اردیبهشت 6, 1403 5:01 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر لولای لپ تاپ
تعمیر لولای لپ تاپ

آموزش تعمیر لولای لپ تاپ

در حال حاضر تعمیر لولای لپ تاپ ، قسمتی از نیاز اجتناب ناپذیر کاربران این دستگاه است. این قطعه مکانیکی اهمیت بالایی در باز و بسته شدن درب لپ تاپ دارد. به دلیل آسیب پذیری بسیار زیاد این قطعه ممکن است ، بارها و بارها برای کاربر نیاز باشد. این قطعه به دلیل اصطحکاک زیاد در هنگام باز و بسته شده درب لپ تاپ، وزن و فشار بسیاری را تحمل می کند. به همین دلیل است که کاربر ممکن است برای خود دفعات بیشتری وارد عمل شود.

نکات مهم قبل از تعمیر لولای لپ تاپ لنوو

هنگامی که لپ تاپ را باز و بسته می کنید، بیشترین فشار روی لولا ها قرار می گیرد.  شرکت های سازنده لپ تاپ از جمله شرکت لنوو به طور معمول به طراحی این بخش از دستگاه توجه ویژه ای می کنند، تا کاربر کمتر برای تعمیر لولای دستگاه خود اقدام کند؛ با این حال عاقلانه ترین کار این است که قبل از خرید، استقامت دستگاه را چک کنید. اگر صفحه نمایش با کوچکترین حرکتی نوسان پیدا کرد به این معنی است که لولاها کارایی لازم را ندارند و قطعا برای تعمیر نیازمند یک تعمیرکار خواهید شد. نکته دیگر نمای ظاهر لولا هاست.

بخوانید  تاری تصویر در تلویزیون

در بعضی از مدل ها، این قسمت کاملا درون بدنه قرار گرفته و در برخی دیگر نیز مقداری از فضای بیرونی دستگاه را به خود اختصاص داده است؛ هر یک از این ویژگی ها معایب و مزایای خاص خود را دارند.

اهمیت تعمیر لولای لپ تاپ لنوو

بسیار روشن است که با استفاده درست و منطقی از دستگاه قطعا کمتر وارد عمل خواهید شد. شایسته است موجودیت دستگاه را همچون یک موجود زنده بپندارید و ظرفیت و گنجایش استفاده روزانه از آن را در نظر بگیرید و به دستگاه در قالب یک فرد مهم احترام بگذارید؛ فقط در این صورت است که نه تنها لولا که سایر بخش های دیگر لپ تاپ از آسیب های احتمالی و پی در پی در امان خواهند بود و اختصاصا نیاز کمتری پیدا خواهید کرد.

در تعمیر لولای لپ تاپ لنوو دقیق باشید

در مراقبت های مداوم خود از دستگاه سفتی، شلی، لقی و دیگر آسیب های احتمالی را مد نظر بگیرید و دقیق باشید. با این مراقبت های ویژه به طور خودکار از شکستگی و خرابی لولا پیشگیری کرده اید و در نتیجه کمتر به تعمیر لولای لپ تاپ  نیاز پیدا خواهید کرد.

بی توجهی به لولا ها به بخش های پلاستیکی بدنه لپ تاپ آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد می کند. حتی ممکن است به دلیل بی اهمیت جلوه دادن تعمیر ، کابل انتقال تصویر (فلت) صفحه نمایش که معمولا از کنار یکی از لولا ها می گذرد، پاره شود و منجر به اتصال و آسیب فراوان در ماردبورد لپ تاپ شود.

بخوانید  مونتاژ صفحه نمایشگر HTC one M8

نحوه تعمیر لولای لپ تاپ

هر چه شکستگی لولا عمیق تر باشد، تعمیر دستگاه مشکل تر است و با محدودیت های زیادی همراه خواهد بود. این قطعه چون فشار زیادی را تحمل می کند، در صورتی که از حالت یکپارچه خارج شود، بسیار ضعیف و آسیب پذیر خواهد شد، پس اگر که امکان پذیر نباشد، این قطعه مکانیکی باید تعویض شود.

فلزات و آلیاژ های مختلف و خاص ماهیت اصلی این لولا هاست که در تعمیر لولای دستگاه باید به آن توجه کنیم، اگر به هر دلیلی محل جوشکاری لولا پایدار نباشد، احتمال اینکه تعمیر لولا دوباره با مشکل روبرو شود بسیار زیاد است.

لولای لپ تاپ ، به دلیل نازک و ظریف طراحی شدن لپ تاپ ، قرار دادن لولای جوش خورده سر جای خود بسیار سخت است و به مهارت بالایی نیاز دارد، دلیل این امر ضخیم شدن بخش های جوشکاری شده است؛ تعمیرکاران ما در با مهارت بسیار از عهده این امر بر خواهند آمد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *