اردیبهشت 4, 1403 4:30 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 حالت استراحت در PS5
حالت استراحت در PS5

آیا باید PS5 خود را در حالت استراحت قرار دهیم؟

کنسول PS5 شما دارای سه گزینه قدرت است: روشن، حالت استراحت و خاموش. حالت های روشن و خاموش بسیار ساده هستند. با این حال، در مورد فعال کردن حالت استراحت، همه چیز می تواند بسیار پیچیده شود. بسیاری از کاربران تأیید کردند که حالت استراحت باعث ایجاد انواع مشکلات و خطاها می شود. اگر این گزینه قدرت هنوز برای شما رمزآلود است، به خواندن این راهنما ادامه دهید تا در مورد آن بیشتر بدانید.

01

حالت استراحت در PS5 چیست؟

حالت استراحت یک گزینه قدرت PS5 است که به شما امکان می دهد کنسول خود را در وضعیت کم مصرف قرار دهید. این گزینه به طور پیش فرض در کنسول PS5 شما فعال است. با تشکر از این گزینه، می توانید از جایی که کار را متوقف کرده اید شروع کنید. به همین دلیل است که بسیاری از گیمرها ترجیح می دهند از حالت استراحت در مواقعی که باید بازی های خود را به مدت 30 دقیقه یا بیشتر متوقف کنند، استفاده کنند.

پس از فعال کردن حالت استراحت، مطمئن شوید که سیم برق را وصل کرده اید. قطع سیم برق AC در حالی که نشانگر قدرت PS5 شما چشمک می زند، ممکن است منجر به از دست رفتن داده شود. علاوه بر این، این می تواند منجر به خرابی بازی یا آسیب رساندن به سخت افزار PS5 شود.

بخوانید  آمپلی فایر سینما خانگی

اشکال حالت استراحت

وقتی PS5 خود را در حالت استراحت قرار می دهید، نور نارنجی پس از مدتی خاموش می شود و نمی توانید با استفاده از کنترلر کنسول را وصل کنید. در عوض، باید دکمه روشن / خاموش کنسول را فشار دهید.

مشکل این است که کنسول بوق می زند اما هیچ اتفاقی نمی افتد. دستگاه روشن نمی شود و برای روشن کردن PS5 باید دوباره از کنترلر یا دکمه پاور استفاده کنید. پس از انجام این کار، هشداری روی صفحه ظاهر می شود که می گوید کنسول باید حافظه خود را تعمیر کند.

خبر خوب این است که سونی در حال حاضر چندین به روزرسانی را برای رفع این مشکل ارائه کرده است. بنابراین، مطمئن شوید که کنسول PS5 خود را به روز نگه دارید تا از آخرین اصلاحات و بهبود سیستم بهره مند شوید.

آیا PS5 به صورت خودکار وارد حالت استراحت می شود؟

حالت استراحت به طور پیش فرض در کنسول های PS5 فعال است. این بدان معناست که کنسول شما به طور خودکار به حالت استراحت می رود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید گزینه Rest Mode را خاموش کنید.

به تنظیمات → سیستم ings صرفه جویی در مصرف برق → زمان تنظیم کنید تا PS5 وارد حالت استراحت شود Don’t Don’t Put In Rest Rest Mode را انتخاب کنید.

بخوانید  اشتراک بازی با PS4

آیا باید PS5 خود را خاموش کنم یا حالت استراحت را فعال کنم؟

حالت استراحت گاهی اوقات ممکن است کنسول شما را آجر کند. چرا این اتفاق می افتد هنوز مشخص نیست. هنوز مشخص نیست که این مشکل نرم افزاری است یا سخت افزاری. با توجه به گزارشات کاربران، بهتر است از حالت استراحت استفاده نکنید. در عوض، بازی های خود را موقتاً متوقف کنید یا کنسول خود را خاموش کنید.

آیا استفاده از حالت استراحت در PS5 بی خطر است؟

از لحاظ تئوری، استفاده از حالت استراحت بی خطر است. با این حال، بسیاری از کاربران PS5 شکایت داشتند که کنسول هیچ پاسخی نمی دهد یا هنگام خروج از حالت استراحت خطاهای مختلفی را ایجاد می کند.

برای جلوگیری از مشکلات مربوط به حالت استراحت، ابتدا همه برنامه ها و بازی های خود را ببندید. در صورت فعال کردن حالت استراحت در حالی که بازی های شما هنوز در پس زمینه اجرا می شوند، معمولاً اشکالات و اشکالات رخ می دهد.

اگر بازی شما در درایو خارجی ذخیره شده است، کمی صبر کنید تا کنسول خود را پس از بسته شدن بازی در حالت Rest (Rest Mode) قرار دهید تا خطر ایجاد مشکلات مختلف از بین برود.

مدت زمان استراحت PS5 چقدر است؟

سه گزینه حالت استراحت در PS5 وجود دارد: همیشه، سه ساعت یا خاموش. سه ساعت باید برای اکثر کاربران کافی باشد. برای فعال کردن حالت استراحت، به تنظیمات → سیستم → ذخیره انرژی → ویژگی های موجود در حالت استراحت بروید.

بخوانید  نوسان برق در تلویزیون

آیا می توانم PS5 خود را در حالت استراحت یک شب بگذارم؟

از نظر تئوری، اگر می خواهید بازی هایی با حجم فایل های بزرگ بارگیری کنید یا جدیدترین به روزرسانی های بازی یا نرم افزار را نصب کنید، می توانید کنسول PS5 خود را یک شبه در حالت استراحت بگذارید. شارژ کنترلر DualSense شما نباید بیش از سه ساعت طول بکشد. بنابراین نیازی نیست که کنسول خود را در حالت استراحت یک شبه بگذارید تا کنترلر شما شارژ شود.

با این حال، بسیاری از کاربران موارد مختلفی را گزارش کرده اند که می تواند به حالت استراحت نسبت داده شود. هنگام خواب نمی توانید کنسول خود را زیر نظر داشته باشید، بنابراین بهتر است کنسول PS5 خود را در حالت استراحت یک شبه قرار ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *