فروردین 30, 1403 5:04 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تغییر باتری ساعت در لپ تاپ
تغییر باتری ساعت در لپ تاپ

خرابی باتری CMOS باعث می شود ساعت رایانه شخصی شما هر زمان که رایانه خود را خاموش می کنید دوباره تنظیم شود، زیرا ساعت دیگر منبع تغذیه پشتیبان ندارد. علائم دیگر عبارتند از پیام های خطایی مانند “خطا CMOS Checksum” یا شکست لپ تاپ شارپ شما در حفظ تنظیمات BIOS. تعویض باتری CMOS معمولاً به اندازه تعویض باتری ساعت آسان – یا دشوار است. با این حال، در موارد نادری خواهید دید که باتری CMOS به مادربرد لحیم شده است، در این صورت باید کار را به کسی بسپارید که با آهن لحیم کاری دستی دارد.

چگونه باتری های ساعت را در لپ تاپ شارپ شخصی تغییر دهیم

مرحله 1

برق لپ تاپ شارپ خود را خاموش کنید و درپوش را بردارید.

مرحله 2

دفترچه راهنمای مادربرد یا رایانه خود را از نظر مکان باتری بررسی کنید. اگر دفترچه راهنما را ندارید، روی برد اصلی به دنبال یک دیسک نقره ای گرد باشید که شبیه باتری ساعت است. (اگر دیسک را پیدا نکردید، ممکن است باتری CMOS شما قابل تعویض نباشد.)

مرحله 3

موقعیتی که باتری در آن نصب شده است را یادداشت کنید تا بتوانید آن را در همان موقعیت تعویض کنید.

مرحله 4

یک قسمت فلزی در معرض پوشش یا منبع تغذیه را لمس کنید تا هر گونه بار الکترواستاتیکی در بدنتان آزاد شود و سپس با انگشتان خود باتری را از ظرف خارج کنید. ممکن است لازم باشد هنگام خارج کردن باتری، یک زبانه روی پریز فشار دهید. اگر باتری دارای یک گیره فلزی در بالای خود است، باتری را از زیر گیره به طرفین بلغزانید بدون اینکه گیره را خم کنید. اگر نمی‌توانید باتری را با انگشتان خود بگیرید، می‌توانید از یک پیچ گوشتی کوچک برای بیرون کشیدن آن استفاده کنید، اما باید قبل از لمس باتری، پیچ گوشتی را از روی قاب خالی کنید.

بخوانید  5 نکته برای محافظت از آیفون در برابر هکرها

مرحله 5

شماره مدل را در سطح بالایی باتری پیدا کنید و یک مدل مشابه را برای جایگزینی بدست آورید. شماره مدل معمولا با “CR” شروع می شود. رایج ترین مدل باتری CMOS “CR2032” است، اگرچه مدل های دیگری نیز وجود دارد. شما به راحتی می توانید باتری های CMOS را به صورت آنلاین یا در فروشگاه لوازم الکترونیکی رایانه محلی خود پیدا کنید.

مرحله 6

باتری جدید را در ظرف باتری قرار دهید، به آرامی اما محکم فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد.

مقالات مرتبط:

6 ابزار تست سلامت باتری لپ تاپ شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *