فروردین 30, 1403 6:30 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دمای امن GPU برای لپ تاپ
دمای امن GPU برای لپ تاپ

دمای امن GPU برای لپ تاپ چیست؟

پردازنده گرافیکی روی لپ تاپ اغلب مولفه ای است که بیشترین گرما را تولید می کند. به عنوان واحد پردازش گرافیک یا کارت گرافیک نیز شناخته می شود ، اگر روی پروژه هایی با گرافیک مانند ویرایش عکس یا فیلم کار می کنید ، به راحتی داغ می شود. ممکن است تولیدکنندگان حداکثر دما را در صفحه مشخصات GPU شما قرار دهند ، اما همیشه اینطور نیست. به طور کلی ، حداکثر دمای GPU می تواند از حدود 94 تا 105 درجه سانتیگراد ، یا 201 تا 221 درجه فارنهایت باشد.

دمای طبیعی لپ تاپ چقدر است؟

لپ تاپ ها ، مانند همه دستگاه های الکترونیکی ، برای استفاده در دمای شدید طراحی نشده اند. صفحه نمایش LCD یا صفحه نمایش کریستال مایع ، اگر در دمای شدید سرمای هوا باقی بماند ، می تواند یخ بزند. به طور کلی ، دامنه دمای ایمن برای استفاده از لپ تاپ در دمای بین 50 تا 95 درجه فارنهایت ، یا 10 تا 35 درجه سانتیگراد است.

اگر دمای کارت گرافیک در لپ تاپ شما بیش از حد گرم شود ، معمولاً مصرف برق آن به خودی خود کاهش می یابد تا زمانی که دما کاهش یابد. اگر این مورد برای کاهش سریع گرما کافی نباشد ، خود لپ تاپ خاموش می شود و تا زمانی که دمای داخلی به سطح مطمئنی نرسد ، دیگر نمی توانید آن را روشن کنید.

بخوانید  تعویض LCD نوکیا

ذخیره امن یک لپ تاپ

هرگز نباید برای مدت طولانی لپ تاپ را در دمای شدید گرم یا سرد بگذارید. به عنوان مثال ، اگر آن را یک شبانه روز در سرمای شدید در صندوق عقب ماشین خود بگذارید ، می توانید متوجه شوید که لپ تاپ منجمد شده برای همیشه آسیب دیده و تمام داده های شما از بین رفته است.

اگر لپ تاپ شما در دمای شدید قرار دارد ، بگذارید قبل از روشن شدن به دمای اتاق برگردد. سعی نکنید لپ تاپ سرد را با سشوار یا پد گرم کننده گرم کنید. به همین ترتیب ، سعی نکنید یک لپ تاپ گرم را با کیسه یخ یا با قرار دادن آن در یخچال خنک کنید. تغییر ناگهانی دما می تواند به اندازه دمای شدید آسیب برساند.

با خیال راحت از لپ تاپ خود استفاده کنید

گردش خوب هوا برای کارایی موثر لپ تاپ یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری امری حیاتی است. از آنجا که رایانه های رومیزی بزرگتر هستند ، جریان هوا در مقایسه با لپ تاپ بیشتر است و می توانند فن ها و بخاری های بیشتری را در داخل نصب کنند. لپ تاپ ها فضای لازم برای این اجزا یا جریان هوا را ندارند. علاوه بر این ، باتری هایی که لپ تاپ را تأمین می کنند ، گرمای زیادی تولید می کنند و سیستم خنک کننده دستگاه را بیش از پیش تحت فشار قرار می دهند.

بخوانید  پخش نکردن پست صوتی iphone

برای خنک نگه داشتن لپ تاپ تا حد ممکن ، مهم است که در حین استفاده از منافذ هوا هیچ گونه مانعی وجود نداشته باشد. علاوه بر این ، مورد باید در معرض هوا باشد. هرگز نباید لپ تاپ را هنگامی که سطح آن پوشیده است برای ما استفاده کنید ، مثلاً وقتی هنوز در کیف یا کیف لپ تاپ است.

قرار دادن لپ تاپ روی یک سطح نرم ، مانند تخت ، کوسن یا دامان ، می تواند باعث اتلاف گرما شود. حتی قرار دادن لپ تاپ خیلی نزدیک به دستگاه تولید کننده گرما دیگر ، مانند چاپگر ، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شما شود.

وقت آن است که سرویس لپ تاپ را دریافت کنید

اگر مرتباً از یک لپ تاپ در یک محیط گرم استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید یک پایه خنک کننده بخرید که باعث افزایش جریان هوا در اطراف بدنه می شود. برخی از استندها در طراحی خود فن هایی را برای تسریع در اتلاف گرما در نظر گرفته اند.

حتی یک لایه نازک از گرد و غبار نیز می تواند مشکلات خنک کننده ایجاد کند. اگر لپ تاپ شما لمس داغ است ، اطمینان حاصل کنید که دریچه ها و فن ها از گرد و غبار تمیز هستند. معمولاً یک قوطی هوای فشرده تمیز که به داخل دریچه ها و از طریق فن ها دمیده می شود ، برای پاکسازی گرد و غبار کافی است.

بخوانید  غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون مارشال

اگر هیچ یک از این راه حل ها به کاهش دمای لپ تاپ شما کمک نمی کند ، پس باید با سازنده یا خرده فروش محل خرید آن تماس بگیرید. اگر لپ تاپ شما گارانتی ندارد ، باید یک تکنسین را بررسی کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *