فروردین 10, 1403 2:25 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تمیز کردن از داخل و خارج لپ تاپ
تمیز کردن از داخل و خارج لپ تاپ

چگونه لپ تاپ خود را از داخل و خارج تمیز کنیم

این یک کار خسته کننده است که شما برای سالها ممکن است آن را نادید گرفته و انجام ندهید. اما لحظه ای فرا رسیده است: شما می خواهید لپ تاپ خود را از داخل و خارج تمیز کنید. این به معنای پاک کردن کلیدها و پاک کردن اثر انگشت های قرار گرفته شده از صفحه نمایش شما است. این همچنین به معنای حذف تمام پرونده هایی است که به طور مخفیانه هنگام بارگیری در GIF بارگیری کرده اید و در آخر خبرهای خود را در شبکه های اجتماعی مرتب می کنید.

موارد مورد نیاز

  • پارچه های تمیز کننده میکروفیبر
  • ایزوپروپیل الکل
  • هوای فشرده

نظافت خارجی

قبل از انجام هر کاری ، باید دستگاه خود را خاموش کنید. آن را نیز از برق بکشید. این مهم ترین مرحله است. اگر از آن پیروی نکنید ، می توانید آسیب جدی به سخت افزار وارد کنید. یک پارچه نرم بردارید (یک پارچه میکروفیبر توصیه می شود) ، آن را کمی با آب مرطوب کنید و شروع به مالش دهید. هنگام گشت و گذار در صفحات لپ تاپ مراقب باشید ، نباید بگذارید مایعی به آنجا وارد شود.

صفحه نمایش

با پاک کردن صفحه با یک پارچه خشک صفحه را تمیز کنید. از گوشه ای به گوشه دیگری بروید. بعد ، پارچه را بردارید و آن را با مقداری آب مرطوب کنید. اگر فکر نمی کنید آب قدیمی ساده کار را به پایان برساند ، می توانید یک محلول تمیز کننده با 50 درصد سرکه و 50 درصد آب درست کنید. اما از محلول های تمیز کننده استفاده نکنید! در واقع هنگام تمیز کردن لپ تاپ ها “نباید” های زیادی وجود دارد ، بنابراین بهتر است فقط این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

بخوانید  تعویض صفحه نمایشگر Asus 1015E-DS03

ماوس

ماوس های نوری ، که برای تشخیص سطح از نور استفاده می کنند ، به تمیزکاری داخلی احتیاج ندارند – اما با گذشت زمان خارج می تواند چسبناک شود. ماوس های مکانیکی بیشتر در معرض ذرات گرد و غبار هستند که می توانند درون آن گیر کنند. چسبندگی و گرد و غبار می تواند منجر به یک ماوس سفت شود که فقط آنطور که می خواهید کار نمی کند.

با جدا کردن ماوس از لپ تاپ و از بین بردن باتری ها ، شروع کنید. از پارچه تمیز با کمی الکل برای پاک کردن قسمت بیرونی ماوس استفاده کنید. مراقب باشید مایعات داخل آن نریزد. اگر ماوس مکانیکی دارید ، می توانید با قرار دادن آن روی یک تکه کاغذ و حرکت ماوس به آنجا ، آن را سریع تمیز کنید. مقداری از گرد و غبار باید به خودی خود بریزد.

برای تمیز کردن عمیق تر ، آن را برگردانید و حلقه روکش توپ را در خلاف جهت ساعت بچرخانید تا توپ خارج شود. مجدداً با استفاده از یک پارچه مرطوب الکل هم توپ و داخل ماوس را تمیز کنید. پس از خشک شدن کامل ، قطعات را دوباره جمع کرده و ماوس براق را به لپ تاپ وصل کنید. اگر ماوس خود را مجدداً به درگاه PS / 2 متصل می کنید ، مطمئن شوید که قبل از روشن کردن لپ تاپ ، آن را دوباره به برق متصل کنید.

پد موس

اگر از ماوس پلاستیکی یا لاستیکی استفاده می کنید ، می توانید آن را با پارچه ای که با مقداری آب و کمی صابون دست یا شامپو مرطوب شده تمیز کنید. اگر از پارچه ساخته شده باشد ، ممکن است بخواهید آن را یک حمام صابون زده و با پارچه خود آن را مالش دهید. به شرط استفاده از آب خنک ، می توانید آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید. برای بهترین نتیجه ، بگذارید صفحه موس شما خشک شود.

بخوانید  روش تعویض مادربرد هواوی P20 Lite

صفحه کلید

اگر شما در حین استفاده از لپ تاپ غذا می خورید این امکان وجود دارد که ذرات غذا به راحتی به درون صفحه کلید نفوذ پیدا نمایند. قبل از ورود با پارچه مرطوب ، باید آن ها را بیرون بیاورید – مانند جارو زدن زمین قبل از پاک کردن.

با استفاده از یک قوطی هوای فشرده ، خرده ها را از سطح پاک کنید. اگر آن را ندارید ، ممکن است یک پنکه کوچک کار کند. همچنین می توانید از یک نی نوشابه استفاده کنید و از نیروی باد تولید شده در ریه استفاده کنید. فقط خرده ها را بیرون بیاورید.

بعد ، یک پارچه تمیز ، الکل ایزوپروپیل و برخی نکات Q خارج کنید. پارچه را بردارید و آن را با الکل مرطوب کنید. پارچه را روی کلیدها بچرخانید و آنها را براق کنید. سپس نوک Q را بردارید و بین کلیدها قرار بگیرید. می توانید نوک Q را در الکل غوطه ور کنید ، اما کوتاه مدت خیس بخورید.  هنگامی که پیچ و خم اصلی را اجرا کردید ، الکل باید در عرض چند دقیقه خشک شود.

نظافت داخلی

داخل دستگاه شما ممکن است بیش از قسمت بیرونی پر از چرک باشد. لپ تاپ خود را بلند کرده و آماده انجام کارهای نرم افزاری واقعی شوید.

بخوانید  مشکلات رنگ تلویزیون

پاک کردن پرونده ها در ویندوز

ویندوز 10 با یک مدیر ذخیره سازی عالی ارائه می شود. در برنامه تنظیمات ، روی System ، سپس Storage کلیک کنید. در این نمای ، می توانید پوشه هایی را که بیشترین فضا را اشغال می کنند شناسایی کنید ، سپس اینها را الک کنید تا بزرگترین پرونده هایی را که دیگر به آنها نیازی ندارید حذف کنید.

به احتمال زیاد ، لپ تاپ شما با چند برنامه از پیش نصب شده همراه شما که هرگز استفاده نکرده اید یا نمی خواهید همراه شما باشد. از شر اینها خلاص شوید. در برنامه تنظیمات ، روی برنامه ها و ویژگی ها کلیک کنید ، سپس برنامه هایی را که هرگز استفاده نمی کنید پیدا کنید و آنها را حذف کنید.

بعد ، ابزار Disk Cleanup را راه اندازی کنید. به شما امکان می دهد فایلهای موقتی را که ممکن است سرعت لپ تاپ شما را بهبود بخشد و پرونده های سیستم را پاک کنید ، که فضای ذخیره سازی را آزاد می کند.

این کافی است تا چند گیگابایت فضای دیسک برای شما ایجاد کند. اگر هنوز هم به دلیل فضا آسیب می بینید ، کارهای دیگری باید انجام شود – ویندوز 10 مملو از مکان های مخفی کوچک برای تهیه پشتیبان و پرونده های موقتی است. خوشبختانه ، مایکروسافت چندین ابزار مختلف برای پاکسازی را با سیستم عامل در اختیار شما قرار داده است و این شرکت راهنمای آنلاین تکمیل تمیزکاری کامل را ارائه می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *