فروردین 31, 1403 11:20 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خرابی از ابخوردگی تبلت
خرابی از ابخوردگی تبلت

خرابی ناشی از ابخوردگی در تبلت

من یک خبر بد برای شما دارم: انداختن تلفن یا تبلت در آب (چه حمام، سینک، توالت یا استخر) باعث آسیب جبران ناپذیری می شود. دیگر نیازی به برنامه، بازی، فیس بوک، تماس تلفنی یا مرور نیست. همه رفته اند. اما این همه خبر بد نیست. اگر تلفن یا تبلت را روشن بگذارید، با مشکل مواجه خواهید شد. خاموش کردن سریع آن ممکن است فقط دستگاه شما را ذخیره کند. در واقع، چندین مرحله وجود دارد که می توانید آب را از تبلت یا تلفن خود خارج کرده و آن را از خرابی نجات دهید.

تبلت من خیس شده و روشن نمی شود

مهم است وقتی تبلت شما خیس می شود سریع عمل کنید. آب و برق به سادگی با هم کنار نمی آیند. یک دستگاه مرطوب می تواند کوتاه شود و حتی به شما شوک الکتریکی وارد کند. آب می تواند به صفحه آسیب برساند و به حاشیه ها، شکاف ها، زیر صفحه نمایش و داخل حفره باتری نفوذ کند.

در اصل، اجازه دادن به خیس شدن تلفن یا تبلت شما ایده بدی است و از شما می خواهد که در اسرع وقت اقدام کنید.

به طور خلاصه، تلاش برای روشن کردن آن را متوقف کنید. اگر می خواهید تلفن دوباره کار کند، باید بگذارید خشک شود.

بخوانید  تعویض فن خنک کننده HP dm1-3010nr

تبلت خود را در آب فرو برده اید؟ خاموشش کن!

اگر تلفن شما به اندازه کافی در معرض آب قرار گرفته است تا شما را نگران کند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را خاموش کنید! در همین حال، اگر از تلفن با باتری قابل جابجایی استفاده می کنید، محفظه را باز کرده و باتری را خارج کنید.

ممکن است وقتی تلفن خیس می شود بیرون باشید و یا در خانه یا دفتر باشید. در هر صورت، شما باید یک سطح صاف و خشک پیدا کنید که می توانید برای مراحل زیر از آن استفاده کنید. اقدامات سریع توصیه می شود — عدم انجام سریع مراحل زیر منجر به آسیب دائمی تلفن یا تبلت می شود!

هر چه می توانید فوراً خشک کنید

خوشبختانه تبلت ها خیلی راحت از هم جدا نمی شوند. اگر چنین می کردند، احتمالاً هر بار که کنار گذاشته می شدند، تکه تکه می شدند!

با این حال، همراه باتری، دو مورد دیگر را می توان حذف کرد:

  1. سیم کارت: این را بازیابی کنید، با حوله کاغذی خشک کنید و در جایی امن نگه دارید.
  2. کارت جداگانه micro SD: کارت را بردارید و خشک کنید. توجه داشته باشید که همه دستگاه ها دارای کارت SD قابل جابجایی نخواهند بود.
بخوانید  تعویض مادربرد هواوی ایسند W1

دلیل این امر ساده است — آب به همه جا می رسد! با برداشتن این دو کارت، می توانید شکاف ها را با مقداری دستمال کاغذی خشک کنید تا آب باقی مانده خیس بخورد.

خشک کردن تلفن یا تبلت

با اسلات سیم کارت و SD متوقف نشوید. هر آبی که در دستگاه خاموش خود می توانید پیدا کنید باید در اسرع وقت پاک شود.

اطمینان حاصل کنید که تمام قطرات آب در اطراف لبه صفحه نمایش خیس شده اند. همچنین سوراخ ها و حاشیه های پیچ — در واقع، در همه جا در قسمت بیرونی تلفن یا تبلت خود را بررسی کنید.

بدون جدا کردن دستگاه، این امر به همان اندازه خشک است که می توانید آن را به صورت فیزیکی بدست آورید. باز کردن تلفن یا تبلت اتفاقی خطرناک است. شما فقط رطوبت را متقاعد می کنید که با صفحه اصلی و سایر اجزا تماس پیدا کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *