اردیبهشت 1, 1403 11:11 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل کندی لپ تاپ ایسر
دلایل کندی لپ تاپ ایسر

دلایل کندی لپ تاپ/ همه رایانه‌های شخصی به مرور زمان کند می‌شوند. اما نگران نباشید، راه هایی برای سرعت بخشیدن به آن وجود دارد. ما 8 دلیل احتمالی برای کندی Acer را به همراه راه‌حل‌های مرتبط با نحوه سریع‌تر کردن رایانه شخصی Acer پیدا کرده‌ایم. دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک رایانه ممکن است کند کار کند یا به طور تصادفی هنگ می کند (مخصوصاً رایانه شما به تازگی به ویندوز 10 به روز شده است)، برخی از اصلاحات بسته به وضعیت رایانه Acer شما بهتر از سایرین کار می کنند، اما ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه سریع آن را برطرف کنید. در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید، برای مثال، زمانی که لپ تاپ ایسر شما نمی تواند روشن شود، ویندوز 10 تا حد مرگ هنگ کرده است. به هر حال، امیدواریم این راهنمای عیب یابی برای شما مفید بوده باشد.

دلایل کندی لپ تاپ

استارت آپ شما را کند می کند

اگر لپ‌تاپ ایسر شما تنها پس از فشار دادن دکمه استارت برای راه‌اندازی آن کند است، احتمالاً رایانه شما دارای برنامه‌های راه‌اندازی یا سرویس‌های اجرای خودکار زیادی است. آنها نه تنها زمان بوت شدن را افزایش می دهند، بلکه پس از آن نیز سرعت شما را کاهش می دهند.

 شما ویروس یا بدافزار دارید

رایانه های شخصی ویندوزی مستعد آلوده شدن به ویروس یا نرم افزارهای مخرب (همچنین بدافزار) هستند. وقتی لپ‌تاپ Acer شما بسیار کند کار می‌کند، ممکن است بدافزاری که در پس‌زمینه اجرا می‌شود ایجاد شود – مصرف بیش از حد منابع سیستم (CPU، حافظه و غیره). توجه: به عنوان مثال، این می تواند Adware باشد که با افزودن تبلیغات فلش مزاحم به مرورگر وب شما تزریق می شود.

نحوه رفع آن: هر گونه تهدید مخرب پنهان شده در رایانه خود را اسکن و حذف کنید. برای این منظور می‌توانید از Windows Defender داخلی استفاده کنید، اما ما Bitdefender Antivirus Plus را توصیه می‌کنیم زیرا قدرتمندتر و استفاده از آن آسان‌تر است. فقط آن را روی رایانه شخصی خود نصب کنید، سیستم را بررسی کنید، همه تهدیدات پیدا شده را تشخیص داده و پاک کنید.

بخوانید  خدمات تعمیرات پاناسونیک در ایران سرویس

 مشکلات باتری ایسر شما را هنگی می کند

برای کسانی از شما که از لپ‌تاپ Acer استفاده می‌کنید و صفحه‌کلید یا ماوس پد اغلب یخ می‌زند و جواب نمی‌دهد، یا نمی‌توانید ویندوز را پس از فشار دادن دکمه پاور خاموش کنید، احتمالاً باتری شما مشکلاتی دارد.

نحوه رفع آن: اول از همه، رایانه خود را در “حالت ایمن” راه اندازی کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه ادامه دهید، این مقاله مایکروسافت را ببینید. Device Manager را باز کرده و Batteries را گسترش دهید. اکنون ورودی Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery را غیرفعال کنید. Acer خود را در حالت عادی ذخیره و راه اندازی مجدد کنید. این باید این مشکل را حل کند. اگر مشکل یخ زدگی همچنان ادامه داشت، رایانه خود را خاموش کنید، آن را برگردانید، باتری را بردارید و آن را برگردانید، سیستم را مجددا راه اندازی کنید و دوباره بررسی کنید.

 هارد دیسک شما تقریبا پر شده است

هیچ چیز به اندازه داشتن بیش از حد روی هارد دیسک باعث کاهش سرعت کامپیوتر نمی شود – که اغلب منجر به کمبود فضای دیسک آزاد می شود. اگر بتوانید آن را تخلیه کنید، مطمئناً شاهد بهبود سرعت خواهید بود. بخش چالش برانگیز این است که هیچ قانون سختی در مورد حداقل فضای خالی وجود ندارد، اما شما باید حداقل 20 درصد در دسترس داشته باشید، یعنی 20 گیگابایت از یک هارد دیسک با ظرفیت 100 گیگابایت.

نحوه رفع آن: هارد دیسک را تمیز کنید. متأسفانه آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست، و ممکن است لازم باشد این کار را به صورت دستی انجام دهید. به عنوان مثال، جستجو و حذف موارد تکراری بزرگ، حذف برنامه‌های استفاده نشده، پاک کردن فایل‌های ناخواسته مرورگر، و غیره. اگر راه ساده‌تر را ترجیح می‌دهید، CleanMyPC را امتحان کنید – یک برنامه فوق‌العاده هوشمند که تعدادی از کارهای تمیز کردن را انجام می‌دهد و Acer شما را به طور خودکار تمیز نگه می‌دارد.

بخوانید  راه اندازی مایکروویو خالی

دلایل کندی لپ تاپ

 گرمای بیش از حد عملکرد کلی را کاهش می دهد

برای کامپیوتر معمولی است که گرم می شود و در بیشتر مواقع لازم نیست نگران آن باشید. اما گرمای بیش از حد مداوم می تواند باعث کند شدن دستگاه، قطع کردن و حتی بدتر از آن – خراب شدن دستگاه شود.

چگونه آن را برطرف کنید: ابتدا از خود بپرسید که آیا اغلب بازی های ویدیویی انجام می دهید یا از Acer خود برای فعالیت های سنگین ویرایش عکس و ویدیو استفاده می کنید، اگر بله، سعی کنید زمان انجام این کار را کاهش دهید. از آنجایی که بازی و برنامه‌های «سنگین» مشابه، هنگام اجرا به CPU و GPU (کارت‌های گرافیکی) بیشتری نیاز دارند، بنابراین دمای سخت‌افزار را افزایش می‌دهند.

در مرحله بعد، بررسی کنید که آیا لپ‌تاپ Acer شما دریچه‌ها یا هیت سینک‌ها مسدود شده است یا خیر. اگر بله، آنها را با یک برس نرم تمیز کنید (مطمئن شوید که این کار را به آرامی انجام دهید تا به اجزای دیگر آسیب نرسانید). همچنین، اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، یک تشک یا پد خنک‌کننده بخرید. برای کامپیوترهای رومیزی، مطمئن شوید که مین فریم را در محیطی با دمای بالا قرار ندهید.

 شبکه و مرورگر وب شما را به پایین می کشاند

گاهی اوقات مشکل کندی به Acer شما ربطی ندارد، بلکه به سرعت شبکه مربوط می شود. اگر به وای فای متصل هستید که پهنای باند محدودی دارد، به احتمال زیاد مرور وب شما آنقدر راحت نخواهد بود. همچنین، مرورگرهای وب سرسخت سنگین می توانند سرعت شما را کاهش دهند، زیرا زمان بیشتری را برای بارگذاری صفحات صرف می کنند.

نحوه افزایش سرعت:

  • روی رایانه دیگری تست کنید تا ببینید آیا شبکه شما به اندازه کافی سریع است یا خیر. اگر معلوم شد که مقصر این است، با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و اجازه دهید مشکل را حل کند.
  • هنگام استفاده از مرورگر وب خود، سعی کنید از تب های مرورگر، افزونه ها و غیره کمتر استفاده کنید — در صورت استفاده از فایرفاکس، این می تواند سرعت شما را به شدت کاهش دهد.
  • تاریخچه مرور، کش ها، افزونه های غیر ضروری را پاک کنید. این به روشن شدن مرورگر شما نیز کمک می کند.
بخوانید  خدمات محصولات پاناسونیک در نمایندگی ایران سرویس

 سخت افزار قدیمی یا خراب آن را از بین می برد

اگر از Acer Aspire قدیمی استفاده می کنید، مالیات بر عملکرد سخت افزار (حافظه، هارد دیسک، و غیره) سریعتر است. ناگفته نماند که حجم/ظرفیت می تواند گلوگاه باشد. به عنوان مثال، ویندوز 8 برای اجرای روان به حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارد (بیشتر برای ویندوز 10). همچنین، خرابی یا قطعه قطعه شدن هارد دیسک می تواند به طور جدی سرعت Acer شما را نیز کاهش دهد.

نحوه رفع آن: قطعات سخت افزاری را تعمیر یا ارتقا دهید. اگر Acer شما اغلب در برنامه های شخص ثالث فریز می شود، به اضافه کردن رم (تراشه های حافظه) بیشتر فکر کنید. اگر هارد دیسک شما حجم کمی دارد یا معیوب می شود، آن را با یک درایو حالت جامد (SSD) جایگزین کنید.

 ایسر شما مشکلات کیفی دارد

در موارد نادر، عملکرد ضعیف ایسر را می توان به مشکلات کیفیت نسبت داد. به خصوص زمانی که Acer شما کاملاً جدید است و برنامه های زیادی را نصب نکرده اید.

چه باید کرد: فوراً با پشتیبانی مشتری Acer تماس بگیرید و بسته به تضمین گارانتی، درخواست تعمیر یا تعویض کنید. توجه: توجه داشته باشید که نباید سعی کنید سیستم عامل دیگری غیر از ویندوز (مثلا لینوکس) را خودتان نصب کنید زیرا این کار می تواند صلاحیت شما برای خدمات رایگان را به خطر بیندازد. در صورت نیاز، در اینجا پیوند رسمی برای تماس با پشتیبانی Acer است.

تعویض رم لپ تاپ Aspire 5253 ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *