فروردین 9, 1403 2:33 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل از دست دادن توان مایکروویو
دلایل از دست دادن توان مایکروویو

آیا اجاق های مایکروویو با گذشت زمان قدرت خود را از دست می دهند؟

اجاق‌های مایکروویو به یکی از لوازم اصلی آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌اند و بیشتر مردم آنقدر عادت کرده‌اند که بتوانند غذا را در اجاق مایکروویو خود به سرعت و به راحتی گرم کنند که به این فکر نمی‌کنند که دستگاه چقدر خوب کار می‌کند. اگر فکر می کنید اجاق مایکروویو قدیمی شما کند شده یا مقداری از قدرت خود را از دست داده است، ممکن است درست گفته باشید. با گذشت زمان، اجاق‌های مایکروویو بخشی از قدرت و توانایی پخت و پز خود را از دست می‌دهند، بنابراین ممکن است لازم باشد مایکروویو خود را جایگزین کنید.

چه چیزی باعث از دست دادن توان مایکروویو می شود؟

قدرت اجاق مایکروویو به مرور زمان کاهش می یابد زیرا لوله مگنترون آن ضعیف می شود. لوله مگنترون یک سیستم با ولتاژ بالا است که از میدان های مغناطیسی و الکتریکی برای ایجاد امواج نوسانی استفاده می کند که به اطراف اجاق می تابند و غذا را گرم می کنند. این منبع انرژی و قدرت مایکروویو است.

همانطور که لوله مگنترون ضعیف تر می شود و کارایی آن کمتر می شود، اجاق مایکروویو قدرت کمتری پیدا می کند. اگر متوجه شدید درب مایکروویو به درستی آب بندی نمی شود، این نشانه واضحی برای تعویض اجاق مایکروفر است. مایکروویوها معمولاً دارای یک ویژگی ایمنی هستند که باعث می‌شود در صورت باز بودن درب نتوانند کار کنند، اما ممکن است درب درب شکسته شود که برای سلامتی شما خطرناک است. قرار گرفتن منظم در معرض انرژی ساطع شده از مایکروویو می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود، بنابراین مطمئن شوید که درب منزل خود را به طور منظم بازرسی کنید.

بخوانید  مقایسه سانترال با ویپ 

طول عمر لوله مگنترون مایکروویو

لوله مگنترون مایکروویو معمولی عمر متوسطی معادل 2000 ساعت دارد. این بدان معناست که شما باید بتوانید مواد غذایی را به مدت 2000 ساعت در یک اجاق مایکروویو معمولی بپزید و گرم کنید قبل از اینکه فر برق از بین برود. ممکن است تا زمانی که در مورد نحوه استفاده از اجاق مایکروویو خود فکر نکنید، زمان زیادی به نظر نمی رسد. اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً هر بار چند دقیقه یا چند ثانیه از آن استفاده می کنید. اگر روزانه 15 دقیقه از مایکروفر استفاده کنید، 22 سال طول می کشد تا به نقطه کارکرد 2000 ساعت برسد.

عوامل کاهش طول عمر

اگرچه عمر متوسط ​​یک لوله مگنترون 22 سال است، اما تعدادی از عوامل می توانند باعث کاهش این تعداد و کاهش سریعتر قدرت مایکروویو شوند. از جمله قرار دادن مکرر فلز زیاد در اجاق مایکروویو، تغذیه مداوم آن از طریق ولتاژ خیلی زیاد یا خیلی کم، نصب نامناسب دستگاه، مسدود کردن راهنمای موج اجاق مایکروویو و استفاده مداوم از دستگاه در حد بالای حرارت آن. تحمل

ملاحظات جایگزینی

یک رستوران شلوغ ممکن است هر سال نیاز به تعویض اجاق ‌های مایکروویو خود داشته باشد، اما ممکن است این کار را نکنید. اگر اجاق مایکروویو شما چندین سال از عمر آن می گذرد و فکر می کنید برق آن قطع شده است، احتمالاً لوله مگنترون آن به پایان عمر خود رسیده است. در این صورت، ممکن است زمان آن رسیده باشد که مایکروویو خود را جایگزین کنید.

بخوانید  3 راه افزایش سرعت گوشی آیفون

اگر هنگام گرم شدن غذا متوجه هر نوع جرقه، دود یا بوی سوختگی مداوم شدید، ممکن است نیاز به تعویض مایکروویو خود داشته باشید. اگر هر یک از این علائم رخ داد، مایکروویو خود را فورا خاموش کنید (در صورت امکان آن را از برق بکشید) و فورا آن را تعویض کنید. اگر اجاق مایکروویو نسبتاً جدید شما در گرم کردن یا پختن غذا مشکل دارد، ممکن است بخواهید قبل از سرمایه گذاری در یک مایکروفر جدید برای تعمیرات احتمالی تحت ضمانت با سازنده تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *