فروردین 9, 1403 2:32 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خرابی رایج ups
خرابی رایج ups

علل شایع خرابی UPS

وقتی نوبت به سوء عملکرد UPS می رسد، هیچ کمبودی برای مجرمان احتمالی وجود ندارد. در حقیقت، گفته می شود خرابی سیستم UPS شایع ترین علت قطعی برنامه ریزی نشده مراکز داده است که می تواند هزینه 740،357 دلار برای مشاغل به همراه داشته باشد. به عنوان اولین خط دفاعی در حفاظت از تجهیزات مهم خود، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که ناآگاهانه قسمتی از سیستم UPS خود را به خطر بیاندازید.

تهدیدهای زیادی وجود دارد که ممکن است باعث خرابی یو پی اس شما شود. خوشبختانه تا زمانی که سیستم را حفظ کنید، بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند. در اینجا برخی از رایج ترین مشکلاتی که باعث خرابی یو پی اس می شوند آورده شده است.

باتری

باتری قلب هر سیستم یو پی اس است، بنابراین اغلب عامل اصلی خرابی یو پی اس می شود. صرف نظر از سن آنها، باتری های UPS باید به صورت شش ماهه به عنوان بخشی از ویزیت PM بررسی شوند که شامل آزمایش امپدانس، ارزیابی عملکرد و ارزیابی نقاط ضعف احتمالی است.

شایع ترین علت خرابی باتری UPS، دما یا واریانس نادرست است که زمانی اتفاق می افتد که دمای باتری خارج از محدوده ایده آل 22-25 درجه سانتی گراد باشد. یکی دیگر از مشکلات رایج، شارژ بیش از حد و شرایط نامناسب ذخیره سازی است که در هر دو حالت می توان طول عمر باتری را به نصف کاهش داد.

بخوانید  ارتقا قطعات لپ تاپ لنوو

نکته کلیدی برای اطمینان از اینکه UPS شما می تواند حداکثر طول عمر خود را داشته باشد، انجام اقدامات پیشگیرانه است. انجام منظم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یو پی اس می تواند به افزایش طول عمر باتری، تشخیص ناهنجاری ها و شناسایی خرابی باتری قبل از ایجاد فاجعه کمک کند.

خازن ها

یک یو پی اس معمولی دارای دوجین یا بیشتر اندازه های مختلف خازن است که وظیفه صاف کردن و فیلتر کردن نوسانات ولتاژ را بر عهده دارند. متأسفانه خازن ها با گذشت زمان درست مانند باتری ها تحلیل می روند. با این حال، ممکن است بتوانید عمر مفید آن را در شرایط مطلوب کار افزایش دهید – برای مثال، انتظار می رود که یک خازن معمولی هفت سال زمان استفاده داشته باشد، اما اگر به درستی نگهداری شود تا 10 سال عمر مفید را ارائه می دهد.

علیرغم اینکه یک جزء نسبتاً ساده از یو پی اس است، خازن هنوز بخش مهمی از UPS است و بنابراین باید مرتباً بررسی شود. این به این دلیل است که خرابی خازن ممکن است UPS را به حالت بای پس سوق دهد، در این حالت نمی تواند از بارهای پایین دست محافظت کند و بنابراین عمر مفید یو پی اس را کوتاه می کند. نگهداری پیشگیرانه از این عنصر معماری یو پی اس که اغلب نادیده گرفته می شود، ممکن است ارزش سیستم UPS را که از سیستم الکترونیکی حیاتی شما محافظت می کند، افزایش دهد.

بخوانید  تلویزیون‌های سینمای خانگی دوو

فن ها

بعد از باتری ها و خازن ها، مظنون بعدی برای خرابی یو پی اس، قطعات کوچکتر معیوب مانند فن ها، کنتاکتورها، سنسورها و برد مدار هستند، که بیشترین علت فن ها هستند.

قطعات الکترونیکی داخل یک سوئیچ UPS با فرکانس بسیار بالا، بنابراین مقدار زیادی حرارت ایجاد می کند، بنابراین از فن ها برای خنک کردن یو پی اس با انتقال مقدار زیادی هوا از طریق یو پی اس استفاده می شود. عموماً عمر فن های خنک کننده بسته به سازنده بین 3 تا 5 سال است.

خرابی فن منجر به افزایش سریع دما می شود که ممکن است باعث شود اینورتر یا یکسو کننده یا شارژر ناگهان خاموش شود. این مشکل ممکن است به دلیل چربی پراکنده شده در یاتاقان های آب بندی شده و تجمع گرد و غبار بر روی ورودی های هوا ایجاد شود، که باعث می شود فن ها بیشتر تلاش کنند تا بتوانند هوا را در حرکت نگه دارند.

برخی از تولیدکنندگان یو پی اس در طراحی منبع تغذیه بدون وقفه خود مازاد فن را ایجاد می کنند، که نشان دهنده خرابی فن بدون آسیب رساندن به بار به دلیل خاموش شدن اینورتر است.

علاوه بر این، اکثر تولید کنندگان بین پنج تا هفت سال جایگزینی پیشگیرانه را توصیه می کنند. اگرچه تعویض فن هایی که هنوز خراب نشده اند ممکن است بیهوده به نظر برسد، هزینه تعویض یک فن معمولاً بسیار ارزان تر از هزینه کار مرتبط با یک مهندس UPS و زمان مورد نیاز برای تکمیل جایگزینی است.

بخوانید  7 علت شایع خرابی یو پی اس

خلاصه

عوامل متعددی می توانند در خرابی یو پی اس نقش داشته باشند، که ممکن است زمان و هزینه قابل توجهی را برای تجارت شما از دست بدهد. به جای انتظار برای خرابی UPS و ضرر ناشی از آن، بهتر است در حین بازدیدهای تعمیر و نگهداری، یک بررسی معمول و جایگزینی انجام دهید.

با برنامه ریزی در بازرسی معمول یو پی اس، از مشاغل خود در برابر خرابی در برابر خرابی یو پی اس محافظت کنید. در Northern Lights Data، ما می توانیم یک راه حل سفارشی را برای برآوردن نیازهای مدیریت توان به شما ارائه دهیم. با بررسی ها و تعمیرات معمول پیشگیری از یو پی اس، تیم ما از متخصصان متخصص برق UPS تمام سیستم ها را بازرسی و نظارت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که کسب و کار شما مجهز به همه چالش ها است. زمان خرابی و تلفات خود را کاهش دهید و همین امروز با مشاور برجسته مدیریت نیرو در نیوزلند تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *