اردیبهشت 6, 1403 8:05 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر لپ تاپ آبخورده
تعمیر لپ تاپ آبخورده

نحوه تعمیر لپ تاپ دل آبخورده

لپ تاپ دل شما به فعال نگه داشتن کسب و کار شما کمک می کند، اما در برخی مواقع ممکن است دچار نشتی تصادفی شوید. اگرچه مایع و وسایل الکترونیکی ترکیب بدی هستند، اما تا زمانی که آرام باشید و سریع عمل کنید، همه چیز از بین نمی رود. بسته به نوع و مقدار مایع ریخته شده، ممکن است بتوانید کامپیوتر خود را خشک کرده و بدون آسیب زیاد به خرابی یا کار، کار خود را از سر بگیرید.

خسارت را به حداقل برسانید

به محض اینکه مایع روی صفحه کلید شما پاشید، بلافاصله لپ تاپ دل خود را خاموش کنید. زمان مهم است و هرچه قدرت لپ تاپ dell شما بیشتر باشد – همانطور که مایع به مدار نفوذ می کند – آسیب بیشتری می تواند رخ دهد. خود را برای ذخیره پیشرفت یا بستن فایل ها زحمت ندهید، ASAP را خاموش کنید. سیم آداپتور را از پشت دستگاه خود بیرون آورده و باتری را خارج کنید. یک لپ تاپ dell خیس خوب نیست، اما یک لپ تاپ مرطوب که هنوز کار می کند و برق دریافت می کند بدتر است.

خیس کنید و آبکش کنید

پس از خاموش شدن لپ تاپ دل، مایع اضافی را از سطح صفحه کلید با یک حوله کاغذی یا پارچه پاک کنید. لپ تاپ dell را وارونه کرده و شکل (V) معکوس ایجاد کنید تا مایع نشت شده به داخل تخلیه شود. بگذارید اینطور بماند تا مطمئن شوید بیشتر مایع داخل آن تخلیه شده است. اگر آب معمولی بود که ریخت، بگذارید لپ تاپ dell یک شبه باز بماند تا قطرات باقی مانده داخل دستگاه خشک شود. تا زمانی که مطمئن نشدید دستگاه کاملاً خشک شده است، سعی نکنید آن را روشن کنید.

بخوانید  روش های دریافت نتایج دلخواه از دستگاه کپی

جدا و تمیز کنید

اگر مایع ریخته شده روی لپ تاپ دل شما حاوی مواد قندی مانند نوشابه، آب میوه یا قهوه با شکر بود، پس از خشک شدن بقایای چسبنده ای بر جای می گذارد. در بهترین حالت، این باعث می شود کلیدهای شما به هم بچسبند. در بدترین حالت، باعث گرم شدن بیش از حد و خرابی اجزای داخلی شما می شود.

اگر راحت می توانید لپ تاپ دل خود را از هم جدا کنید، می توانید خودتان با چند تکه پنبه و الکل این آشفتگی چسبناک را تمیز کنید. زمان می برد و یک شوک استاتیک سرسخت می تواند قطعه ای را در حین کار از بین ببرد، بنابراین فقط در صورتی که از این گزینه راحت هستید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، می توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

مراقب مسائل باشید

بعد از اینکه لپ تاپ dell شما کاملاً تمیز و خشک شد، باتری را دوباره وارد کرده و سیم برق را وصل کنید. روشن شوید و در صورت وجود مشکلات عملکرد عجیب و غریب هوشیار باشید. مایع قبل از اقدام شما می تواند آسیب برساند و به هر حال ممکن است مجبور شوید به تعمیرگاه مراجعه کنید. هرگونه رفتار عجیب و غریب، مانند مشکلات فیلم یا کدهای خطای جدید را یادداشت کنید و آنها را با تکنسین تعمیر به اشتراک بگذارید.

بخوانید  باتری دوربین EOS 40D

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *