فروردین 31, 1403 12:58 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تمیز کردن هد چاپ شارپ
تمیز کردن هد چاپ شارپ

نحوه تمیز کردن هد چاپ شارپ

سرهای چاپ شارپ به صورت دوره ای مسدود می شوند زیرا مقدار کمی جوهر یا گرد و غبار خشک می شود و در نازل جمع می شود. چاپ های ضعیف، خطی یا لکه دار همه علائم رایج مسدود شدن هستند، اما یک تمیز کردن ساده معمولاً می تواند کارتریج های جوهر شارپ شما را دوباره کار کند. سر چاپ به دلیل استفاده نادر از کارتریج مسدود می شود. اگر به طور مرتب چند هفته بدون چاپ کار می کنید، کارتریج های شما در نهایت خشک می شوند و باید تعویض شوند. تمیز کردن سر چاپ می تواند عمر کارتریج شما را طولانی کند و امیدوارم خرید کارتریج جایگزین را به تأخیر بیندازید! در این راهنما ما نحوه عملکرد هد شارپ را توضیح می دهیم و بهترین راه را برای تمیز نگه داشتن آنها به شما نشان می دهیم.

سر چاپی چیست؟

سر چاپ یک جزء فتوکپی است که به انتقال جوهر به صفحه کمک می کند. این کار با شلیک قطرات ریز جوهر از طریق تعداد زیادی نازل فتوکپی انجام می شود تا چاپ دلخواه ایجاد شود. وقتی یکی از این نازل ها مسدود می شود، چاپ های شما محو یا خطی به نظر می رسند.

بخوانید  آشنایی با نحوه عیب یابی سشوار

انواع فتوکپی های شارپ چیست؟

سر چاپ می تواند بخشی از کارتریج فتوکپی باشد یا در فتوکپی تعبیه شده باشد – همه چیز بستگی به فتوکپی شارپ شما دارد.

نوع 1: سرهای چاپی که در کارتریج تعبیه شده اند

کارتریج های فتوکپی با هد چاپ داخلی کارتریج فتوکپی یکپارچه نامیده می شوند. با این نوع، صفحه نازل (سر چاپ) در کنار کارتریج تعبیه شده است. هر بار که یکی از این کارتریج های فتوکپی را تعویض می کنید، سر چاپ را نیز تعویض می کنید، بنابراین اگر با کارتریج های خطی مشکل دارید، تعویض آن با کارتریج جدید معمولاً مشکل کیفیت چاپ شما را حل می کند. شارپ فقط کارتریج های فتوکپی یکپارچه را به رنگ مشکی و سه رنگ می فروشد و اغلب در مدل های ارزان تر Deskjet و فتوکپی ENVY مانند Deskjet 1112 یا ENVY 7855 استفاده می شود.

نوع 2: سر چاپی که در فتوکپی تعبیه شده است

هد چاپ شارپ که در فتوکپی تعبیه شده است از کارتریج های جوهر جداگانه برای ایجاد چاپ استفاده می کند. صفحه نازل (سر چاپ) برای این نوع کارتریج ها در فتوکپی موجود است و کارتریج ها برای ایجاد چاپ روی آن سر چاپ نصب می شوند. این نوع فتوکپی ها پس از استفاده طولانی مدت نیاز به تعویض دارند- با این حال- از آنجا که هزینه بیشتر سر چاپ ها بیش از 100 دلار است و یافتن برخی از جایگزین ها دشوار است، معمولاً خرید فتوکپی جدید ارزان تر است.

بخوانید  خرابی اتصالات لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *