فروردین 10, 1403 9:51 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر لپ تاپ Dell Inspiron 
تعمیر لپ تاپ Dell Inspiron 

نحوه تعمیر لپ تاپ Dell Inspiron

مثل همیشه، ما از روش عیب یابی قیاسی برای نشان دادن مشکل واقعی استفاده می کنیم تا بتوانیم راه حلی را تدوین کنیم که ممکن است مشکل را برای همیشه برطرف کند و لپ تاپ dell شما را زنده کند. نگران نباشید، مراحل عیب یابی لپ تاپ که روشن نمی شود آسان و کاربردی است. برای پیگیری آنها نیازی به دانش متخصص ندارید. با توجه به آنچه گفته شد، در اینجا آنچه باید با آن انجام دهید:

مرحله 1: یک بازرسی بصری انجام دهید

هدف از این مرحله این است که مطمئن شوید لپ تاپ دل شما آسیب فیزیکی یا علائم ریختن مایع ندارد. Dell Inspiron شما ضد آب نیست، بنابراین هر نوع مایع می تواند به داخل آن راه پیدا کند و هنگامی که این اتفاق می افتد، شما از قبل می دانید که بعد از برخورد آب با برق، چه اتفاقی می افتد. آب می تواند از طریق صفحه کلید و درگاه ها به لپ تاپ dell شما وارد شود، بنابراین اگر موردی وجود داشت که یک لیوان آب در نزدیکی لپ تاپ شما ریخته شد و این مشکل مدت کوتاهی پس از آن رخ داد، احتمالاً کامپیوتر شما دچار آسیب مایع شده است.

بخوانید  6 راه افزایش طول عمر باتری گوشی

Inspiron شما همچنین در برابر سقوط و سایر ضربه های فیزیکی آسیب پذیر است. اگر آن را کنار گذاشتید و مشکل بوجود آمد، پس مشخص است که علت مشکل چیست.

در هر صورت تلفن شما آسیب فیزیکی یا مایع دارد، برای احیای دستگاه به کمک یک تکنسین نیاز دارید. اما مطمئناً، خسارات فیزیکی و مایع اغلب تحت ضمانت قرار نمی گیرند، بنابراین ممکن است مجبور شوید هزینه خدمات فنی وی را بپردازید.

اما با فرض اینکه لپ تاپ دل شما هیچ گونه نشانه ای از آسیب فیزیکی و مایع نشان نمی دهد، به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: سعی کنید Dell Inspiron خود را شارژ کنید تا از نحوه واکنش آن مطلع شوید

اگر اجزای سخت افزاری لپ تاپ شما خوب است، هنگام اتصال آن به شارژر باید شارژ شود. سیستم عامل معمولاً در فرایند شارژ مداخله نمی کند، به خصوص اگر لپ تاپ dell روشن نشود. بنابراین، پس از انجام یک بازرسی بصری و مطمئن شوید که دستگاه شما از آسیب مایع رنج نمی برد، باید شارژ آن را امتحان کنید:

  1. آداپتور AC را به پریز دیواری فعال وصل کنید.
  2. سر دیگر آداپتور AC را به لپ تاپ دل خود وصل کنید.
  3. نشانگر LED باید در لحظه ای که آن را شارژ می کنید روشن باشد.
  4. اگر صفحه بلافاصله روشن نشود، به این معنی است که باتری تمام شده است. قبل از اقدام به روشن کردن، چند دقیقه به لپ تاپ dell فرصت دهید تا شارژ شود.
بخوانید  تعویض هارد دیسک HP DV5T-1000

اگر با این حال شارژ نمی شود، باید آداپتور AC را برای علائم خرابی بررسی کنید. استفاده از شارژر متفاوت با سایر لپ تاپ دل توصیه نمی شود بنابراین اگر فکر می کنید مشکل از شارژر است، آن را به مغازه بیاورید و اجازه دهید فناوری آن را برای شما بررسی کند.

مرحله 3: دکمه روشن / خاموش را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید

بعد از اینکه به Inspiron زمان کافی برای شارژ دادید، دکمه پاور را حداقل ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا ببینید روشن می شود یا خیر. اگر چنین شد، در این مرحله مشکل حل می شود، در غیر این صورت، شما باید تصمیم بگیرید که آن را به فناوری برسانید.

من درک می کنم که برخی از شما ممکن است به فکر باز کردن لپ تاپ dell به تنهایی باشید، خوب، ما از این امر دلسرد می شویم، مخصوصاً اگر دستگاه شما جدید است و هنوز گارانتی دارد. با برداشتن پیچ ها، شما قبلاً گارانتی را لغو کرده اید و اگر واقعاً به تعمیر لپ تاپ دل عادت ندارید، به جای رفع مشکل، خطر بیشتری برای آسیب رساندن به آن دارید.

به هر حال، درست قبل از آوردن آن به مغازه، اگر Dell Inspiron شما دارای باتری قابل جابجایی است، سعی کنید آن را بردارید و سپس دکمه روشن / خاموش را برای حداقل 30 ثانیه فشار دهید. این کار را در حالی انجام دهید که لپ تاپ دل به شارژر متصل نباشد. پس از آن، آن را به شارژر خود وصل کرده و سپس دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا با برق گرفتن از شارژر آن را روشن کنید. اگر هنوز روشن نشد، سپس به مغازه بروید.

بخوانید  تعویض هارد دیسک HP dm1-3010nr

برای فناوری توضیح دهید که تاکنون چه کار کرده اید و چه چیزی ممکن است باعث این مشکل شده باشد. اگر مالکان اطلاعات بیشتری در مورد مشکل به ما ارائه دهند، همیشه برای ما تکنسین ها بسیار مفید است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *