فروردین 30, 1403 3:55 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 بالا نیامدن صفحه لپ تاپ
بالا نیامدن صفحه لپ تاپ

بالا نیامدن صفحه لپ تاپ ایسوس

بالا نیامدن صفحه لپ تاپ سیستم را روشن کرده اید و به مدت نسبتاً طولانی منتظر بالا آمدن صفحه آن هستید، اما همچنان با صفحه سیاه رو به رو می باشید! تعجب نکنید چرا که این مشکل بسیاری از کاربران لپ تاپ در سراسر دنیا می باشد.

در واقع ممکن است به دلایل متفرقه، با اینکه سیستم و چراغ‌ ها به طور کامل روشن اند و صدای فن لپ ‌تاپ نیز به گوش می خورد، اما تصویری مشاهده نمی شود.

در کل نگران نباشید، چرا که در بیشتر موارد، این مشکل با انجام راه کارهایی ساده قابل رفع است. در صورتی که حتی با انجام اقداماتی که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم باز هم تصویر سیاه بود، مشکل پیش آمده جدی تر است و باید لپ تاپ را برای بررسی نزد تعمیر کار ببرید. متخصصان مراکز معتبر لپ تاپ ایسوس، مطمئن ترین انتخاب در چنین شرایطی به حساب می آیند.

علل بالا نیامدن صفحه لپ تاپ 

گام نخست در رفع مشکل مورد بحث ما، شناسایی علت آن است و پس از آن، مناسب ترین اقدام! دلایل عمده سیاهی تصویر در لپ تاپ های ایسوس عبارت اند از:

  • وجود اتصالی در صفحه نمایش لپ تاپ
  • خراب شدن کارت گرافیک لپ تاپ
  • قطع شدن اتصال کابل فلت لپ تاپ
  • باز و بسته شدن های مداوم درب لپ تاپ که می تواند باعث قطع شدن کابل های داخلی دستگاه شود.
  • سوختگی پیکسل ها که به دو صورت تک نقطه ای و کامل ممکن است اتفاق بیفتد.
  • اتصال لوازم جانبی به لپ تاپ
  • وجود اشکال در بایوس
بخوانید  فن لپ تاپ

رفع مشکل بالا نیامدن تصویر لپ تاپ

درست است که مراجعه به تعمیرات رسمی شرکت سازنده لپ تاپ، بهترین و اولین راه حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه شما می باشد، اما در اکثر موارد کاربران می توانند اقداماتی را پیش از قطعی شدن نیاز به بررسی دستگاه توسط تعمیرکار، در خانه انجام دهند تا در صورت جواب دادن، از اتلاف وقت و هزینه اضافی جلوگیری شود.

اقدامات مؤثر در برطرف کردن نشان ندادن تصویر لپ تاپ

اقدامات مؤثر در برطرف کردن نشان ندادن تصویر لپ تاپ را در ادامه به اختصار شرح داده ایم:

  • یک بار باتری را جدا کنید و مجدداً آن را در جایگاه خود نصب کنید.
  • سیستم را در هنگام اتصال لوازم جانبی به آن روشن نکنید، چرا که در بسیاری از موارد به همین دلیل ساده، تصویر بالا نیامده است و در این لحظه تنها کافیست اتصالات جانبی را قطع کرده و سیستم را دوباره روشن کنید.
  • در صورت اتصال لپ تاپ به برق، پریز را از برق کشیده و پس از آن باتری را جدا کنید. سپس مجدداً باتری را در جایگاهش قرار داده و بعد از اتصال مجدد لپ تاب به برق، سیستم را ریست نمایید. اگر مشکل برطرف نشد، پیش از اتصال دوباره باتری و کابل شارژ، دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه فشار دهید.
  • کالیبره کردن باتری لپ تاپ نیز به عنوان راهکار پایانی که یکی از مهم ترین اقدامات است که لازم است هر دو تا سه ماه یکبار انجام شود، به شما پیشنهاد می کنیم. مزیت های انجام عملیات کالیبره باتری را در مقاله ای جدا برایتان شرح داده ایم.
بخوانید  ریست کردن پسورد ویندوز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *