فروردین 10, 1403 3:43 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دانستنی هایی در مورد آمپلی فایر
دانستنی هایی در مورد آمپلی فایر

آمپلی فایر دستگاهی است که کیفیت صدای دستگاه‌­های صوتی را افزایش می دهد و موجب تقویت صدای آنها می شود؛ با توجه به اینکه کیفیت صدای پایین در بلندگوها در مکانهایی که نیاز به صدای بلند و با کیفیت است یک چالش محسوب می شود، آمپلی فایر نقش مهمی در زمینه حذف این چالش ایفا می کند. در سال 1906 لی دی فورست اولین آمپلی فایر را ابداع کرد؛ در آن زمان کاربرد آمپلی فایرها به شکل گسترده کنونی نبود و تنها از آن برای تقویت صدای تلفن و سیگنال­‌های رادیویی استفاده می شد؛ اما سال‌ها بعد از آمپلی فایر به منظور تقویت صدای گیتار الکتریک و سازهای برقی نیز استفاده شد. در گذشته از لامپ های خلا در ساخت آمپلی فایرها استفاده می شد که در آن پس از اتصال جریان برق پرتاب الکترون به سمت آند در محیط خلا انجام می شد و سپس با داغ شدن کاتد این لامپ‌ها گرم می شدند، جریان را کنترل، یکسو سازی و قطع­‌ و ­وصل می کردند. در سالهای بعد به علت مشکلاتی که این لامپ‌ها داشتند از جمله گرمای بسیار بالای آنها، هدر رفتن مقدار زیادی از انرژی، بزرگ بودن آنها و قیمت زیاد آنها ترانزیستورها با قیمتی پایین تر و  توانایی‌های بیشتر جای لامپ‌ها را در ساخت آمپلی فایرها گرفتند.

اساس کار آمپلی ­فایر

سیگنالی که از پخش کننده صوتی خارج می شود توسط آمپلی فایر تقویت شده سپس با کیفیت بالاتر و بدون هیچ نویزی به بلندگوها انتقال پیدا می کند.

بخوانید  اتصال PS4 با HDMI به تلویزیون

کاربرد آمپلی فایر

آمپلی فایر بر اساس نیازی که افراد به آن دارند و در مکان­هایی که نیاز به تقویت صدا وجود دارد استفاده می شود. امروزه امپلی فایرها در مکانهای بزرگی از جمله مدارس، مساجد، سالن های همایش، نمایشگاه­ها، آمفی تئاترها، ادارات و سایر مکان­های مشابه کاربرد بسیاری دارند. یکی دیگر از کاربردهای رایج آمپلی فایرها استفاده از آنها در خودرو است است که با توجه به سلیقه و نیاز کاربران به کیفیت و بلندی صدا از تنوع بسیاری برخوردارند.

برد آمپلی فایر

برد آمپلی فایر مشخص ترین قطعه در یک آمپلی فایراست که سایرقطعات الکترونیکی روی آن نصب شده اند واز هماهنگی ونظم موجود بین این قطعات یک آمپلی فایر کار خود را به نحو احسنت می تواند انجام دهد.

آمپلی فایر

انواع آمپلی فایر بر اساس توان

در ادامه مهم ترین انواع آمپلی فایر از نظر قدرت و توان را به شما معرفی می کنیم.

Ultra Micro Amp

این نوع آمپلی فایر سیگنال بسیار ضعیف چند نانومتر و کمتر از آن را تقویت می کند که از این دسته آمپلی فایرها جهت تقویت صدا در موضوعات علمی و تحقیقاتی استفاده می شود.

Micro Amp

این نوع آمپلی فایر سیگنالهای ضعیف چند میکروولت و کمتر از آن را تقویت می کند که این دسته نیز کاربرد مشابهی در موضوعات علمی و تحقیقاتی دارد.

بخوانید  َآشنایی با مشکلات رایج گوشی آیفون 12

آمپ پر قدرت

از این نوع آمپلی فایرها جهت تقویت سیگنال­های چند ولت و بالاتر از آن استفاده می شود که جزء دسته آمپلی فایرهایی قرار می گیرد که تقویت صدای صنعتی را به عهده دارند.

آمپ قدرت

از این نوع آمپلی فایر جهت تقویت سیگنالهای متوسط که جزء دسته آمپلی فایرهای خانگی محسوب می شوند استفاده می شود که کمتر از چند ولت است.

آمپ ضعیف

با توجه به نام آن، این نوع آمپلی فایر وظیفه تقویت سیگنال­های ضعیف را به عهده دارد؛ این سیگنال­های ضعیف معمولا از هدفون­ها و بلندگوهای تلقن همراه خارج می شوند.

آمپلی فایر

عوامل موثر در خرابی آمپلی فایر

خرابی آمپلی فایر دلایل متعددی می تواند داشته باشد که از جمله مهمترین آنها خطای کاربران آن است؛ گاهی آمپلی فایر روشن است ولی هیچ صدایی پخش نمی شود در این زمان ممکن است خطاهایی در اتصال و راه اندازی دستکاه وجود داشته باشد که بهتر است کابلهای رابط، کلیدهای دستگاه و سیم های بلندگو کنترل و بررسی شود اگر مشکل حل نشد در این حال احتمال آسیب دیدگی دستگاه وجود دارد که بهترین تصمیم در این زمان مراجعه به مراکز تعمیر تجهیزات الکترونیکی می باشد.

جک یا پلاگین

یکی از مهمترین عواملی که ما را وا می دارد تا به مراکز تعمیر تجهیزات الکترونیکی مراجعه کنیم خرابی قطعات روی برد آمپلی فایر می باشد؛ معمولا اصلی ترین خرابی ها مربوط به جک­ها یا پلاگین­ها می باشد که در صورت چرب شدن می توانند مانع عملکرد درست در انتقال سیگنال­های صوتی شوند. در این زمان با استفاده از دستگاه مولتی­متر می توانیم اتصالات جک­ها را کنترل کنیم، اگر دستگاه خرابی پلاگین و جک را نشان داد نیاز به تعمیر برد می باشد.

بخوانید  نشانه های تعویض باتری لپ تاپ لنوو

روش تعمیر آمپلی فایر

تعمیر آمپلی فایر نیازمند دانش و تخصص کافی در این زمینه می باشد؛ آشنایی کامل با قطعات این دستگاه، دانش کار با هویه دو دانش و تخصص اصلی جهت تعمیر این دستگاه می باشد. افرادی که از تخصص کافی برخوردار نباشند باید به شرکت­‌ها و مراکز تخصصی که از این دانش برخوردارند مراجعه کنند و تعمیر دستگاه خود را به آن­ها بسپارند. شرکت … یکی از این مراکز است که از تیم متخصص و با تجربه در زمینه تعمیرات تجهیزات الکترونیکی استفاده می کند؛ شما می توانید جهت ارتباط با کارشناسان ما از راه­‌های ارتباطی که در وبسایت قابل دسترس است استفاده نمایید. تیم کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما می باشند. از شما خواهشمندیم که با شرکت در صفحه نظرسنجی و ارسال نظر ما را در فعالیت بهتر یاری کنید.

آیا می دانید: مشکلات رایج سیستم های صوتی خودرو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *