبع آتش مراقبت کردید، باید مطمئن شوید که پنجره های آشپزخانه (یا هر جایی که مایکروویو بود) را باز کرده و فضا را تهویه کنید تا دود یا بوی آن از بین برود. دود. اگر واقعاً دود می شود، می توان از یک پنکه برای تهویه سریعتر منطقه استفاده کرد.

  1. هنگامی که دود پاک شد، مایکروویو خود را از نظر آتش سوزی بررسی کنید
بخوانید  نمایندگی ها در ایران سرویس

هنگامی که همه چیز آرام شد و دود متوقف شد، باید منبع دود را بررسی کنید. اگر غذا یا باقی مانده در مایکروویو شما باقی مانده بود، آن را خوب تمیز کنید. با این حال، اگر مشکوک هستید که برق یا مگنترون بوده است، احتمالاً باید مایکروویو خود را دور بیندازید و یک مایکروویو جدید تهیه کنید.

مقالات مرتبط:

استفاده از ماشین ظرفشویی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *