فروردین 30, 1403 4:59 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل زنگ زدگی ماکروفر
دلایل زنگ زدگی ماکروفر

دلایل زنگ زدگی ماکروفر/ اجاق‌های مایکروویو از لوازم آشپزخانه‌ای هستند که تهیه و پخت غذا را آسان می‌کنند. با این حال، مانند سایر وسایل برقی، آنها نیز تحت تأثیر مشکلات مختلفی مانند زنگ زدگی در داخل قرار دارند. بیایید دریابیم که علت این مشکل چیست و آیا می توان آن را برطرف کرد. چرا اجاق های مایکروویو داخل آن زنگ می زند؟ زنگ زدگی در داخل مایکروفر به دلیل قدیمی بودن فر و عوامل محیطی مانند رطوبت ایجاد می شود. همچنین در صورت ریختن مایع داخل فر و تمیز نشدن صحیح آن با پارچه خشک ایجاد می شود. زنگ‌هایی که در داخل مایکروویو ایجاد می‌شوند می‌توانند خطرات ایمنی و سلامتی ایجاد کنند. بیایید در مورد زنگ زدگی اجاق مایکروویو با جزئیات صحبت کنیم.

چگونه زنگ زدگی روی سطوح مایکروفر ایجاد می شود؟

زنگ زمانی ایجاد می شود که یک سطح فلزی با هوا و رطوبت تماس پیدا کند. اکسیژن موجود در هوا باعث اکسیده شدن سطح فلز در معرض و ایجاد لایه ای از زنگ می شود.

زنگ به ظاهر وسایل برقی مانند اجاق های مایکروویو آسیب می رساند. اما مهمتر از آن، کارایی و کیفیت دستگاه را تحت تأثیر قرار می دهد. زنگ زدگی می تواند عملکرد را مختل کند و باعث شود دستگاه رفتار نامنظم نشان دهد. وجود زنگ زدگی همچنین می تواند جرقه های خطرناک و آتش سوزی ایجاد کند و منجر به حوادث شود.

اگرچه زنگ زدگی روی هر سطحی از اجاق مایکروویو شایسته توجه است، اما زمانی که زنگ در داخل اجاق باشد خطرناک تر است. می توانید مدتی با نادیده گرفتن زنگ زدگی در قسمت بیرونی اجاق از بین ببرید. با این حال، هرگز نباید زنگ زدگی روی سطح داخلی را نادیده بگیرید. وجود زنگ زدگی در قسمت بیرونی اجاق گاز نگرانی های ایمنی جدی ایجاد نمی کند مگر اینکه به داخل کوره نفوذ کند. همچنین می توان آن را به راحتی تعمیر کرد.

بخوانید  روشن نشدن ماکروفر به چه علت است

با این حال، زنگ زدگی داخل فر، دستگاه را برای تهیه غذا ناامن می کند. می تواند به سرعت پخش شود و دستگاه را برای استفاده ناامن کند. رفع زنگ زدگی در داخل سخت تر است. اگر آن را برای مدت طولانی نادیده بگیرید، زنگ زدگی می تواند حتی غیر قابل تعمیر به دستگاه آسیب برساند.

دلایل زنگ زدگی ماکروفر

چرا زنگ زدگی داخل مایکروفر خطرناک است؟

اجاق های مایکروویو با استفاده از امواج مایکروویو غذا را می پزند. این امواج باعث ارتعاش سریع ذرات غذا و تولید گرما می شود. گرمای تولید شده باعث پختن غذا می شود.

مایکروویوها از سطوح داخلی و ظروف قرار داده شده در داخل اجاق می پرند. هنگامی که این سطوح دارای زنگ زدگی هستند، تشعشعات مایکروویو می توانند به روش های زیر خطرات بهداشتی و ایمنی ایجاد کنند.

جرقه های زیاد

پرتوهای مایکروویو زمانی که از سطوح فلزی ناهموار منعکس می شوند می توانند جرقه ایجاد کنند. وقتی داخل اجاق مایکروویو زنگ زده می شود، فلز لخت در معرض دید قرار می گیرد. هنگامی که امواج مایکروویو از این سطح جهش می کنند، جرقه ایجاد می کند و قوس می تواند باعث ایجاد آتش شود.

نشت تشعشعات مایکروویو

سطوح داخلی مایکروفر نیز مستعد زنگ زدگی هستند. هنگامی که این سطوح زنگ زده می شوند، یکپارچگی دستگاه به خطر می افتد. زنگ زدگی درهای مایکروفر می تواند باعث نشت اشعه به بیرون شود. بسیار خطرناک است زیرا قرار گرفتن در معرض امواج مایکروویو می تواند باعث آسیب های فیزیکی شود.

بخوانید  6 راه برای حفظ سلامت باتری آیفون

چگونه از تشکیل زنگ زدگی در داخل مایکروویو جلوگیری کنیم؟

همانطور که اجاق های مایکروویو قدیمی می شوند، مستعد آسیب های فیزیکی هستند. قرار گرفتن در معرض محیط می تواند باعث کنده شدن رنگ داخل دستگاه شود.

شما می توانید با تمیز کردن و نگهداری منظم مایکروویو خود را در شرایط کاری خوب نگه دارید. بعد از هر بار استفاده، داخل مایکروفر را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. هر گونه ریخته شده را فوراً پاک کنید تا سریع و آسان آن را پاک کنید.

اگر اجازه دهید غذای ریخته شده ته نشین شود، روی سطح سفت می شود. هر بار که از مایکروویو استفاده می کنید، این غذای باقی مانده ترد می شود و یک لایه ضخیم تشکیل می دهد. بعداً حذف آن دشوار خواهد بود. با گذشت زمان، باقیمانده ها منجر به زنگ زدن داخل فر می شود.

برای جلوگیری از زنگ زدگی از باقیمانده مواد غذایی، لکه ها و ریختن آن را با مراحل زیر برطرف کنید:

  • یک ظرف حاوی آب و یک تکه لیمو را داخل مایکروفر قرار دهید.
  • فر را با دمای کم روشن کنید و اجازه دهید آب آن تبخیر شود.
  • به آرامی باقی مانده را با یک پارچه مرطوب جدا کنید.
  • برای تمیز کردن داخل فر از محلول تمیزکننده خشن یا مواد ساینده استفاده نکنید.
بخوانید  روشن نشدن لپ‌تاپ سامسونگ

هنگام تمیز کردن فر، مراقب باشید که از خراشیدگی رنگ از روی سطح و نمایاندن فلز لخت جلوگیری کنید.

چگونه زنگ زدگی را از داخل مایکروفر پاک کنیم؟

همه رنگ ها برای داخل مایکروفر مناسب نیستند. فقط رنگ های مایکروویو با فرمول خاص می توانند دمای بالای داخل حفره را تحمل کنند. سایر رنگ های معمولی ظرف چند روز پس از استفاده از بین می روند.

ظرف داخلی مایکروفر فلزی است. رنگ های مخصوصی در بالای این حفره پایه اعمال می شود تا آن را ببندد و دست نخورده نگه دارد.

هنگامی که بخشی از رنگ جدا می شود، سطح فلزی آشکار می شود. هنگامی که در معرض رطوبت مواد غذایی، ریختن تصادفی مایعات یا حتی عناصر محیطی قرار می گیرد، زنگ می زند. زنگ می تواند به سرعت رشد کند و بر مناطق بزرگ تری از حفره تأثیر بگذارد. همچنین می تواند خطرات ایمنی و آتش سوزی ایجاد کند.

پس باید هرگونه زنگ زدگی داخل مایکروفر را به درستی بررسی کرده و آن را بازیابی کنید. اگر متوجه خرد شدن رنگ شدید، باید سریعاً سطح داخلی را دوباره رنگ کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. اما قبل از رنگ آمیزی مجدد، باید زنگ زدگی موجود را از بین ببرید.

همچنین اگر روکش به طور فعال پوسته پوسته می‌شود یا رنگ داخل حفره پوسته می‌شود، باید اجاق مایکروویو خود را تعویض کنید.

تعمیر انواع ماکروفر در نمایندگی تعمیرات ایران سرویس توسط کارشناسان حرفه ای این مرکز انجام می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *