فروردین 10, 1403 4:45 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر باتری تبلت ایسوس
تعمیر باتری تبلت ایسوس

در این مقاله قصد داریم نکاتی درباره تعمیر باتری تبلت در اختیار شما قرار دهیم. تبلت­ها یکی از پر کاربردترین مواردی هستند که امروزه مردم بعد از گوشی­های همراه خود از آن­ها استفاده می­کنند. یکی از مهم ترین قطعات تبلت­ها باتری آن­ها است. باتری بخشی از دستگاه الکترونیکی است که وظیفه ایجاد انرژی برای بقیه بخش­ها را دارد. باتری­ها با مواد شیمیایی­ای پر شده­اند که توانایی نگهداری برق تا مدتی را دارند. برای همین نحوه استفاده از آن­ها به این صورت است که مدت  زمانی شما باتری را داخل شارژ می­زنید و سپس تا چندین ساعت می­توانید از آن استفاده کنید. باتری تبلت­ها معمولا از گوشی قدرت بیشتری دارند چرا که باید برای استفاده درون تبلت استفاده شوند. برای همین ممکن است زمان بیشتری نیز طول بکشد تا شارژ شوند. این­ها اطلاعات کلی بود که راجع به باتری تبلت و گوشی صدق می­کرد. اما بپردازیم به موضوع اصلی که خرابی­های باتری تبلت ایسوس است.

چرا باتری تبلت خراب می­شود؟

باتری­ها معمولا مقدار مشخصی عمر می­کنند. پس از آن دیگر به خوبی روز اول کار نمی­کنند. حالا شما اگر با مراقبت و صحیح از تبلت خود استفاده کنید این عمر مفید را می­توانید افزایش دهید و اگر به درستی استفاده نکنید و هر طوری که به دم دستتان آمد از آن استفاده کنید، این عمر مفید می­تواند تا مقدار زیادی کاهش یابد. حال این سوال پیش می­آید که چه کار­هایی باعث می­شود باتری تبلت ما عمر کوتاه­تری داشته باشد.در ادامه به این سوال می­پردازیم.

بخوانید  تعمیر کابل کنترل اتصال مادر برد تبلت ایسوس Nexus 7 1st Generation

تعمیر باتری تبلت

چه کار­هایی عمر باتری را کاهش می­دهد؟

معمولا انجام کارهای زیر می تواند عمر باتری موبایل شما را به طرز وحشتناکی کاهش دهد. بنابراین با دانستن این کارها می توانید از انجام آن ها پرهیز کرده و عمر باتری گوشی خود را تا چندین سال افزایش دهید.

روشن گذاشتن بی دلیل صفحه نمایش

اگر شما نیز جزء افراد فراموشکاری هستید که گاهی فراموش می­کنند تبلت خود را خاموش کنند. باید بدانید هر چه بیشتر از صفحه خود کار بکشید باتری شما ضعیف تر می­شود. پس سعی کنید وقتی که با تبلت خود کاری ندارید صفحه آن را خاموش کنید.

بیش از حد شارژ شدن

هر دستگاه برای شارژ شدن میزان زمان معینی نیاز دارد. به همان میزان اگر به شارژ باشد به طور کامل شارژ می­شود ولی اگر بیش از آن مدت به شارژ باشد عمر باتری شما را کاهش می­دهد. بنابراین هرگز تبلت خود را شب تا صبح به شارژ نزنید.

تا ته خالی شدن باتری

پیشنهاد ما به شما این است که هرگز اجازه ندهید شارژ تبلت تان تا انتها خالی شود که این کار خیلی به باتری شما صدمه می­زند. ممکن است گاهی پیش بیاید که بیرون از منزل باشید و یا شارژر خود را جا گذاشته باشید و این اتفاقات برای همه نیز پیش می­آید، اما این کار نباید به یک عادت تبدیل شود که تا شارژ باتری تبلت تان تا آخر خالی نشود آن را به شارژر متصل نمی­کنید. پیشنهاد این است که سعی کنید شارژ تبلت تان را بین 20 تا 80 درصد نگهدارید.

بخوانید  خطای System Compatibility Reports

اجرای برنامه ­های سنگین

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید راجع به آن صحبت شود برنامه­های سنگین اجرا شده بر روی تبلت می­باشد. بازی­های با گرافیک بالا در این دسته در صدر جدول قرار دارند. بازی­هایی مثل کال­آف­دیوتی موبایل می­تواند دو ساعته نصف باتری شما را خالی کند. دیگر برنامه­های ادیت فیلم و عکس و برنامه­های گرافیکی می­توانند به تبلت شما فشار بیاورند و باعث شوند باتری شما داغ کند.

تعمیر باتری تبلت

چطور باتری تبلت را تعمیر کنیم؟

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که باتری تبلت شان از کار افتاده و خراب شده است باید بگوییم راه حل تعمیر برای باتری وجود ندارد. اگر باتری شما سریع خالی می­شود. آن را شارژ می­کنید و یک دفعه باتری خالی شده و به صفر می­رسد، اگر باتری شما باد کرده و یا اصلا شارژ نگه نمی­دارد، پیشنهاد ما به شما رفتن به مراکز تعمیر موبایل و تبلت ایسوس می­باشد. در آنجا با نشان دادن تبلت خود اقدام به تعویض باتری خود کنید. چرا که تنها راه خراب شدن باتری تبلت ایسوس تعویض آن است.

در انتها باید یادآور شویم که مراقبت بهترین راه تعمیر است. تا زمانی که از دستگاه تان به درستی استفاده کنید و برای داشتن عمر بیشتر باتری خو تلاش کنید امکان به وجود آمدن این مشکلات را کاهش می­دهید. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بخوانید  علت عدم اتصال Wi-Fi تلویزیون شهاب

آیا می دانید: خرابی از ابخوردگی تبلت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *