فروردین 31, 1403 7:16 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تفاوت بین DSLR و Mirrorless
تفاوت بین DSLR و Mirrorless

آشنایی با تفاوت بین DSLR و Mirrorless

اگر فردی هستید که اخیراً به عکاسی علاقه مند شده اید و قصد خرید یک دوربین برای خود را دارید، باید بدانید که انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود است و دو گزینه محبوب شامل دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه هستند.

  • DSLR مخفف Digital single lens reflex است و این اساساً نسخه دیجیتالی دوربین های SLR است که به این معنی است که از سنسور تصویربرداری دیجیتال به جای فیلم فوتوژنیک برای گرفتن تصاویر استفاده می کند.
  • دوربین بدون آینه فاقد آینه است و هیچ راه طبیعی برای پیش نمایش تصاویر از طریق منظره یاب وجود ندارد.

برای آگاهی از سایر تفاوت ها و نقاط مقایسه این دو می توانید به اطلاعات زیر مراجعه کنید:

  1. وزن و اندازه

اولین تفاوت بر اساس وزن و اندازه است. یک دوربین بدون آینه بسیار سبک تر و راحت تر از دوربین DSLR حمل می شود، اما برخی از افراد ممکن است سنگین تر از این دو را ترجیح دهند. گاهی اوقات، دوربین سبک تر بهتر عمل می کند، اما در موارد دیگر، تعادل و ثابت نگه داشتن چنین دوربین هایی دشوار است. بنابراین افراد خاصی ممکن است به سراغ دوربین DSLR بروند!

بخوانید  خدمات محصولات پاناسونیک در نمایندگی ایران سرویس

  1. نقطه قیمت

قیمت یک دوربین می تواند یک عامل تعیین کننده باشد و وقتی صحبت از تفاوت بین دوربین های DSLR و Mirrorless می شود، این نکته اغلب مورد بحث قرار می گیرد. در حالی که از یک طرف امکان خرید دوربین‌های DSLR ارزان‌تر با تمام ویژگی‌های شگفت‌انگیز دست نخورده وجود دارد، از سوی دیگر، نسخه‌های ارزان‌تر دوربین‌های بدون آینه ممکن است وضوح، عمر باتری و منظره یاب نداشته باشند. بنابراین از بین این دو، دوربین DSLR از نظر هزینه خرید، انتخاب بهتری است.

  1. لنزهای موجود

از آنجایی که دوربین های DSLR برای مدت طولانی در بازار بوده اند، بنابراین انتخاب لنزهای موجود برای آنها گسترده تر از دوربین های بدون آینه است که نسبتا جدید هستند. بنابراین اگر می خواهید لنزهای زیادی داشته باشید، DSLR انتخاب بهتری خواهد بود. انتظار می رود که در چند سال آینده، دوربین های بدون آینه نیز طیف گسترده ای از لنزها را برای انتخاب ارائه دهند.

  1. عمر باتری

عامل دیگری که بر اساس آن می توانید تصمیم بگیرید که کدام دوربین را می خواهید بخرید، عمر باتری است. بدنه های بدون آینه کوچکتر به معنای اندازه باتری کوچکتر و در نتیجه عمر باتری کمتر است. از این نظر، دوربین‌های DSLR عمر باتری بسیار بهتری دارند و برای آن دسته از عکاسانی که نیاز دارند بدون نگرانی در مورد باتری در حالت کشش مداوم کار کنند، کار می‌کنند.

  1. منظره یاب

دستور کار اصلی اکثر عکاسان هنگام انتخاب دوربین، منظره یاب است. این ویژگی ممکن است بیشتر به راحتی شخصی مربوط باشد، اما از این نظر، دوربین‌های DSLR برتری دارند. دوربین‌های DSLR دارای منظره‌یاب هستند که می‌توانید دقیقاً روی چیزی که روی آن کلیک می‌کنید، ببینید که در دوربین‌های بدون آینه صدق نمی‌کند.

بخوانید  نمایندگی نوکیا تعمیر گوشی نوکیا تعمیر موبایل چینی

  1. سرعت فوکوس خودکار

نکته دیگری که هنگام انتخاب بین دوربین DSLR و دوربین بدون آینه باید در نظر گرفت، سرعت فوکوس خودکار است. از این نظر، دوربین‌های DSLR برتری دارند و در شرایط کم نور نیز عملکرد بهتری دارند. با این حال، اشتباه نیست اگر بگوییم دوربین‌های بدون آینه مانند سونی A6000 نیز به سرعت در حال پیشرفت هستند.

هر دو دوربین DSLR و بدون آینه نقاط قوت و ضعف خود را دارند و انتخاب ممکن است واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی داشته باشد. دوربین‌های DSLR انتخابی برای لنزهای قابل تعویض، عمر باتری بهتر، عکس‌برداری بهتر در نور کم و همچنین بسیاری از نکات مثبت دیگر ارائه می‌کنند. از سوی دیگر، دوربین‌های بدون آینه سبک‌تر هستند و در نتیجه حمل راحت‌تری دارند، کیفیت ویدیویی بهتری ارائه می‌دهند و می‌توانند با سرعت‌های شاتر سریع‌تر عکس‌برداری کنند. بنابراین انتخاب کاملاً با شما باقی می ماند. اگر دوربین موجود دارید و با آن مشکل دارید، می توانید برای تعمیر و سرویس لوازم خانگی با آقای راست تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *