فروردین 28, 1403 11:33 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 جوهر فتوکپی سمی
جوهر فتوکپی سمی

آیا جوهر فتوکپی شارپ سمی است؟

آیا جوهر فتوکپی سمی است؟ صادق باشیم – وقتی موضوع جوهر فتوکپی به ذهن می آید، سلامتی و ایمنی احتمالاً در لیست نگرانی ها کم است. در بالای لیست هزینه، در دسترس بودن، بازده چاپ یا حتی فروش آنها به صورت نقدی قرار دارد. اما هنوز هم، ممکن است برخی از ما بپرسیم، آیا جوهر سمی است؟ حقیقت این است که اکثر محصولات جوهر و تونر با رعایت دقیق استانداردهای صنعت و دستورالعمل های ایمنی ساخته می شوند. در حالی که اکثر جوهرها و تونرها غیر سمی هستند، محتویات بر اساس مارک و محصول متفاوت است، بنابراین باید بدانید چه چیزی در داخل جوهر و تونر فتوکپی شما وجود دارد. همچنین ارزش دارد که بدانید چگونه جوهر را از روی پوست و لباس خود بردارید!

چه چیزی در جوهر فتوکپی وجود دارد؟

جوهر فتوکپی از چه چیزی ساخته شده است؟ مواد تشکیل دهنده اکثر جوهرهای فتوکپی عبارتند از آب، اتیلن گلیکول و الکل.

علاوه بر این، رنگ ها و رنگدانه هایی وجود دارند که رنگ را به جوهر می دهند. مواد شیمیایی موجود در جوهر فتوکپی سمی نیستند، اما خوردن آن می تواند شما را بیمار کند.

آیا جوهر فتوکپی قابل خوردن است؟

اگر جوهر بنوشید چه اتفاقی می افتد؟ آیا جوهر خوراکی است؟ آیا جوهر فتوکپی سمی است؟ در صورت بلعیدن جوهر فتوکپی، سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند آب زیادی بنوشید. به طور کلی سمیت جوهر فتوکپی بسیار کم است، به ویژه برای انسان. مواد شیمیایی موجود در جوهر برای فتوکپیها مانند صابون ظرف سمی در نظر گرفته می شوند، اما خوردن جوهر توصیه نمی شود!

بخوانید  5 راه رفع سیاهی صفحه نمایش آیفون

آیا جوهر فتوکپی برای حیوانات خانگی مضر است؟

ما در مورد سمیت جوهر فتوکپی برای انسان بحث کردیم، اما حیوانات خانگی ما چطور؟ آیا جوهر فتوکپی برای گربه ها سمی است؟ آیا جوهر فتوکپی برای سگ ها سمی است؟

درست است که سگ و گربه را می توان به طعم شیرین اتیلن گلیکول کشاند، اما متأسفانه می تواند برای حیوانات خانگی بسیار مضر باشد.

به گفته Treehugger، اتیلن گلیکول می تواند برای سگ و گربه حتی در مقادیر نسبتاً کمی کشنده باشد. (انجمن انسانی ایالات متحده می گوید یک قاشق چایخوری اتیلن گلیکول می تواند برای یک گربه 7 کیلویی کشنده باشد.) اگر گربه یا سگ شما کارتریج فتوکپی خورد، فوراً آنها را نزد دامپزشک ببرید.

تونر چطور؟

فتوکپی های لیزری مورد استفاده در اکثر دفاتر از جوهر مایع استفاده نمی کنند. در عوض، آنها با یک پودر خوب به نام تونر ساخته می شوند که روی کاغذ ذوب می شوند.

تونر حاوی ترکیباتی است که در مقادیر زیاد خطرناک هستند. اما تونر مطمئناً در مقادیری که در یک دفتر در معرض آن قرار می گیرد بی خطر است.

به طور کلی، کارتریج های تونر نیز بی خطر محسوب می شوند. اما اگر آسیب ببینند یا شکسته شوند، می توانند سموم را آزاد کنند. شیمیایی به نام کربن سیاه که هنگام ایجاد تونر سیاه استفاده می شود، عامل سرطان است. برخی از تونرها حاوی مقدار کمی آهن نیز هستند.

بخوانید  عیب یابی Air MacBook

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *