اردیبهشت 6, 1403 11:24 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تمیز کردن هد چاپ
تمیز کردن هد چاپ

آموزش تمیز کردن هد چاپ

در صورتی که صفحات کپی شده به طور ناگهانی کمرنگ شده، رنگ‌ها به درستی چاپ نشده و یا خطوط روشن و تیره در آنها ظاهر شده باشند، یکی از علل به وجود آمدن این اشکالات می‌تواند کثیفی هد چاپ دستگاه کپی و مسدود شدن نازل‌های آن باشد. در صورت مشاهده هر یک از این موارد توصیه می‌شود جهت تمیز کردن هد چاپ دستگاه کپی اقدام کنید. (نکته: کارشناسان تعمیر دستگاه کپی پیشنهاد می‌کنند جهت حفظ کیفیت مناسب چاپ، حداقل یکبار در ماه دستگاه کپی روشن شود).

برای اطمینان از کثیفی و گرفتگی نازل های هد چاپ می‌توانید الگوی بررسی دهانه چاپ را انجام دهید. (در بخش‌های آتی این الگو آموزش داده می‌شود). در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع این اشکال می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی توشیبا تماس بگیرید.

بررسی هد چاپ

اما در صورتی که میان خطوط چاپ شده، فاصله‌ای مشاهده کردید، و خطوط به خوبی چاپ نشده بودند، می‌توانید جهت تمیز کردن هد چاپ دستگاه کپی اقدام کنید. (تصویر زیر نشان دهنده‌ی وجود اشکال در هد چاپ است. بنابراین در صورتی که تصویر چاپ شده توسط دستگاه شما شبیه به تصویر زیر بود جهت تمیز کردن هد چاپ و نازل های آن اقدام کنید).

بخوانید  دانستنی هایی در مورد آمپلی فایر

این مراحل را برای تمیز کردن هد چاپ دنبال کنید به گونه‌ای که هد بتواند به خوبی جوهر را پخش کند. پیش از پاک کردن هد چاپ، نازل را جهت اطلاع از نیاز هد چاپ به تمیز کردن بررسی کنید. در صورت نیاز به تمیز کردن مراحل درج شده در بخش زیر را دنبال نمایید:

تمیز کردن هد چاپ دستگاه کپی، سبب مصرف جوهر می‌شود. بنابراین تنها زمانی اقدام به این کار کنید که کیفیت چاپ پایین است.

در صورت روشن شدن چراغ مربوط به جوهر و یا چشمک زدن آن، امکان تعمیر کردن هد چاپ وجود ندارد. در این شرایط ابتدا کارتریج جوهر مورد نظر را تعویض کنید. در ادامه مطمئن گردید که دستگاه روشن بوده و چراغ جوهر نیز خاموش است.

پس از این کار، دکمه‌ی جوهر را برای مدت سه ثانیه پایین نگه دارید. تا زمانی که چراغ روشن شدن دستگاه (On) شروع به چشمک زدن کند. با این کار تمیز کردن هد چاپ دستگاه کپی آغاز شده و چراغ (On) دستگاه نیز به صورت چشمک زن باقی می‌ماند.

توجه داشته باشید که هرگز هنگام تمیز کردن هد، دستگاه خاموش نشود. خاموش کردن دستگاه در حین تمیز کردن هد دستگاه کپی، ممکن است سبب آسیب دستگاه گردد.

بخوانید  مکان فایل های دانلود شده در آیفون

نکته آخر آنکه اگر همچنان فضای خالی وجود دارد و یا الگوهای آزمایشی همچنان کم رنگ است، بار دیگر تمیز کردن هد چاپ را انجام دهید. در طول این تمیز کردن نازل ها را نیز بررسی کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *