اردیبهشت 1, 1403 8:41 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 درایو نوری لپ تاپ HP
درایو نوری لپ تاپ HP

مشکلات رایج درایو نوری لپ تاپ HP

درایو نوری لپ تاپ یکی از قطعات مهم سخت افزاری و وظیفه خواندن و نوشتن اطلاعات روی هارد دیسک را به عهده دارد. این قطعه هوشمند کلیه اطلاعات موجود را بعد از پردازش برای مدت زمان مشخصی در خود ذخیره می‌کند.

شایع‌ترین مشکلات درایو نوری لپ تاپ فرسودگی یا خرابی لنز آن بوده که در اثر استفاده بیش از اندازه از بخش DVD لپ تاپ به وجود می‌آید. این مشکل هنگام استفاده بیش از حد کاربر از دستورات AutoRun به اوج خود می‌رسد.

برای آَشنایی بیشتر با دلایل خرابی و راهکار تعمیر درایور نوری لپ تاپ همراه ما باشید.

نحوه تعمیر لنز درایو نوری لپ تاپ

اگر طی روزهای اخیر با مشکل لنز و درایو نوری مواجه شده‌اید، در این بخش راهکارهایی برای رفع و تعمیر این بخش بیان می‌گردد.

مرحله اول

ابتدا توصیه می‌کنیم درب DVD writer را باز کرده و چشمی لنز درایو را با پنبه و الکل تمیز کنید زیرا گاهی اوقات مشکل مذکور به دلیل گرد و غبار به وجود آمده و با تمیز کردن لنز برطرف خواهد شد.

مرحله دوم

اگر مشکل پیش آمده با نظافت لنز از بین نرفت، با مراجعه به یکی از مراکز و نمایندگی‌های تعمیر لپ تاپ، اقدام به تعویض لنز درایو نوری کنید. توصیه اغلب تعمیرکاران تعویض قطعه معیوب بوده زیرا تعمیر آن ارزش چندانی ندارد.

بخوانید  تعمیر لپ تاپ اچ پی

مرحله سوم

گاهی اوقات لنز از نظر فیزیکی کاملاً سالم بوده اما هنگام اجرای سی دی و دی وی دی مشکل دارد در این شرایط مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

وارد قسمت Device manager شده و روی DVD writer خود کلیک کنید سپس آن را غیر فعال (uninstall) کرده و مجدداً آن را نصب کنید.

مرحله چهارم

ممکن است مشکل به دلیل خرابی موتور چرخاننده دیسک نوری به وجود آید در این شرایط ناچار به تعویض موتور بوده در غیر این صورت، مکانیزم دستگاه به کلی از کار خواهد افتاد.

یکی دیگر از راهکارهای رفع مشکل موتور گرداننده دیسک تمیز کردن دوره‌ای آن است که به وسیله پنبه و مقداری الکل سفید انجام می‌شود.

نمایندگی محصولات HP در تهران

ضعیف شدن لنز درایو نوری سبب بروز مشکلاتی در خواندن و نوشتن اطلاعات لپ تاپ شده که کاربر باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کند. شایان ذکر است اگر مشکلات درایو با نظافت آن از بین نرود یعنی لنز لپ تاپ شما دچار مشکل شده و بهترین کار مراجعه به یکی از نمایندگی‌های محصولات HP درتهران است.

 تمایندگی HP در تهران یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده کلیه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری حوزه تعمیر لپ تاپ بوده و تمام خدمات آن به جز تعداد محدودی مشمول گارانتی (ضمانت نامه) می‌شود.

بخوانید  تغییر سوالات امنیتی اپل ایدی

بدیهی است این مرکز خدمات تعویض و نگهداری سایر برندهای لوازم الکترونیک هم شامل شده و با بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به عیب یابی این محصولات می‌پردازد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *