فروردین 31, 1403 4:50 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل ایجاد لکه های سیاه در مانیتور لپ تاپ
دلایل ایجاد لکه های سیاه در مانیتور لپ تاپ

یکی از موضوعاتی که کاربران را خیلی می‌ترساند، مواجه شدن با لکه‌های سیاه ایجادشده بر روی صفحه لپ‌تاپ می‌باشد. این مشکل می‌تواند علت‌های متفاوت و متعددی داشته باشد، ترس کاربران از این است که آیا می‌توان ال سی دی لپ‌تاپ خود را تعمیر کنیم؟ هزینه تعمیر آن چه قدر است؟ آیا تعمیر می‌شود یا نیاز به تعویض دارد؟ به همه این سوال‌ها سعی می‌شود که در این مقاله پاسخ داده شود.

علت به وجود آمدن لکه‌های سیاه در مانیتور لپ تاپ

آیا تا به حال به دلایل به وجود آمدن لکه های سیاه روی صفحه نمایش لپ تاپ فکر کرده اید؟ اگر پاسختان منفی است، در این بخش همراه ما باشید تا شما را با دلایل مهم به وجود آمدن این مشکل آشنا کنیم.

پیکسل سوختگی

یکی از شایع ترین و مهم ترین علت‌هایی که می‌تواند موجب به وجود آمدن لکه‌های سیاه بر روی دستگاه لپ‌تاپ شما شود پیکسل سوختگی است. اما این واژه اصلا یعنی چه؟ پیکسل سوختگی اصطلاحی است که برای وقتی که یک یا تعدادی از پیکسل‌های صفحه لپ‌تاپ شما سوخته باشد به کار می‌رود. پیکسل‌ها ریزترین قطعه‌های تصویر لپ‌تاپ شما هستند که با روشن و خاموش بودن تصویر را نمایش می‌دهند. در راستای نمایش تصویر، کارکرد زیاد، ضربه خوردن به صفحه لپ‌تاپ، استفاده طولانی مدت لپ‌تاپ با بالاترین میزان روشنایی علت‌های شایع سوختن پیکسل‌های لپ‌تاپ شما می‌باشد. در نتیجه‌ی این امر باید به دنبال تعمیر هر چه سریعتر این مشکل باشید چرا که امکان گسترش یافتن این سوختگی در سطح لپ‌تاپ شما وجود دارد.

بخوانید  عیب یابی G4 Powerbook جیوه تیتانیوم

مشکل در مادربرد لپ‌تاپ

پیش از گفتن راجع به این مسئله باید اشاره کنیم که تنها مشکلات حاد و شدید است که باعث می‌شود ایراد در مادربرد تاثیر اینگونه ای بر روی صفحه لپ‌تاپ بگذارد. سوختن مقاوت‌های روی برد نیز می‌تواند علت این مشکل باشد.

مشکل در ماتریس لپ‌تاپ

ماتریس لپ‌تاپ نیز یکی از بخش‌های بسیار حساس لپ‌تاپ است که با کوچک ترین ضربه یا اختلالی می‌تواند موجب ایجاد چنین پیامدهایی باشد.

عدم عملکرد صحیح واحد‌های گرافیکی

واحد گرافیکی مسئول ارسال تصویر به صفحه نمایش می‌باشد پس بعید نیست که برخی از مشکلات به وجود آمده برای صفحه نمایش از ایجاد اختلالاتی در سیستم گرافیکی لپ‌تاپ شما باشد. گاهی نیز درایور کارت گرافیک مشکل دارد و نمی‌تواند تصویر را به خوبی ارسال کند. این می‌شود که بعضی وقت‌ها در انتقال تصویر اختلال به وجود می‌آید.

لکه های سیاه در مانیتور لپ تاپ

تعمیر پیکسل سوختگی لپ‌تاپ ایسر

تا اینجا گفتیم که پیکسل سوختگی بدترین نوع به وجود آورنده‌ی لکه‌های سیاه بر روی تصویر است.

اگر با چک کردن گزینه‌های دیگر مطمئن شدید که پیکسل سوختگی به خاطر عوامل دیگر نبوده و مشکل از پیکسل سوختگی می‌باشد، نیاز است تا با یک متخصص مشکل خود را در میان بگذارید.

متاسفانه باید گفت اگر مطمئن شوید که مشکل پیکسل سوختگی است تنها راه حل آن عوض کردن ال سی دی لپ‌تاپ است. ابتدا شاید به نظرتان هزینه تعویض این قطعه با قطعه اصل نسبتا زیاد به نظر برسد اما باید بدانید که هزینه صرف شده به خاطر کیفیت بالای اجزای جایگزین شده می‌باشد و این هزینه برای ادامه کارایی خوب و طول عمر لپ‌تاپ شما لازم است.

بخوانید  تعویض پیچهای پنج سو آیفون 7 پلاس

لپ‌تاپ‌ها در زندگی امروزی یکی از اجزای جدا نشدنی زندگی ما هستند. به طوری که کار، تحصیل، تفریحات، خرید‌ها و … ما به آن‌ها وابسته است که اگر روزی دچار مشکل شوند باعث ناراحتی ما می‌شوند در نتیجه به سرعت در راستای حل مشکل و بهبود وضعیت لپ‌تاپ خود برمی‌آییم. در این مقاله پرداختیم به اینکه لکه‌های سیاه روی صفحه مانیتور لپ‌تاپ به چه علت به وجود می‌آیند و راهکار‌هایی از قبیل رفع پیکسل سوختگی و تعویض صفحه مانیتور را بیان کردیم، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به بررسی لپ تاپ خود می‌توانید با نمایندگی‌های مجاز لپ‌تاپ ایسوس ارتباط برقرار کنید.

آیا می دانید: 5 مشکل رایج لپ تاپ ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *