فروردین 10, 1403 1:21 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 حداکثر رساندن طول عمر سیستم UPS
حداکثر رساندن طول عمر سیستم UPS

نکاتی برای به حداکثر رساندن طول عمر سیستم UPS

عمر باتری های UPS در شرایط توصیه شده 3 تا 5 سال است. اما این شرایط توصیه شده چیست و چقدر بر طول عمر باتری UPS شما تأثیر می گذارد؟ شاید مهمتر از آن، چگونه مطمئن می شوید که عمر UPS خود به حداکثر برسد؟ محل قرارگیری واحد، دما و فرکانس دوچرخه سواری سه فاکتوری هستند که به شدت به یو پی اس و طول عمر باتری کمک می کنند. پیروی از چند دستورالعمل ساده می تواند به شما اطمینان دهد که از یو پی اس خود بیشترین بهره را می برید و در دسترس بودن خود را به حداکثر می رساند.

قرار دادن واحد

یو پی اس نباید در نزدیک پنجره های باز یا مناطقی که مقدار زیادی رطوبت دارند قرار گیرد. و محیط باید عاری از گرد و غبار و گازهای خورنده باشد. به منظور ایجاد گردش مناسب هوا و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، دریچه های تهویه در جلو، جانبی یا عقب دستگاه نباید مسدود شود.

دما

اکثر UPS ها دارای دمای کار توصیه شده هستند، معمولاً از حدود 30 درجه فارنهایت تا کمی بیش از 100 درجه فارنهایت. با این حال، در حالی که اکثر کاربران احتمالاً اطمینان دارند که به ندرت یو پی اس خود را خارج از این محدوده معتدل کار می کنند، ممکن است متوجه نشوند که در واقع دمای مطلوب توصیه شده وجود دارد.

بخوانید  روشن نشدن پلی استیشن 4

یک قاعده کلی که باید به خاطر داشته باشید این است که تقریباً برای هر 10 درجه سانتیگراد (18 درجه فارنهایت) بالاتر از دمای محیط 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت)، عمر یو پی اس و باتری آن 50 درصد کاهش می یابد.

کارکرد یا به اصطلاح دوچرخه سواری

هنگامی که قطعی برق رخ می دهد، UPS به طور خودکار به برق باتری تغییر می کند تا انرژی تجهیزات (بار) متصل شده را تأمین کند. پس از برقراری مجدد برق، باتری یو پی اس به طور خودکار باتری را شارژ می کند تا برای قطعی بعدی برق آماده شود، روندی که به چرخه تخلیه معروف است. هرچه چرخه تخلیه بیشتر اتفاق بیفتد، باتری شما سریعتر خالی می شود.

دوچرخه سواری بخشی ضروری و اجتناب ناپذیر از عملیات یو پی اس است، اما آگاهی از فرکانس دوچرخه سواری به دوچرخه سواری غیر طبیعی / مکرر کمک می کند. بسیاری از مدلهای یو پی اس نیز قابل تنظیم هستند و به کاربر این امکان را می دهد تا حساسیت به افت ولتاژ و سایر موارد گذرا را برای کاهش )سفرهای مزاحم( که بدون نیاز ظرفیت باتری مصرف می کنند، تنظیم کند.

مراقبت از دستگاه

یو پی اس هایی که بیشترین عمر را دارند و بهترین عملکرد را ارائه می دهند واحدهایی هستند که بهترین مدیریت و مراقبت از آنها ارائه می شود. ارائه نظارت بهینه بر UPS شما باید ساده باشد. فقط مطمئن شوید که برنامه شما ماهیتی ساده، سازگار و فعال دارد.

بخوانید  مشکلات مانیتور ASUS HDMI 

اگر باتری شما به پایان عمر مفید خود نزدیک می شود و یو پی اس شما کمتر از 5 سال عمر دارد، بررسی کنید که آیا یو پی اس شما واجد شرایط برنامه Charge-UPS است یا خیر. که یک بسته خنک کننده منحصر به فرد را ارائه می دهد. RBC خریداری شده از طریق برنامه Charge-UPS یک سال ضمانت اضافی در کل سیستم UPS ارائه می دهد و در صورت بروز مشکل جایگزین می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *