اردیبهشت 6, 1403 8:27 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 بررسی باتری گوشی ایسوس
بررسی باتری گوشی ایسوس

اگر شما نیز جزء دارندگان گوشی­ های هوشمند امروزی هستید می­دانید که تا چه حد امکانات بالای گوشی­های هوشمند در این دوره از زمان کمک دست انسان­ها بوده و تا چه حد به آن وابستگی وجود دارد. در واقع امروزه تمامی کار­های ما به گوشی­های هوشمندمان وابستگی دارد اینطور که از آن­ها برای هر کاری و در هر موقعیتی استفاده می­کنیم اگر زمانی قطعه­ای از آن­ها خراب شود و نتوانیم درست با آن­ها کار کنیم تا چه حد ناراحت می­شویم. گوشی­های هوشمند از مزیت­های بسیاری برخوردارند، استفاده از آن­ها در حوزه کار­های بانکی، اپلیکیشن­های انتقال وجه، خرید­های اینترنتی، تاکسی اینترنتی، موسیقی گوش کردن و فیلم دیدن و بسیاری از کار­های دیگر جزء فواید و کمک­های تلفن­های هوشمند برای انسان به شمار می­آید.

در این مقاله قصد داریم به یکی از مشکلات شایع گوشی­های هوشمند ایسوس بپردازیم که خراب شدن باتری است. می­خواهیم ببینیم که باتری گوشی ایسوس قابل تعمیر است؟ کی باتری نیاز به تعمیر دارد؟ و چگونه می­توان از خراب شدن باتری گوشی خود پیشگیری کرد؟ برای دریافت اطالاعات بیشتر با ما در این مقاله همراه شوید.

علت خرابی باتری گوشی ایسوس چیست؟

برای بررسی این موضوع باید گفت اگر شما یک  سری از کار­ها را با گوشی خود انجام دهید باید مطمئن باشید گوشی شما به زودی قرار است دچار مشکل شود. در اینجا به عواملی که باعث می­شود باتری گوشی شما زودتر از زمان معین عمر کند می­پردازیم.

بخوانید  رفع داغی بیش از اندازه گوشی دل

شارژ شدن طولانی موبایل

یکی از مواردی که باعث می­شود باتری گوشی شما زودتر خراب شود، طولانی مدت به شارژ بودن است. هرگز گوشی خود را شب تا صبح به شارژ نزنید. مراقب باشید گوشی بیشتر از تایم شارژ خود در شارژر باقی نماند.

نور بالای صفحه و روشن ماندن طولانی

در هنگام استفاده از گوشی خود مواردی هست که با رعایت آن باتری شما دیر تر خراب می­شود، که یکی از آن­ها عدم استفاده از گوشی با نور بالا به مدت طولانی و روشن گذاشتن صفحه وقتی با آن کاری ندارید است.

قرار دادن گوشی در نور مستقیم خورشید و سرما و گرمای شدید

جزو مراقبت­ های باتری خود باید به این نکته توجه کنید که باتری نباید شک سرمایی و گرمایی ببیند و در نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

خالی شدن باتری تا آخر

با این حال که باتری گوشی شما می­تواند تا لحظات آخری که شارژ دارد کار کند ولی شما نباید تا آخر از شارژ گوشی خود استفاده کنید تا خالی شود. سعی کنید باتری گوشی خود را بین 20 تا 80 درصد نگهدارید.

باتری گوشی

چه موقع باتری ایسوس نیاز به تعمیر دارد؟

خب مشکلاتی که می­توانند برای باتری گوشی شما مشکل ایجاد کردند را بررسی کردیم.

بخوانید  َآشنایی با مشکلات رایج گوشی آیفون 12

در اینجای کار می­خواهیم ویژگی­هایی که یک باتری فرسوده دارد را بررسی کنیم تا بدانیم که آیا باتری گوشی ما نیز خراب شده است یا خیر.

معمولا باتری­ها با زیاد شارژ شدن که اصلاحا به آن overcharge می­گویند، با داغ کردن زیاد در اثر بازی­های سنگین یا اجرای برنامه­های گرافیکی دچار باد کردگی می­شوند. یکی از علل مشخص باتری که نشان از خرابی آن دارد باد کردن باتری است.

معمولا باتری­ای که خراب شده باشد درصد باقی مانده شارژ باتری را غلط نشان می­دهد و یک دفعه باتری آن خالی می­شود. مثلا ممکن است از 50 به 5 درصد تنزل پیدا کند و بعد هم خاموش شود.اگر گوشی شما نیز با چنین شرایطی رو­به­رو است باید به فکر تعمیر آن باشید.

باتری گوشی تعمیر می­شود یا خیر؟

باتری گوشی­ها اگر با شرایط بالا مواجه شوند خراب هستند و نیاز به تعمیر دارند. حالا سوالی که پیش می­آید این است که آیا می­توان باتری گوشی را تعمیر کرد یا نیاز به تعویض دارد؟ در اینجا باید گفت که باتری گوشی قطعه­ی قابل تعمیری نیست، اگر باتری آن قابل جدا شدن از گوشی باشد که معمولا گوشی­های هوشمند قدیمی­تر این قابلیت­ها را داشتند می­توان با تعویض باتری گوشی عمر دوباره­ای به گوشی خود ببخشید. اما قابلیت تعمیر برای باتری گوشی وجود ندارد!

بخوانید  دلایل هنگ کردن گوشی

باتری گوشی

در انتها نیاز است بدانید که با مراقبت­های گفته شده می­توانید باتری خود را به خوبی نگه دارید و عمر خوبی برای شما بکند. اما اگر تا الان این کارها نکردید و باتری تلفن همراه ایسوس شما خراب شده است نیاز است تا با مراجعه به مراکز تعمیرات موبایل­ به تعویض باتری خود اقدام کنید. امیدواریم که مطالب این مقاله مورد استفاده شما دوست عزیز قرار گرفته باشد.

آیا می دانید: جلوگیری از خروج شماره های مسدود شده از پست صوتی در گوشی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *