اسفند 29, 1402 7:06 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعویض فیلتر یخچال
تعویض فیلتر یخچال

اگر فیلتر یخچال تعویض نشود چه اتفاقی می افتد؟

از نظر برخی، تغییر فیلتر آب یخچال کاری کاملاً دلهره آور به نظر می رسد. همچنین برای صاحبان خانه بسیار معمول است که فکر کنند آیا واقعاً لازم است فیلترهای یخچال را عوض کنید و اگر چنین است، چند بار باید فیلترهای آب عوض شوند؟ اگر به فیلتر آب یخچال مانند فیلتر هوا درون اتومبیل فکر می کنید، فکر کنید که اگر در فواصل منظم تعمیر و نگهداری مناسب را روی آن انجام ندهید، چگونه عملکرد موتور ماشین شما تأثیر می گذارد. تعویض فیلتر یخچال و فریزر نیز همانند فیلتر هوای ماشین است.

یک فیلتر بدون تغییر می تواند سموم ناخوشایندی را در خود جای دهد که می توانند طعم آب شما را تغییر دهند و به سلامت یخچال و سلامتی شما آسیب برسانند. وقتی فیلتر یخچال را تغییر نمی دهید چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است مواد شیمیایی مضر مصرف کنید : دلیل اصلی تعویض فیلتر یخچال این است که 99 درصد مواد شیمیایی مضر و آلاینده ها را از آب آشامیدنی از جمله سرب، آزبست، جیوه و باکتری های مضر پاک می کند. سرب که از طریق لوله های قدیمی تمایل به تأمین آب دارد، می تواند باعث مشکلات عصبی، رفتاری و بهداشتی در کودکان و بزرگسالان شود. فیلترهای آب یخچال می توانند میزان سرب موجود در آب آشامیدنی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

بخوانید  نحوه رفع مشکل شارژ نشدن در لپ تاپ ایسر

نشان داده شده است که سطح بالای جیوه به مغز، کلیه ها و جنین در حال رشد در زنان باردار آسیب می رساند. به طور کلی، سطح جیوه در آب آشامیدنی به اندازه کافی بالا نیست که بتواند مشکلات جدی بهداشتی ایجاد کند، اما یک فیلتر آن را تقریبا به طور کامل از بین می برد.

چند بار باید فیلتر یخچال را تغییر دهید؟

اینکه چند بار نیاز به تغییر فیلتر آب دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله ساخت و مدل یخچال، کیفیت آب شیر موجود و تعداد دفعات استفاده از ویژگی های آب و یخ روی دستگاه. علاوه بر این، تولید کنندگان مختلف یخچال و فریزر توصیه های مختلفی دارند. به عنوان مثال، برخی از فیلترهای تعویض آب یخچال ایکس ویژن و GE باید هر شش ماه تعویض شوند، در حالی که تولید کنندگان دیگر توصیه می کنند هر سه ماه تعویض شود.

خبر خوب این است که اگر شما یک یخچال نسبتاً مدرن دارید، احتمال زیادی وجود دارد که به شما اطلاع دهد دقیقاً چه زمانی زمان تعویض فیلتر است. با استفاده از سنسورهای داخلی، یخچال قادر است زمان به روزرسانی را تشخیص دهد و از طریق چراغ نشانگر جلوی یخچال به کاربر هشدار می دهد.

بخوانید  از بین بردن بوی یخچال

اگر فیلتر یخچال تعویض نشود

اگر چه هرگز به فکرمان هم نمی رسد، اما فیلتر آب یخچال یکی از سخت ترین کارگران آشپزخانه است. آب لوله کشی را می گیرد و تا ریزترین ذرات آن را تصفیه می کند و اطمینان حاصل می کند که هر جرعه ای که می نوشید تمیز، خوش طعم و عاری از هرگونه مواد مضر است. اما آیا عدم تغییر مرتب فیلتر آب یخچال و فریزر خطراتی دارد؟ اگر فیلتر یخچال تعویض نشود چه اتفاقی می افتد؟ تعویض نکردن فیلتر نمی تواند برای زندگی شما تهدیدکننده باشد، اما در برخی مواقع خاموش کردن فیلتر ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. خوشبختانه، ایمن و قابل شرب نگه داشتن آب نسبتاً آسان است به شرطی که یادتان باشد بعضی اوقات فیلتر را طبق دستورالعمل های سازنده یخچال تغییر دهید. اگر برای تعمیر یخچال و فریزر به دنبال تعمیرکار و متخصص هستید با کاردون در ارتباط باشید.

از کجا بفهمیم زمان تعویض فیلتر رسیده است ؟

به همان روشی که این مواد شیمیایی مضر درون آب می توانند روی بدن ما تأثیر بگذارند، یخچال ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهند. عدم تغییر فیلتر آب یخچال و فریزر می تواند باعث پوسته شدن و رسوب در دستگاه یخ و آب شود، که می تواند به یخچال آسیب جدی برساند. این تجمع باعث کند شدن سیستم می شود و باعث کم شدن جریان می شود و بر طعم آب یخچال تأثیر منفی می گذارد.

بخوانید  دلایل شارژ نشدن گوشی آیفون 12

این واقعیت را فراموش نکنیم که یک فیلتر قدیمی قادر به حذف صحیح ذرات چشایی در آب نیست و باعث می شود طعم آب فلزی، سولفوریک یا بد باشد. بهترین راه برای اطمینان از داشتن H2O با کیفیت بالا و خوش طعم این است که یک فیلتر آب خوب انتخاب کنید و مطمئن شوید که آن را در فواصل زمانی مناسب تعویض می کنید. داشتن آب با طعم و بوی خوب به جذابیت بیشتر آن کمک می کند بنابراین می توانید مقدار توصیه شده روزانه خود را بنوشید!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *