فروردین 9, 1403 10:58 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل سیاهی صفحه لپ تاپ ایسر
دلایل سیاهی صفحه لپ تاپ ایسر

رفع سیاهی صفحه لپ تاپ ایسر

سیاهی صفحه لپ تاپ ایسر / اگر صفحه لپ تاپ ایسر شما هیچ تصویری را نمایش نمی دهد، چندین مرحله عیب یابی ممکن است به شما در حل مشکل کمک کند. برای مراحلی که ممکن است کمک کند، هر بخش زیر را مرور کنید.

سیاهی صفحه لپ تاپ ایسر

کامپیوتر بوت نمی شود

اگرچه ممکن است چیزی روی صفحه نمایش نبینید، اما برای شنیدن صداهایی که نشان می دهد لپ تاپ ایسر در حال بوت شدن است، گوش دهید. اگر صدایی نمی شنوید، قبل از رفتن به بخش های دیگر در این صفحه، مراحل موجود در لینک زیر را دنبال کنید.

مشکل باتری لپ تاپ ایسر

باتری لپ‌تاپ ایسر ممکن است هنگام بوت شدن و نمایش هر چیزی روی صفحه‌نمایش مشکل ایجاد کند. حتی اگر بتوانید آن را با ظرفیت کامل شارژ کنید، ممکن است باتری نقص داشته باشد که باعث اختلال در فرآیند راه اندازی لپ تاپ ایسر شود. برای رد کردن مشکل احتمالی باتری، مراحل زیر را امتحان کنید.

  • آداپتور برق را از لپ تاپ ایسر جدا کنید.
  • باتری لپ تاپ ایسر را بردارید.
  • دکمه پاور لپ تاپ ایسر را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا برق ذخیره شده تخلیه شود.
  • آداپتور برق را دوباره به لپ تاپ ایسر وصل کنید.
  • دکمه پاور را فشار دهید تا ببینید لپ تاپ ایسر روشن می شود و چیزی را روی صفحه نمایش می دهد یا خیر.
بخوانید  مانیتور VGA بدون سیگنال

اگر لپ تاپ ایسر راه اندازی شد اما چیزی روی صفحه نمایش داده نشد، مراحل عیب یابی زیر را ادامه دهید. اگر لپ تاپ ایسر روشن نمی شود یا بوت نمی شود صفحه زیر را مرور کنید.

مشکلات سیستم عامل

اگر کامپیوتر بوت می شود اما صفحه نمایش پس از ورود به سیستم سیاه یا خالی می شود، ممکن است مشکلی در سیستم عامل وجود داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی این مشکل یک فایل سیستمی خراب است که از بارگیری سیستم عامل جلوگیری می کند و در نتیجه صفحه سیاه یا خالی می شود.

ویندوز را ریستارت کنید تا ببینید آیا مشکل موقتی است و با راه اندازی مجدد حل می شود. اگر مشکل برطرف نشد، هارد دیسک خود را پاک کرده و ویندوز را مجددا نصب کنید.

روشنایی کم یا توان تنظیم شده است

اگر تصویر تا حدی قابل مشاهده است، روشنایی لپ‌تاپ ایسر خیلی کم است یا با تنظیم برق کاهش می‌یابد. با وصل کردن لپ تاپ ایسر به دیوار، مطمئن شوید که لپ تاپ ایسر شما در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی قرار ندارد. بعد، سعی کنید روشنایی لپ تاپ ایسر خود را افزایش دهید تا مطمئن شوید که مشکل شما را ایجاد نمی کند.

صفحه نمایش خارجی متصل

اگر یک صفحه نمایش خارجی مانند مانیتور کامپیوتر به لپ تاپ ایسر خود متصل هستید، ممکن است صفحه لپ تاپ ایسر چیزی را نمایش ندهد. عملکرد پیش‌فرض در برخی از لپ‌تاپ ایسر‌ها این است که در صورت اتصال، یک تصویر را فقط در یک صفحه خارجی نمایش می‌دهند.

بخوانید  دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

اکثر لپ‌تاپ ایسر‌ها دارای یک کلید عملکرد با عملکرد ثانویه هستند که مکان و نحوه نمایش تصویر را تغییر می‌دهد. فشار دادن آن کلید ممکن است مشکل را برطرف کند و به لپ‌تاپ ایسر بگوید تصویری را روی صفحه لپ‌تاپ ایسر و صفحه خارجی نمایش دهد. در زیر دو نمونه از این که کلید عملکرد با تغییر صفحه نمایش در لپ تاپ ایسر شما چگونه به نظر می رسد آورده شده است.

صفحه نمایش خارجی متصل نیست

با اتصال مانیتور یا نمایشگر خارجی دیگری به لپ تاپ ایسر، مطمئن شوید که کارت گرافیک لپ تاپ ایسر مشکلی ندارد. اگر صفحه نمایش خارجی به خوبی کار می کند، مشکل از صفحه LCD لپ تاپ ایسر شما یا اتصال از مادربرد به صفحه LCD است.

اگر مانیتور خارجی کار نمی کند و جزئیات صفحه لینک شده در بالا را مطالعه می کنید، کارت گرافیک داخلی، مادربرد یا کابل ویدیو معیوب است. ممکن است نیاز به تعویض کارت گرافیک یا مادربرد داشته باشید. لپ تاپ ایسر را به تعمیرگاه کامپیوتر ببرید تا ببینید آیا قابل تعمیر است یا خیر.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا لپ تاپ ایسر بیش از حد گرم شده است یا خیر. در بیشتر موارد، لپ‌تاپ ایسر زمانی که بیش از حد گرم می‌شود، خاموش می‌شود. با این حال، ممکن است تنها با قطع برق GPU (واحد پردازش گرافیکی) نمایشگر را خاموش کند.

بخوانید  علت عدم اتصال Wi-Fi تلویزیون شهاب

یک مشکل سخت افزاری دیگر

اگر پس از انجام مراحل بالا، لپ تاپ ایسر همچنان صفحه سیاه یا خالی دارد، مشکل سخت افزاری وجود دارد. لیست زیر رایج ترین خرابی های سخت افزاری را نشان می دهد.

  • کابل شل یا جدا شده
  • اینورتر برق LCD خراب است.
  • CCFLیا نور پس زمینه بد.
  • صفحه نمایش LCD بد
  • کارت گرافیک بد یا چیپ گرافیک داخلی.
  • مادربرد خراب یا کوتاه

اگر لپ تاپ ایسر شما تحت گارانتی است، توصیه می کنیم برای راهنمایی در مورد نحوه تعمیر آن با سازنده لپ تاپ ایسر تماس بگیرید.

اگر لپ تاپ ایسر تحت گارانتی نباشد، متأسفانه، برای اکثر کاربران نهایی، تعمیر ال سی دی یا مادربرد خراب می تواند پیچیده باشد یا اگر به درستی انجام نشود ممکن است باعث آسیب بیشتر شود. توصیه می کنیم لپ تاپ ایسر را به تعمیرگاه ببرید و سخت افزار معیوب را تعویض کنید.

اگر می خواهید خودتان صفحه نمایش LCD را جایگزین کنید، چند شرکت صفحه نمایش LCD را تقریباً برای هر لپ تاپ ایسر می فروشند.

شاید این را دوست داشته باشید: تعمیر صفحه سیاه لپ تاپ ایسر

تعمیر لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *