فروردین 28, 1403 4:03 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر بلوتوث تبلت اچ پی
تعمیر بلوتوث تبلت اچ پی

تعمیر بلوتوث تبلت اچ پی

امروزه یکی دیگر از فناوری های موجود در تبلت های اچ پی مثل دیگر دستگاه های ارتباطی هوشمند بلوتوث است. اگر چه استفاده از این فناوری در طول سال های اخیر کاهش یافته است، اما هنوز هستند کاربرانی که برخی کارهای مرتبط با انتقال فایل را با استفاده از بلوتوث انجام می دهند. همان‌ گونه که می دانید بلوتوث راه‌ حلی متفاوت جهت برقراری ارتباط بین دستگاه‌ های الکترونیکی ‌ای است که در مجاورت و نزدیکی یکدیگر قرار گرفته اند. تکنولوژی بلوتوث موفق ‌ترین تکنولوژی ارتباطیِ بی‌ سیم برد کوتاه می‌باشد که در بیلیون ‌ها دستگاه مانند تلفن های همراه، هدست‌ها، هدفون ‌ها، تبلت ها و … مورد استفاده قرار گرفته است.

 با این حال، فناوری مذکور نیز مانند تمامی قابلیت های موجود در دستگاه ‌های ارتباطی، گاه دچار خرابی و اختلال در عملکرد می گردد. خوشبختانه غالب اشکالات پیش آمده در بلوتوث قابل رفع است و با اندک دستکاری برطرف می ‌گردد. در بخش ‌های آتی برخی از روشهای تعمیر بلوتوث تبلت اچ پی با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد. در صورتی که احساس می‌کنید اشکال پیش آمده جدی است و با اقدامات عادی رفع نمی گردد، می توانید به واحد تخصصی تعمیر بلوتوث تبلت اچ پی مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این بخش از دستگاه را دریافت نمایید.

بخوانید  اشتراک بازی با PS4

ساده‌ترین راه برای تعمیر بلوتوث تبلت اچ پی

در صورتی که بعد از روشن کردن بلوتوث تبلت ، بی‌هیچ علت خاصی، شاهد عدم فعال شدن آن هستید، ساده ‌ترین راه برای آن است که به مدت ۳۰ ثانیه دستگاه را در حالت پرواز قرار دهید و سپس دومرتبه از حالت پرواز خارج کنید. این روش ساده در غالب موارد سبب رفع اشکال و تعمیر بلوتوث تبلت اچ پی می گردد و مشکل ارتباطی شما را حل می کند. اگر با این روش مشکل ارتباطی دستگاه شما حل نشد، توصیه می شود مجدداً تنظیمات مربوط به بلوتوث را بررسی کنید و یا دوباره همان روش را انجام دهید.

تعمیر بلوتوث و مشکل Pair نشدن آن

یکی از رایج ترین مشکلات مربوط با بلوتوث والبته سایر دستگاه های برخودار از این فناوری آن است که پس از روشن شدن بلوتوث،pair  شدن آن با بلوتوث دستگاه دیگر انجام نمی ‌شود. این اتفاق می تواند هم منشأ سخت افزاری و هم منشأ نرم افزاری داشته باشد. به مثال های زیر توجه نمایید:

خرابی های سخت افزاری:

دستگاه هایی که می ‌خواهید با یکدیگر جفت نمایید باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند. به‌عنوان مثال شما نمی‌ توانید یک موس بلوتوث دار را به یک دوربین دیجیتالی متصل کنید. ولی می توانید یک هدست بی سیم بلوتوث دار را به راحتی به تبلت متصل کنید.

بخوانید  قابلیت اضافه شدن بلوتوث با jvc

خرابی های نرم افزاری:

در صورتی که سیستم تبلت شما به بلوتوث نسل جدید مجهز است اما اندروید آن، نسخه پایین مثلا ۴٫۲٫۲ است باید نسخه سیستم عامل اندروید خود را ارتقا دهید. با اینکار می توانید مشکل پیش امده را رفع و تعمیر بلوتوث تبلت اچ پی را با صرف مدت زمانی اندک به سرانجام برسانید.

توجه به روش جفت شدن:

روش جفت شدن بلوتوث دستگاه‌ها بایکدیگر متفاوت است.  به‌عنوان مثال ممکن است دستگاهی نیاز به وارد کردن یک کد داشته باشد یا در موارد دیگر دستگاه نیاز به برقراری تماس فیزیکی با دستگاه دیگر داشته باشد.

اطمینان از قابلیت شناسایی دستگاه:

برخی دستگاه‌ها برای حفظ امنیت، قابلیت شناسایی شدنشان را غیرفعال می‌ کنند. در صورتی که این بخش در دستگاه شما فعال باشد، امکان برقراری تماس از طریق بلوتوث را نخواهد داشت. پس چنانچه قصد دارید دستگاه دیگری را با دستگاه خود جفت کنید، مطمئن شوید دستگاه شما قابل کشف (شناسایی) باشد. برای این کار ‌باید حالت Discoverable را در دستگاه خود فعال کنید.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل سخت‌افزارها:

در موارد بسیاری مشاهده شده است که دستگاه بلوتوثی با آیفون ۵ جفت نمی‌ شود. این مشکل ناشی از قدیمی بودن سیستم‌عامل آن دستگاه و پشتیبانی نکردن از بلوتوث ۴ است.

بخوانید  بروز رسانی تنظیمات Apple ID

توجه به روش جفت شدن:

روش جفت شدن بلوتوث دستگاه‌ها بایکدیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال ممکن است دستگاهی نیاز به وارد کردن یک کد داشته باشد یا در موارد دیگر ممکن است دستگاه نیاز به برقراری تماس فیزیکی با دستگاه دیگر داشته باشد.

اطمینان از روشن بودن بلوتوث دستگاه:

چنانچه بلوتوث روشن باشد نماد کوچک آن در بالای صفحه نمایش دستگاه شما به ‌نمایش درخواهد آمد. در غیر این صورت به تنظیمات دستگاه خود بروید و بلوتوث را روشن کنید.

حذف و اضافه کردن مجدد نام دستگاه به فهرست بلوتوث:

گاه نیاز است تا نام دستگاهی که می خواهید با آن ارتباط بلوتوثی برقرار کنید را حذف و مجدداً اضافه نمایید. برای این کار نام دستگاه را در لیست مخاطبین بلوتوث خود پیدا کنید. دستگاه را از فهرست دستگاه‌های شناسایی شده حذف کرده و بار دیگر به جستجو و جفت کردن آن با دستگاه خود بپردازید.

تعمیرات تخصصی تبلت 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *