فروردین 30, 1403 8:57 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر تبلت آبخورده
تعمیر تبلت آبخورده

در این روزگار که همه چیز به صورت هوشمند است و هر کس در دست یک گوشی دارد و بچه­ها نیز معمولا تبلت به دست هستند. یکی از معضلاتی که کاربران ابزار­های هوشمند به خصوص دارندگان تبلت با آن سروکار دارند، آبخوردگی تبلت است. آبخوردگی به چه معناست؟ وقتی وسیله­ای از قبیل لپ­تاپ، گوشی، تبلت و تلویزیون طی یک اتفاق بر روی آن مایعاتی از قبیل آب، چای و… بریزد و به داخل آن آب نفوذ کند گوییم که دستگاه آبخورده شده است. آبخوردگی یکی از عواملی است که باعث خرابی قطعات داخلی تبلت می­شود. باید قبل از ارائه راه­حل­ها بگوییم که بهتر است برای آبخورده نشدن دستگاه خود از آن حداکثر مراقبت را به عمل آورید، چرا که اگر مایعات روی آن ریخت دیگر نمی­توان مطمئن بود که به حالت اول برمی­گردد یا خیر. در تبلت­ها هم این موضوع درست است اما چون بیشتر کاربران تبلت­ها کودکان و نوجوانان هستند امکان این اتفاق بیشتر می­شود. پس می­پردازیم به راه­هایی که بعد از آبخورده شدن تبلت می­تواند به شما در تعمیر کردن آن کمک کند.

پس از آبخورده شدن تبلت چه می­توان کرد؟

در مورد آبخوردگی تبلت ایسوس باید گفت که وظیفه شما زمانی که تبلت­تان درون آب افتاده یا به هر طریقی آب و مایعات به آن رسیده است باید هر چه سریعتر آن را از محل آبخوردگی دور کنید.

  1. اولین کاری که می­کنید باید این باشد که هر چه سریع تر تبلت خود را از محل آب دور کنید که آب بیشتری به داخل آن نفوذ نکند. میزان خرابی­ای که به تبلت شما وارد می­شود به میزان آبی بستگی دارد که به آن وارد شده باشد و میزان آبی که به آن وارد می­شود به میزان زمانی که در آب بوده است بستگی دارد. پس سعیتان را بکنید که هر جا که افتاده سریعتر آن را خارج کنید.
بخوانید  دلایل عدم اتصال تبلت ایسوس به اینترنت

تعمیر تبلت آبخورده

  1. دومین کاری که باید سریع بعد از درآوردن تبلت از آب انجام دهید این است که تبلت خود را خاموش کنید! این مهم ترین گام برای زمانی است که تبلت شما آبخورده شده باشد. چرا؟ به دلیل اینکه جریان الکتریکی ایجاد شده در وسایل الکترونیکی که به علت آبخوردگی به قطعات بیشتری نفوذ کند باعث می­شود آن قطعات نیز دچار مشکل شوند. پس سعی کنید هر چه سریعتر باتری تبلت خود را خارج کرده و یا آن را  خاموش کنید.
  2. رطوبت و نم تبلت را در وهله سوم برطرف کنید. بعد از خاموش کردن تبلت کاری که باید انجام دهید این باشد که نم و رطوبت روی تبلت را برطرف کنید. اگر تبلت شما دارای کشوی کارت حافظه و سیم کارت است آن را بیرون بکشید و نم آن را برطرف کنید. اگر تبلت شما به راحتی باز می­شود آن را باز کرده و سعی کنید آب داخل آن را خشک کنید. برای خشک کردن آب داخل تبلت هرگز از سشوار و وسایل گرمازا استفاده نکنید چرا که این وسایل می­توانند با بادی که می­زنند ذرات آب را به قطعات ریز تر و زیرین تر تبلت شما بفرستند و دیگر قطعات که سالم بودند را حتی دچار مشکل کنند.
  3. نکته­ای که باید بدانید این است که هرگز پس از برطرف کردن نم آن سعی در روشن کردن مجدد تبلت خود نکنید چرا که شما ذرات بیرونی آب را برطرف کرده اید اما نمی­دانید که درون تبلت و بین قطعات آن هنوز آبی وجود دارد یا خیر! برای همین پیشنهاد می­کنیم از راه حل بعدی که می­گوییم استفاده کنید.
  4. پس از درآوردن اجزایی که می­شود آن­ها را از تبلت جدا کرد مثل سیم کارت، کارت حافظه و باتری در بعضی موارد و… فکر نکنید که هر چه آب درون تبلت شما بوده خارج شده و تمام. برای اطمینان از کشیده شدن تمام آب داخل تبلتتان آن را در مقداری برنج خام قرار دهید. برنج خام به علت خاصیت آبکشی که دارد هر قطره آبی که در تبلت یا بیرون آن مانده باشد را میکشد. برای این کار سعی کنید چند ساعتی مهلت بدهید که مطمئن شوید آب دستگاه شما به طور کامل کشیده شده است.
بخوانید  مشکلات چاپگر پلاتر را چگونه رفع کنیم؟

برای جلوگیری ازآبخوردگی تبلت خود سعی کنید نهایت مراقبت را داشته باشید. از مراحل گفته شده نیز می­توانید استفاده کنید تا آبخوردگی دستگاه خود را برطرف کنید. امیدواریم موارد گفته شده تا حدی به شما کمک کرده باشد.

آیا می دانید: 4 روش رفع آبخوردگی تبلت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *