فروردین 10, 1403 10:20 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعویض سیم کارت خوان ایسند P6-U06
تعویض سیم کارت خوان ایسند P6-U06

تعویض سیم کارت خوان ایسند P6-U06

سیم کارت خوان ایسند

مرحله 1- احتیاط
مرحله 1- احتیاط

 

تعویض سیم کارت خوان چیزی نیست باید عجله کنید. در هر مرحله، ابزارهای خود را آماده کنید بخصوص اگر که اولین تعمیر شما در مورد سیم کارت خوان است. اتصالات را بررسی کرده و موقعیت را نیز بسنجید. سپس اقدام کنید.

 

مرحله 2- تایید مشکل
مرحله 2- تایید مشکل

·         اکثر سیم کارت خوان های آسیب دیده می توانند بدون پیاده کردن دستگاه شناسایی شوند. اگر مشکل سیم کارت با وجود علائم خارجی آسیب همچنان وجود داشت، می توانید دستگاه را پیاده کنید.

·         مراحل تعویض مادربرد P6 را به منظور پیاده کردن دستگاه دنبال کنید. در این نقطه، شیار سیم کارت باید کاملا دیده شود.

موقعیت ریدر را با استفاده از میکروسکوپ بررسی کرده و اتصالات را نیز چک کنید تا شل نشده باشند.

·         اتصال بین نقاط مشخص شده در شکل را نیز بررسی کرده، که عملکرد مادربرد را در مورد روشهای سیم کارت نشان می دهد.

در این نقطه، هر گونه پین از دست رفته/ خمیده داخل سیم کارت خوان و یا پدها را باید بررسی کنید.

 

مرحله 3- قطعه
مرحله 3- قطعه

اگر این نخستین تعمیر سیم کارت خوان شما است، احتمالا ایده خوبی است که دو قطعه (یا بیشتر) خریداری کنید. اختلاف قیمت ناچیز است  و ممکن است به قطعه یدکی نیاز داشته باشید.

 مرحله 4- برداشتن روکش سیم کارت خوان

مرحله 4- برداشتن روکش سیم کارت خوان

·         فویل پلاستیکی/ آلومینیومی را اطراف قطعه به منظور جلوگیری از گرم شدن سایر قطعات قرار دهید، نقاط اتصال روکش سیم کارت خوان را از برد منطقی باز کنید. با موچین به آرامی روکش را بلند کرده و سپس هر نقطه اتصال را بیرون بکشید.

·         به منظور اتصال مجدد تصادفی، آنها را محکم کنید. دقت کنید که اطراف روکش را به سختی بلند نکیند تا اینکه جوش ذوب شود، در غیر اینصورت پدها را بکشید.

بخوانید  تعویض کابل فلوی میکرو USB ایسند

اگر پدهای زیادی از بین رفته باشند، محافظت روکش نیز از بین می رود و عملکرد سیم کارت خوان اهمیتی ندارد.

·         روکش ریدر قدیمی را می توانید به قطعات کوچکتر برش داده تا فرایند برداشتن آسانتر شود.

 مرحله 5- برداشتن ریدر

مرحله 5- برداشتن ریدر

·         پس از برداشتن روکش، قطعات مکانیسم در آمدن سیم را بیرون بکشید و سپس یک چاقو زیر سیم کارت خوان قرار دهید. اولین اتصال جوش روی ریدر را ذوب کرده، چاقو را بین پد و پایه ریدر قرار داه تا از جوش خوردن آن جلوگیری شود.

به هنگام کشیدن پدها در مرحله قبلی دقت کنید. زیرا تعمیر تلفن به هنگام کشیدن پد بسیار دشوار خواهد بود.

·         در حالیکه چاقو زیر ریدر است، از جوش در می آید. در نهایتف 6 پایه را انجام می دهید، که همین کار را با دو پایه باقیمانده و یک پایه در سمت چپ انجام دهید. سپس، ریدر باید بدون برداشتن بیرون بیایید. اگر چنین نباشد، اتصالات جوش را چک کنید.

 مرحله 6- تمیز کردن منطقه سیم کارت خوان

مرحله 6- تمیز کردن منطقه سیم کارت خوان

·         پس از برداشتن ریدر، پیشنهاد می شود تا کمی جریان اضافه کنید، و با استفاده از فتیله جوش، تمام جوش های قیمی را بردارید و سپس توپ جوش روی پدها را با کمی جریان چرخانده تا پدها با جوش جدید پوشانده شوند.

اگر اینکار راحت نباشد، پدها را با استفاده از جریان اندکی مجددا جریان دهید.

·         جوش زیاد باید جذف شود. در سمت چپ و کنار خازن قطراتی وجود دارند که بقایای جوش هستند.

 

مرحله 7- تمیز کردن منطقه ریدر
مرحله 7- تمیز کردن منطقه ریدر

·         اکنون پدها باید تمیز شوند. با استفاده از الکل ایزوپروپیل یا اتانول باید این پدها را تمیز کرد. فیبرهایی در تصویر وجود دارند. بدون ابزار حرفه ای نمی توان فیبرها را برداشت.

 مرحله 8- تست برد

مرحله 8- تست برد

·         در این نقطه، پیشنهاد می شود که منطقه اطراف سیم کارت خوان در مادربرد تست شود. پس از تمیز کردن این منطقه، می توان با میکروسکوپ پدهای بد، قطعات از بین رفته و هر چیز غیر عادی را بررسی کرد.

بخوانید  تعویض دوربین جلو/ پشت هواوی ایسند P6-U06

·         با استفاده از مولتی متر و روش تست پایدار می توان مشاهده کرد که پدها واقعا کجا قرار دارند.

·         هیچ اتصالی بین دو پد بجز دو پد زمینی، نباید وجود داشته باشد (رنگ مشکی در تصویر). چند ارزش مقاومت برای مقاومت بین پدها نوشته شده است، که هر فردی باید آنها را بداند (آنها تقریبی هستند).

 

مرحله 9- تنظیم و آماده سازی

·         مرحله بعدی شامل جوش دادن قطعه جدید است. 6 پایه ریدر در وسط جوش می خورد در صورتی که روکش بالا برداشته شود. سپس مکانیسم برداشتن سیم کارت بیان می شود اما ارزشمند نیست.

·         اکنون، تنظیم سیم کارت خوان اهمیت دارد. اگر ریدر هم تراز نباشد، مشکلاتی بوجود می آورد. تمام پایه ها باید در پدها و در وسط قرار بگیرند. پدها اطراف برای دیدن روکش باید برداشته شوند.

 مرحله 10- جوش دادن قطعه جدید در محل

·         احتمالا باید از گیره سخت کوچک برای نگهداشتن سیم کارت خوان در محل استفاده نمود و اگر تجربه جوش دادن را ندارید، توصیه می شود که از دو دست برای یکنواختی استفاده کنید.

·         جریان کمی را وارد پایه ها و پدها نموده و سپس یک پد را لمس کنید. در این نقطه، از میکروسکوپ برای دیدن ذوب جوش استفاده کنید.

پس از انجام اولین اتصال جوش، سیم کارت خوان را در صورت لزوم باید هم تراز کنید.

·         سپس پایه ها را یک به یک لمس کنید، 8 پایه را در برد منطقی جوش دهید.

به پلاستیک روی ریدر دقت کنید: اگر زیاد ذوب شود می تواند به سیم کارت آسیب برساند.

 

مرحله 11- تست و تمیز کردن

·         پس از اتمام کار، اتصالات جوش را با استفاده از بزرگنمایی به همان اندازه که می توانید بررسی کنید تا به درستی وصل شده باشند. اتصالا باید درخشان باشند.

بخوانید  پیاده کردن و تعویض فلش اپسون

·         اگر اتصالات جوش اوکی بودند، با مولتی متر آنها را نیز چک کنید و مطمئن شوید که هیچ اتصالی بین اتصالات جوش وجود نداشته باشد.

·         مرحله بعدی شامل تمیز کردن اتصالات جوش است. از روش نوک q استفاده کنید.

مرحله 12- مونتاژ مجدد ریدر

·         این مرحله شامل مونتاژ مکانیسم در آوردن سیم کارت است. قطعه بلند را وارد شیار (پیک( خود کرده و سپس قطعه تیز را وارد بالای آن کنید. مکانیسم را قبل از اتصال مجدد قطعه روکش تست کنید.

روکش در این مورد دارای سوراخی در بالای 6 پایه ریدر است: شما می توانید تعمیر را بدون برداشتن روکش انجام دهید.

·         قطعه روکش باید بدون هیچ آسیبی مشکلی محل قرار بگیرد.

 مرحله 13- لحیم کاری روکش ریدر

·         اکنون در یک سمت روکش که بالای پد قرار دارد جریان وارد کنید و قطعات SMD مجاور برسی کنید، روکش را در محل جوش دهید.

·         اگر گرمای کافی وجود ندارد، سعی کنید تا قسمت آهنی در امتداد روکش سیم کارت خوان را وارد کنید.  در اینصورت قطعه فلزی بیشتر رسانا می شود. آهن را زیاد لمس نکنید زیرا گرمای زیاد به قطعات پلاستیکی خوب نیست.

·         سیم کارت را وارد ریدر کنید. اگر قطعه پلاستیکی را کمی ذوب کنید، سیم کارت به خوبی قرار می گیرد.

 مرحله 14- شما تقریبا انجام داده اید

·         زمانی که قطعه و برد تمیز شدند، آنها را با مولتی متر  تست کنید (2 پایه در پشت نباید هیچ اتصالی بین هم داشته باشند تا اینکه سینی سیم مشخص شود. همچنین می توانید سوئیچ را با سوزن تست کنید و یا سیم کارت را کاملا وارد نمایید).

 مرحله 15- پایان

·         پس از تست سیم کارت خوان، برد منطقی را به تلفن متصل نموده و نمایشگر و کابل های فلوی باتری را در محل قرار دهید.