فروردین 9, 1403 3:15 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعویض صفحه نمایش
تعویض صفحه نمایش

تعویض صفحه نمایش گوشی

برآورد هزینه‌ها

ممکن است هزینه‌ی تعمیر با خریدن یک گوشی ارزان برابر باشد ولی از دست دادن اطلاعات مهم ، تحقیق درباره ی خرید گوشی جدید و مدتی بدون گوشی ماندن هم باید در نظر گرفت. بنابراین؛ می توانید تصمیم بگیرید که گوشی جدید تهیه کنید یا گوشی قدیمی را تعمیر کنید.

اساس کار تعویض صفحه نمایش

گوشی ها دارای چندین لایه سخت‌افزاری بوده که باید سنجیده و با دقت باز شوند تا تعویض انجام شود.

باز کردن گوشیباز کردن گوشی

اول کاورپشت گوشی برداشته میشه، بعد از آن باتری را برداشته و پیچ‌های زیر باتری را پیدا کرده و باز می شود؛ در این حین باید مراقب کابل‌های نوار شکل بود، باید این کابل‌ها به آرامی از کانکتورها جدا شوند.خیلی مراقب باشید چون کابل‌ها حساس هستند و با آسیب دیدن آن ها کار تعمیر بسیار سخت می شود.

جدا کردن صفحه نمایش

جدا کردن دیجیتایزر از صفحه نمایش سخت نیست و به راحتی با جدا کردن کابل نواری جدا می‌شود. البته صفحه نمایش و دیجیتایزر در بسیاری از گوشی‌های مدرن امروزی، ترکیب شده‌اند. باید بخش جلوی گوشی و صفحه نمایش شیشه‌ای را جدا کرده ؛ برای جدا کردن شیشه باید از تفنگ حرارتی استفاده کنید تا چسب شل شود.

بخوانید  چگونه از طریق جریان کشی تشخیص دهیم گوشی ایراد سخت افزاری داره

تعویض چسب و وصل کردن صفحه نمایش جدید

چسب را می‌توانید به صورت رول‌های بسیار باریک بخرید. در واقع چسب مورد نظر یک نوار چسب دوطرفه است، اگر چنین چسبی در اختیار داشتید می‌توانید آن را به شکل نوار‌های خیلی باریک درآورید. چسب را باید روی قاب گوشی اعمال کنید نه روی شیشه، وقتی چسب را اعمال کردید، نوار محافظی که روی چسب دو طرفه زده شده را جدا کنید و صفحه نمایش را محکم در جای خود قرار دهید.

اتصال کابل ها

اکنون باید کابل‌های را به صورت صحیح متصل کرده و گوشی را ببندید. لایه لایه گوشی را متصل کرده و قطعات را جای خود قرار دهید. گوشی را تست کرده و پیچ ها رو محکم کنید.

نتیجه‌گیری

تعویض صفحه نمایش کار چندان مشکلی نیست اما توجه کنید که این کار احتمالاً باعث باطل شدن گارانتی می‌شود. بهتر است از متخصصین برای عوض کردن صفحه نمایش استفاده کنید تا برای شما تجربه بشه.

آزمایش حس‌گرهای گوشی اندروید

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *