فروردین 9, 1403 7:52 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خاموشی لپ تاپ لنوو
خاموشی لپ تاپ لنوو

چه چیزی باعث می شود لپ تاپ لنوو ناگهان خاموش شود؟

خاموش شدن ناگهانی رایانه معمولاً نشانه مشکل برق است و می تواند بسیار ناامید کننده باشد. این می تواند باعث شود هر کاری را که روی آن کار می کنید از دست بدهید، اما ممکن است نشانه آسیب به خود لپ تاپ باشد. به طور کلی، هنگامی که یک لپ تاپ به تنهایی خاموش می شود به دلیل منبع تغذیه، بدافزار، گرم شدن بیش از حد یا مشکلات درایور است. به طور کلی، هنگامی که یک لپ تاپ به تنهایی خاموش می شود به دلیل منبع تغذیه، بدافزار، گرم شدن بیش از حد یا مشکلات درایور است.

منبع تغذیه

پشت قاب لپ تاپ شما، جایی که سیم برق واقعاً به آن متصل می شود، منبع تغذیه است که یک جعبه کوچک با یک فن در آن است. وقتی منبع تغذیه خراب شود، باعث خاموش شدن لپ تاپ شما می شود. در حالی که می توانید منبع تغذیه را خودتان تعویض کنید، سعی نکنید منبع تغذیه را باز کنید. حتی اگر آن را از برق جدا کرده یا خراب باشد، باز هم می تواند بار کشنده ای را حمل کند.

گرمای بیش از حد

رایانه ها دارای سینک های گرمایشی و فن هستند تا واحد پردازش مرکزی (CPU) را خنک نگه دارند، اما اگر CPU بیش از حد گرم شود، لپ تاپ خاموش می شود تا دیگر آسیب نبیند. افزودن خمیر حرارتی بین CPU و هیت سینک آن می تواند از گرم شدن بیش از حد و همچنین سیستم های خنک کننده کار کننده مانند فن یا خنک کننده آب جلوگیری کند. گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی می توانند در کیس لپ تاپ مکیده و جریان هوا را نیز مسدود کرده و باعث گرم شدن بیش از حد CPU شوند. با استفاده از هوای فشرده داخل رایانه را تمیز نگه دارید تا هرگونه اجسام خارجی منفجر شود.

بخوانید  گرم شدن لپ تاپ msi

بد افزار

ویروسها، اسبهای تروا و کرمها دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که برای انجام آنها برنامه ریزی شده است، و برخی از آنها برای خاموش کردن رایانه شما ایجاد شده اند، مانند کرم Sasser، که هر بار که لپ تاپ را راه اندازی می کنید، ترتیب خاموش شدن لپ تاپ آلوده را آغاز می کند. بدافزارهای جدی می توانند با کار زیاد CPU باعث خاموش شدن لپ تاپ شوند.

بدافزاری که باعث ایجاد دنباله خاموش شدن می شود ممکن است نیاز به تمیز کردن یک متخصص داشته باشد زیرا اسکن ویروس سنتی با خاموش شدن لپ تاپ قطع می شود.

خطاها

خطاهای نرم افزاری و مشکلات درایور سخت افزار نیز عامل خاموش شدن لپ تاپها هستند. بسته به نوع خطا، ممکن است رایانه برای بازیابی مجدد خود را تنظیم مجدد کند، یا ممکن است لازم باشد درایور سخت افزار را به روز کنید. راه اندازی رایانه در حالت ایمن به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا علت این امر است یا خیر، زیرا حالت ایمن تنها با سخت افزار و نرم افزار اصلی بارگذاری شده هنگام راه اندازی اجرا می شود. اگر رایانه در حالت ایمن کار می کند، احتمالاً یک نرم افزار یا درایور نرم افزار مقصر است. همچنین ممکن است قطعات سخت افزاری مانند حافظه (RAM)، مادربرد یا کارت گرافیک خراب شوند.

بخوانید  خرابی کلید پاور مانیتور ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *