فروردین 10, 1403 0:15 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 بد چرخیدن دیگ لباسشویی
بد چرخیدن دیگ لباسشویی

علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست ؟

یکی از مشکلاتی که در ماشین لباسشویی اتفاق می افتد نچرخیدن و یا بد چرخیدن دیگ می باشد باید علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را بدانید تا بتوانید آن را برطرف نمایید. یکی از مشکلاتی که ممکن است منجر به تولید صدا در لباسشویی شما شود بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می باشد شاید بهتر باشد در ادامه مطلب بیشتر درباره اجزای داخلی ماشین لباسشویی بدانیم تا بتوانیم ساده تر مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را بررسی نماییم.

بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

ابتدا لازم است دلایلی که باعث نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می شود را بررسی نماییم اولین دلیل خرابی تسمه می باشد اگر تسمه ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد دیگ نمی چرخد البته گاهی اوقات ممکن است دیگ با بد چرخیدن به شما هشدار خرابی تمسه یا سایر اجزا را اعلام کند اما شما متوجه آن نشوید و به سادگی از آن عبور کنید. اگر تسمه ماشین لباسشویی پاره شود دیگ نمی چرخد اما اگر از محل خود خارج شده باشد می تواند علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی باشد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم به عنوان اولین اقدام تسمه را بررسی نمایید همین طور توصیه می کنیم برای تعمیر و برطرف کردن مشکل تسمه از یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بخواهید زیرا ممکن است با بی دقتی در تعویض تسمه مجددا این مشکل ایجاد شود. اگر تسمه را تعویض کنید اما قرقره ها را درست نکنید این مشکل مجددا ایجاد می شود همین طور اگر پولی گیر کرده باشد ممکن است سبب پاره شدن تسمه شود.

بخوانید  مشکلات لنز دوربین

خرابی موتور از دیگر دلایل نچرخیدن دیگ می باشد زیرا تنها محرک برای چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی موتور است. اگر موتور و یا اجزای آن وظایف خود را به خوبی ایفا نکنند ممکن است با نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی روبرو شوید. شاید برای شما جالب است که بدانید ماشین لباسشویی هم برای چرخش دیگ از کلاچ استفاده می کند و در صورت ساییدگی و خرابی کلاچ دیگ نمی چرخد و باید کلاچ را تعویض کنید.

آیا دیگ ماشین لباسشویی شما هم نیاز به تعمیر دارد ؟

بلبرینگ ماشین لباسشویی قطعه ای است که به مرور زمان و بنا به کارکرد بیش از حد آن ممکن است دچار خرابی شود البته قبل از خرابی کامل ممکن است با مشکل سفت و یا بد چرخیدن ماشین لباسشویی هشدار خرابی را صادر نماید. در صورتی که بلبرینگ دیگ بیش از حد داغ شود و یا دچار ساییدگی شود دیگ نمی چرخد اما بهتر است قبل از بررسی بلبرینگ ها همیشه تسمه را چک نمایید تا از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. البته گاهی اوقات ممکن است ترک خوردگی و یا خارج شدن تسمه از محور حرکتی منجر به بد چرخیدن و تولید سر و صدای زیاد شود که در این صورت بهتر است مشکل را جدی بگیرید و برای برطرف کردن آن و بروز خسارت های بیشتری با ما در ارتباط باشید.

بخوانید  تسمه کولر آبی

علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ

شاید این بار هم به دلیل بی توجهی شما دیگ ماشین لباسشویی به طور عادی و نرمال کار نمی کند شاید بهتر است با توجه به ظرفیت مخزن ماشین لباسشویی از دستگاه استفاده نمایید و از پر کردن بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی خودداری نمایید چرا که با پر کردن بیش از حد می توانید شرایط را برای بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی فراهم نمایید. چرا که در این شرایط به دلیل خیس شدن لباس ها و سنگین شدن آن ها موتور نمی تواند درام دیگ لباسشویی را به خوبی بچرخاند و این موضوع می تواند به لباسشویی شما آسیب برساند. برای پر کردن لباسشویی ابتدا لازم است به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه نمایید تا با توجه به ظرفیت آن مخزن را پر نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *