اردیبهشت 4, 1403 11:55 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی
تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی

تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی/ وقتی نوبت به دستگاه فتوکپی می‌رسد که کسب‌وکار شما از آن استفاده می‌کند، نگه داشتن آن در بهترین شرایط بسیار مهم است. این نه تنها تولید نسخه های بهتر را تضمین می کند، بلکه منجر به ناامیدی کمتری با کاهش مشکلات خرابی می شود. همچنین به افزایش طول عمر دستگاه کمک می کند زیرا تعمیر و نگهداری منظم یک عامل اصلی برای طول عمر است. اما بهترین راه‌ها برای نگهداری دستگاه فتوکپی در شرایط عالی چیست؟

 دفترچه راهنما را بخوانید

این یک نکته واضح است، اما از اینکه تعداد زیادی از کسب و کارها به خود زحمت نمی دهند متعجب خواهید شد! در حالی که نکات کلی بسیار عالی برای تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی وجود دارد، می‌تواند وظایف خاصی برای هر مدل یا روش‌های خاصی برای کار با آن‌ها وجود داشته باشد. با خواندن دفترچه راهنما، نحوه عملکرد صحیح آن را می‌دانید تا از هرگونه خرابی در سرویس یا گیر کردن جلوگیری کنید. همچنین اطمینان حاصل می کند که روش های توصیه شده سازنده را در مورد تعمیر و نگهداری ضروری می دانید.

 آن شیشه را تمیز کنید

یکی از قسمت هایی که نیاز به نگهداری منظم در همه دستگاه های کپی دارد، شیشه دستگاه فتوکپی است که اسناد را برای کپی روی آن قرار می دهید. این شیشه به زودی با سطح بالایی از گرد و غبار و کثیف جمع می شود و باید حداقل یک بار در روز تمیز شود. در غیر این صورت، لکه ها یا رگه هایی را روی نسخه های خود مشاهده خواهید کرد. روی مقداری شیشه پاک کن مناسب فتوکپی سرمایه گذاری کنید و هر روز شیشه دستگاه کپی را با آن پاک کنید.

بخوانید  روشن نشدن ماکروفر به چه علت است

گرد و غبار را از داخل نیز پاک کنید

علاوه بر گرد و غبار روی شیشه، اگر قسمت های داخلی دستگاه فتوکپی شما نیز بیش از حد گرد و غبار شود، مشکل ساز است. برای نگهداری از این قطعات، یک پارچه خشک و نرم تهیه کنید و به قسمت های داخلی دستگاه کپی خود گرد و غبار ملایمی بدهید. این کار از شر هر گونه زباله مزاحم که می تواند منجر به جم یا کپی بد شود خلاص می شود. برای مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، می‌توان به جای آن از هوای فشرده در یک استفاده کرد.

تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی

 سر کارتریج جوهر را فراموش نکنید

در حالی که به طور کلی از قطعات داخلی دستگاه فتوکپی خود نگهداری می کنید، برای مراقبت از سر کارتریج جوهر نیز وقت بگذارید. یک بار دیگر، گرد و غبار و کثیفی مسائلی هستند که در صورت عدم نگهداری می توانند بر کیفیت کپی های شما تأثیر بگذارند. از یک پد پنبه ای مرطوب استفاده کنید تا به آرامی این قسمت از دستگاه خود را پاک کنید و از شر هر گونه زباله خلاص شوید.

 غلتک های کاغذ را حفظ کنید

احتمالاً یکی از مشکلات اصلی همه دستگاه های کپی گیر کردن کاغذ است! هر کسی که از دستگاه فتوکپی استفاده کرده باشد، پس از این اتفاق مدتی را صرف رفع پارازیت دستگاه کرده است. علت اصلی گیر کردن کاغذ گرد و غبار روی غلتک های کاغذ است که مانع از حرکت کاغذ در میان آنها می شود. برای اینکه دستگاه کپی خود را به گونه ای حفظ کنید که این اتفاق نیفتد، به سادگی غلتک های کاغذ را با یک پارچه بدون پرز به طور مرتب پاک کنید.

بخوانید  خرابی صفحه کلید لپ تاپ msi

از کاغذ و قطعات مناسب استفاده کنید

یکی از دلایل بسیار رایج مشکلات دستگاه فتوکپی استفاده اشتباه از قطعات یا کاغذ در دستگاه است. این باعث می شود دستگاه کپی با تمام ظرفیت خود کار نکند یا اصلا کار نکند! برای مثال، دستگاه کپی شما ممکن است فقط وزن یا ضخامت خاصی از کاغذ را تحمل کند. اگر چیز خیلی سنگین یا غلیظی در آن قرار دهید، گیر می کند. برای کمک به تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی، همیشه از قطعات مناسب دستگاه کپی خود استفاده کنید.

 درام را تمیز کنید

درام موجود در دستگاه فتوکپی شما بخشی ضروری است که تونر را روی کاغذ منتقل می کند تا کپی های شما را تهیه کند. با گذشت زمان، ممکن است با تونر مسدود شود و بنابراین نیاز به نگهداری دقیق دارد. ابزار خاصی به نام Mylar bar برای انجام این کار وجود دارد که یافتن آن به اندازه کافی آسان است. شما به سادگی از نوار Mylar استفاده کنید تا به آرامی تونر اضافی روی درام را بتراشید و آن را به حالت اوج برگردانید.

 فیوزر را هم یک بار یکباره بدهید

فیوزر یکی دیگر از بخش های کلیدی دستگاه کپی است که در واقع تونر چاپ شده را روی کاغذ می چسباند. این می تواند علت بسیاری از خرابی های دستگاه فتوکپی باشد، اگرچه ارزش مراقبت دارد. برای نگهداری خوب، کافی است مقداری روغن سیلیکون را روی یک پارچه مرطوب بمالید. پس از آماده شدن، دستگاه فیوزر خود را پاک کنید تا هر گونه تونر یا زباله اضافی را پاک کنید.

بخوانید  جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ دل

وجود تکه های کاغذ در دستگاه کپی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *